Reakcia na: Valec #112233:
nie je problem spravit 1 prestup, ked nemam na kratku cestu priamu linku a len sa odveziem 1 zastavku a tam prestupim na spoj ktory potrebujem, ale chapem ta, ak je filozofiou DPB vyhnat ludi z vozidiel aby sa prechadzali peso, tak mas pravdu 10-15min prestupny listok nema zmysela aj narast z 30min za ktore sa dostanes do velkej casti BA v pohode aj s 1-2 prestupmi sa zdrazuje z 18 na 21.1Sk teda o 17%
hlavne ale tieto zmeny postradaju akukolvek logiku:
zakladny listok sa meni z prestupneho na neprestupny - este onehda tarali cosi ake skvele je prestupovat a nemat spoje odvsadial vsade
napriek zvyseniu nakladov zvysia casovu vyuzitelnost zakladneho listka o 50% ale zdrazia ho len o 7% a 60min pre istotu dokonca zlacnia - kde je tu logika pri tych reciach o zdrazovani PHM a inych nakladov? tak snad ked mi zdrazie minuta jazdy tak mi zdrazie rovnako u 10, 30 ci 60min listka ci elektricenky, toto postrada akukolvek logiku a len sa ukazuje ze casova platnost listkov je cisto politicke rozhodnutie vytiahnute z brucha a nie je dovod aby zakladny listok za 15Sk nebol 30min prestupny,
toto su proste totalne odrby skryte zdrazovanie rusenim prestupnosti, rusenim 30min listka, skracovanim platnosti elektricenky, nez by povedali ferovo na rovinu:
10min rusime
30min prestupny z 18Sk na 16.5Sk (0.55€) - kompenzacia za zruseny kratsi takze sa to nakladovo vykryje na kratkych trasach tym ze pre ludi prepadne cats tohto listka ale zase ti co ho vyuziju nadoraz budu mat pokles
60min prestupny z 22Sk na 26.5Sk (0.85€) - vyuziva ho minimum ludi, tak preco ho nezdrazit, ostatne stale sa oplati viac ako dva 30-minutove
elektricenka s rovnakou platnostou (1.pasmo) z 20 na 21€ - vsak naklady rastu a to 1€ mesacne nikoho nevytrhne, oplati sa mu to aj tak
toto by bol ferovy pristup narovinu, ktory by mal logiku, vsetky listky by boli nadalej prestupne, zakladny listok by mal konecne normalnu dlzku, reptajuci ludia co vyuzivali 10min by boli schladeni kompromisom s 30min ktoremu by sa mohli potesit ludi co ho vyuzivaju (a beztak neprecestuju cely) a tych zopar ludi co vyuziva 60min by si priplatilo, ti co maju elektricenku by sa im aj po zdrazeni beztak oplatila (20x2x16.5=660Sk/22€) lebo nerobia len 2 jazdy denne ale isto aj ine cez vikendy a viac pocas dna
no a hlavne zdrazovat pri sucasnom stave bratislavsku MHD - spinave meskajuce ci rovno vynechavajuce prepchate spoje s predrazenymi nocakmi - to je nonsens, hlavne ze sa ludom naslubuju nove busy, uz aj sucasne ceny boli predrazene k urovni MHD co mame a nie este po zdrazeni bez novych busov
rozoberat ze trolejbusy a elektricky maju rovnake ceny listkov ako busy, ked DPB tvrdi ako strasne stupla cena nafty radsej blizsie nebudem
co si myslim o sialenej 1400Sk pokute s ktorou cierni pasazieri vydrbu uplatkom a poctivi su nou buzerovani som uz napisal, zaviest rozumnu vysku pokuty 300-400Sk kedy sa neopalti ciernemu pasazierovi o nicom zjednavat a revizorovi pri nizsej sume (100-200Sk) sa to neoplati riskovat, takze v reali by z toho DPB nieco mal
Valec
Re #112247 810zssk: Ak si prečítaš tie novinové články, tak sa v nich píše, že od januára budú len 2 druhy lístkov, 15-minútový a 60-minútový. O nočákoch sa nič nepíše. Ale v on-line rozhovore so Záhradníkom na otázku riešenia nočného cestovného pre ZŤP (ja teda netuším, kam chodí ZŤP osoba v noci do práce) uviedol, že v januári budú zmeny aj v tejto oblasti. Že by im to konečne zaplo?