Reakcia na: MiroBA #125229:
"Alebo už aj len taký Olomouc"
Taká Olomouc. Olomouc je ženského rodu ?
"V nízkopodlažnosti električiek nás už KE bohužial predbehli lebo majú aspoň tých pár KT8D5RN2."
Jen bych doplnil, že z bývalého ex CS je Bratislava jediným městem s tramvajovým provozem, které nemá NP tramvaje. Pokud tedy nepočítáme provoz Trenčianská Teplá-Trenčianské Teplice ?
Vysoké Tatry: 15x 425 = 15
Most: 2x Škoda Astra = 2
Liberec: 12x T3R.PLF = 12
Olomouc: 4x Škoda Astra, 3x Inekon Trio, 6x Vario LF1 = 13
Plzeň: 1x Škoda Vektra, 11x Škoda Astra, 4x K3, 3x KT8D5.RN2P, 9x T3R.PLF = 28
Košice: 6x KT8D5.RN2 = 6
Ostrava: 14x Škoda Astra, 9x Inekon Trio, 15x KT8D5.RN1, 2x Vario VV60LF, 26x vario LF1, 1x vario LF2, 3x Vario LF3 = 70
Brno: 17x Škoda Astra, 6x Škoda 14T, 7x KT8D5N, 17x KT8D5.RN2, 4x K3, 4x Vario VV60LF, 7x Vario LF1, 4x vario LF2 = 66
Praha: 12x T3R.PLF, 24x KT8D5.RN2P, 60x Škoda 14T = 96
premenovana na K3.
MiroBA
OK dobrie viem, že sa musí šetriť a teraz sa s tým nedá dokopy už nič robiť. Len prečo vedenie DPB i mesta lepšie nepredvída? Peniaze nie sú ale mohli by byť -ale v tom má podiel i mesto.
-Mali pozemky pod hradom predať o polovicu drahšie a aj z tej polovičky si nenacpať čo-to do vačku a bolo by peňazí aj na nové električky.
Akože nie sú peniaze? - však BA je hlavné mesto preboha.
A Ostrava, Brno môžu mať peniaze? Alebo už aj len taký Olomouc. V nízkopodlažnosti električiek nás už KE bohužial predbehli lebo majú aspoň tých pár KT8D5RN2. Tých 16 Vario či tam bude alebo nie - to ozaj neviem. Ja som to tu nevytiahol.
To aby sa z BA nestalo Brno -už aj tak sme min. v autobusoch.
Plne chápem -unifikácia, no myslím, že tu ja osobne by som radšej zvolil nový typ ako vysokopodlažné K2S. Už jeden typ navyše by nás nezabil -aj tak to tu máme už teraz pestré T3SU, T3SUCS, T3MSU, T3R, T3S, T3AS, T6A5, K2(aj ked už prakticky končí), K2YU, K2S, K2G.
Tak viem, tiež že K2S na K3S nie je len tak prerobiť -ale zase zaujímavé v Sarajeve to ide, v Brne to ide len u nás to NEJDE.
Z iných miesť obdivujem napr. Ostravu ktorí perfektne modernizujú svoj vozový park, navyše vyvýjajú v spolupráci z inými firmami nové typy vozidiel, nemajú problém s nákupom ani autobusov ani trolejbusov a pritom je to "len" banícke mesto.
Ešte k tomu počtu kusov električiek do r 2011, síce sú to už len 2 roky -ale kto zaspal dobu? 5ks -nech sa nikto nehnevá ale to je strašne málo z vyše 220ks.
5ks može si objednať akurát tak Liberec alebo Most-Litvínov.
To je chyba mesta, že NEVIE hospodáriť -hlavná vec, že sa všetko predalo -PKO, Lodenice, Vydrica...pomály aj naše gate.