Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #112195:
DPB by mohol mať reklamný slogan: "S nami môžete platiť stále."
Reakcia na: Majo #112185:
Tá tarifa je kapitola sama osebe. Viď ich JCL: neprestupný 1. pásmo (do 5 zastávok), neprestupný základný (nad 5 zastávok), prestupný.
Reakcia na: bwd #112332:
Ale zle si si to intrepretoval, podľa mňa je to nedorozumenie.
Reakcia na: slavius #112322:
Bolo by to príliš zložité, znížila by sa priepustnosť križovatky, Morávkovi nevyšli čísla, cestujúci nie sú podstatní.... atď. Proste Bratislava.
Reakcia na: bwd #112331:
Sefe a co linka 20 a zachadzka na technicke sklo... to nie je protismer?

jednoducho to bolo myslene "jednosmerne" ako opak spiatocneho
Reakcia na: Solider #112202:
Tu sa treba ale zaoberať oveľa vážnejšími dôsledkami riešenia, ktoré je súčasne realizované.... to, že dočasne tam boli nejaké problémy s obiehaním, je v širšom kontexte dosť nepodstatné.
Reakcia na: eripmav #112354:
Áno, je to populizmus primátora, ktorý nechce pripustiť zdražovanie, aby nestratil jeden z posledných argumentov, prečo by mal zostať v kresle aj po ďalších voľbách.
Reakcia na: Martin Fundárek #112351:
podla mna je problem nie zdrazovanie, ale zmena systemu. preco sa neustale meni system??? aky to ma zmysel? zdrazovanie je legitimne. menit system pri kazdom zdrazovani je nezmysel na bratislavsky sposob... najprv prestupna casova tarifa a idea prestupovania a potom (mozno v zaujme zakryt zdrazovanie) zrazu zmena systemu, ktory rusi prestupnost zakladneho listka a zaroven zrusenim 30minutoveho rusi aj diferenciaciu medzi tymi co cestuju dlho a kratko (a pre mna je naozaj nepochopitelne preco ked niekto cestuju na dlhu vzdialenost a na kratku, tak ma platit rovnako...)
mali sa pausalne zvysit ceny a nie zaobalovat zdrazenie do zmeny systemu... to je populizmus... zjavne to na ludi plati... je na zmenu systemu alebo nejaky iny dovod ako to ze sa do toho skryje zdrazenie?
Reakcia na: Martin Fundárek #112351:
denne = rozumej v pracovných dňoch, čiže cca 2x20 ciest za mesiac.
Reakcia na: Martin Fundárek #112348:
sry, moja chyba. Fakt som si myslel ze som to cital na bratislavskenoviny.sk a nie na bratislava.sk
Ja viem, že veľa Bratislavčanov by sa chcelo voziť nízkopodlažnými Mercedesmi a ULFami za korunu na hodinu, ale tak to fungovať nemôže. Dopravný podnik musí na vykonávanie dopravy dostať dostatočné množstvo peňazí, a čím menej dostane od cestujúcich, tým viac musí dostať od mesta, čiže z daní cestujúcich aj necestujúcich. DPB je dlhodobo podfinancovaný, zdražovanie nekopíruje ani infláciu.
80 % cestujúcich používa predplatné lístky.
Ročné predplatné sa nezdražuje.
Štvrťročné a mesačné predplatné sa skryto zvyšuje skrátením platnosti o 1,4 %, čo nepokryje ani polročnú infláciu, nieto ešte infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 31-60 minút sa zlacňuje o 4,1 %.
Jedna cesta na 11-15 minút s prestupom a 16-30 minút sa zdražuje o 17,2 %, čo približne pokryje infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 11-15 minút bez prestupu sa zlacňuje o 16,3 %.
Jedna cesta na 1-10 minút bez prestupu sa zdražuje o 7,6 %, čo opäť nepokrýva ani infláciu od posledného zdražovania.
Jedna cesta na 1-10 minút s prestupom sa zdražuje o 50,6 %.
Suma sumárum: Zdraženie nad úroveň inflácie sa dotkne len malej časti jednej pätiny cestujúcich, a to tých, ktorí cestujú v rannej špičke s prestupom na nosné linky 21, 68, 93, 94 alebo 95 (v ostatných prípadoch je cestovanie s prestupom za 10 minút len ilúziou). Nezabúdajme pritom, že pre človeka, čo cestuje na takýto lístok denne v prvom pásme 2x, je už dnes výhodnejšie zakúpiť si štvrťročný lístok.

Toto zdražovanie preto považujem za nedostatočné, podľa mňa malo byť vyššie. Na podfinancovanie DP v konečnom dôsledku doplatia sami cestujúci - bude menej peňazí na obnovu vozidlového parku, menej peňazí na výkony, takže sa budeme viac a dlhšie tlačiť v starých šrotoch.
Reakcia na: 810zssk #112349:
najlepsie je ze vsetci sa dokazu bavit o "jednom smere" alebo "jednosmernosti" a pritom nikoho nenapadne, ze jedine o com sa treba bavid je DEFINICIA a ked sa rozhodne niekto (DPB) zacat pouzivat termin jednosmernost, mal by ho definovat a potom by ziadne diskusie neboli... ale kedze sme na slovensku tak sa pokojne moze stat ze budeme mat "jednosmerny" listok bez toho aby ktokolvek definoval co to znamena... ze ked napriklad elektricka odboci zo zahradnickej na mileticovu, teda pojdem inym smerom, ci si treba cvakat novy listok, alebo ci ked budem jazdit v slucke L14 dookola cez jesenskeho-nam.l.stura-safarikovo nam - kamenne nam, ci to idem stale jednym smerom alebo uz nie (co je dost problem nejak rozumne zadefinovat)...
Reakcia na: Martin Fundárek #112348:
Bolo to aj v BN aj na Bratislava.sk, takze predpokladam ze nejde o chybu. Ale inak suhlasim 🙂
Reakcia na: qwix #112231:
Aha. V #112167 si písal "Z clanku v BN:", čo som pochopil ako Bratislavské noviny.
Na stránke Bratislavy ide o informáciu nejakej úradníčky, ktorá vôbec nemusí byť vyčerpávajúca ani presná. Navrhujem odročiť diskusiu na tému "jedným smerom" až do zverejnenia oficiálneho tarifu. Môžeme sa dočkať kadejakých prekvapení (napríklad zrušenia víkendového predĺženia platnosti 60-minútového lístka na 90-minútový ?.)
Reakcia na: eripmav #112343:
0. primátora aj s celým zastupiteľstvom.
Inak zaujal ma spoj 4.30 linky N95. Odkedy to existuje? Celkom fajn spoj, len keby nebol Nkovy 🙂
Reakcia na: 810zssk #112344:
ale inak napada niekoho ako by toto "cestujuci mohli zneuzit"... akoze 60minut je dost, ale aby sa nejak masovo niekto vozil dookola tam a naspat - to akoze preco by to robil??? ok, ja verim, niekto moze ist nieco vybavit za 10minut a odviest sa 25minut tam a 25minut naspat... no strasny zlocin... ja som vzdy myslel ze tieto casove tarify su o tom ze zaplatim, aspon priblizne za tolko co precestujem - vyjadrene v case, nie ze zaplatim za 60minut aj ked potrebujem ist 15minut... alebo 2 krat 60minut ked idem len 2 krat 15minut...
Reakcia na: eripmav #112343:
No v BA podmienkach je to samozrejme naivne, mysliet si ze cestujuci to budu sami od seba dodrzovat.
Reakcia na: 810zssk #112342:
no, inspirovat sa viednou v bratislave, to mi pride ako zly vtip... asi tak... to by bolo treba vymenit
1. cestujucich
2. revizorov
3. DPB s vedenim a vozidlami...
ked vymenime tieto "detaily" tak tu moze fungovat system ako vo viedni...
aj ked viedensky system nepoznam, viem ze mnohe systemy ktore hovoria o jednosmernosti funguju v metre, kde ide skorej o linie ako siet, kde je jednosmernost ovela lahsie definovatelna a urcitelna... ked mam 3-4 linky metra tak sa tam nedaju vymyslat take slucky a okruhy na oklamanie systemu...
Reakcia na: eripmav #112341:
Oni sa mozno inspirovali Viednou, ale tam sa asi viac predpoklada ze cestujuci s jednosmernym listkom nepojde obojsmerne (aj keby mu to obtazne dokazovali) lebo ma urcite eticke myslenie.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.