Reakcia na: Valec #125721:
Som to ja. Len sa na to pozerám trošku inak. Mne je to jasné, že hranica kraja neznamená, že tam budú končiť vlaky, busy. (Aj keď pozri aký vplyv má koniec IDS napr. na trati Brno - Jihlava, ako to vyzerá po Námešť nad Oslavou a ako ďalej, alebo to, že elektrifikácia, ktorá sa tam plánuje, bude končiť v Rapoticiach, čo už je zvrhlé trochu...).V prípade BA kraja mi jednoducho jeho veľkosť príde strašne malá, aby bol tarif IDS len po nejakú druhú alebo tretiu menej významnú dedinu od BA. Minimálne by mal byť jednotný tarif IDS aspoň po Skalicu, Trnavu, Dunajskú Stredu, čiže aspoň na začiatok bratislavský a trnavský kraj.
Spomínaš pravidelný grafikon, čiže nejaký takt, ktorý by nemal byť len nejaký, ale mal by to byť integrálny taktový grafikon. Od ZSSK, ktorá nedokáže urobiť obyčajný takt, chceš nejaký pravidelný GVD? Veď tam nemajú poňatie, čo je to ITG. Preto ak bude nejaký IDS a bude mať nejakého rozumného koordinátora, bude potrebovať, aby tieto spoje aj financovala. A tu pri veľkosti by hneď vznikol problém, že napr. BA kraj by chcel napr. 30 minútový takt ale TT kraj by na to peniaze nedal. Takže čo by bolo? Vlaky po Šenkvice?
Ale to už narážame na ďaľší problém, že kraje ani nemajú ako a z čoho financovať železničnú regiomálnu dopravu, bol návrh zákona, že by financovali jednovúckové vlaky, čo však bol absolútne sprostý naávrh, lebo viacvúckové vlaky by boli stále v kompetencii MDPT SR.
Navyše keď teraz zase ministerstvo začalo riešiť myšlienku financovania regionálnej dopravy krajmi, tak samotné kraje odmietli prevziať na seba túto kompetenciu. Tak ako tu chceme robiť IDS?
Chceme mať to, čo majú napr. Češi, ale že treba poupravovať zákony, tak ako majú oni, to nikoho ani nezaujíma.
U nás je IDS ešte veľmi vzdialená budúcnosť.
Valec
Toto nie je pozostatok žiadnej koľajovej spojky, jedná sa o pozostatok výhybky z prejazdnej koľaje na odstavnú. Na tomto mieste došlo z dôvodu výstavby k prekládke trate. Pôvodne bola koľaj vpravo slepá, koľaj vľavo viedla smerom k zastávke Südtirolerplatz a v mieste chodníka bola koľaj opačným smerom. Tu je to aj krásne vidieť: http://www.wien.gv.at/ows/maps/showmap.ashx?image=28bc92a4-7b6a-44ed-a6bd-55c7e347d4ab ?
BTW, už aj vo Viedni montujú info systém do starých električiek: http://www.fpdwl.at/4images/details.php?image_id=14932