Reakcia na: vlado13 #129481:
Tá križovatka na Šafku sa môže vyriešiť aj úrovňovo, keďže už na Starý most pôjde IAD len v jednom smere, nemal by to byť až taký problém. Dynamická preferencia električiek bez problémov funguje nielen v západnej Európe, ale aj napr. v Brne či Ostrave, takže ak sa dostanú do čela mesta schopní ľudia, niet pochýb o tom, že bude môcť fungovať aj u nás. Výrobcovia električiek ponúkajú zväčša variabilné konštrukcie svojich vozidiel, takže električku s väčším počtom dverí vôbec nie je problém objednať a vyrobiť. Čo sa týka nových nízkopodlažných električiek, nad tým, koľko na ktorú linku by ich bolo potrebných ani nie je podstatné sa zamýšľať, nakoľko väčšina bratislavských električiek (z 80. rokov) už pomaly ale isto začína dožívať a časom ich bude potrebné aj tak nahradiť. Udržiavať staré T3-ky sa totiž nedá donekonečna... Ale len tak pre informáciu - po otvorení trate do Petržalky sa predpokladá (podľa našich výpočtov) navýšenie výpravy električiek o cca 20 električkových vlakov. Jedna električka, ktorá by bola adekvátnou náhradou sa súpravu 2xT, dnes stojí cca 50 - 80 mil. Sk.
vlado13
to o rozdielnej strukture nakladov by ma zaujimalo, skusite priklad porovnania elektricka a t-bus, pre trat dlhu najmenej 6 a najviac 12 km, ktora este neexistuje, s rovnakym poctom poziadaviek vo fronte v 24-hodinovom cykle,
o tom vyuzivani novej elektricky vacsim poctom cestujucich ako L95 nepochybujem, ale nie z dovodov, ktore ste uviedli, ale preto, ze v organizacii sa vykonaju take opatrenia, ktore budu nutit cestujucich k vyssiemi vyuzivaniu, problemom vsak bude zabezpecenie prestupov, lebo naraz pride na Safarikovo nam. ovela viac cestujucich ako pri L95, okrem toho je otazny osud L50 a L78, po moste premavat nebudu, takze cast cestujucich z tychto liniek asi bude nutena vyuzivat novu elektricku, ak cestovali na Mlynske Nivy, dost tazko uverit, ze by sa vozili elektrickou aj v useku za Safarikovym nam.