Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #112233:
nie je problem spravit 1 prestup, ked nemam na kratku cestu priamu linku a len sa odveziem 1 zastavku a tam prestupim na spoj ktory potrebujem, ale chapem ta, ak je filozofiou DPB vyhnat ludi z vozidiel aby sa prechadzali peso, tak mas pravdu 10-15min prestupny listok nema zmysel

a aj narast z 30min za ktore sa dostanes do velkej casti BA v pohode aj s 1-2 prestupmi sa zdrazuje z 18 na 21.1Sk teda o 17%

hlavne ale tieto zmeny postradaju akukolvek logiku:
zakladny listok sa meni z prestupneho na neprestupny - este onehda tarali cosi ake skvele je prestupovat a nemat spoje odvsadial vsade

napriek zvyseniu nakladov zvysia casovu vyuzitelnost zakladneho listka o 50% ale zdrazia ho len o 7% a 60min pre istotu dokonca zlacnia - kde je tu logika pri tych reciach o zdrazovani PHM a inych nakladov? tak snad ked mi zdrazie minuta jazdy tak mi zdrazie rovnako u 10, 30 ci 60min listka ci elektricenky, toto postrada akukolvek logiku a len sa ukazuje ze casova platnost listkov je cisto politicke rozhodnutie vytiahnute z brucha a nie je dovod aby zakladny listok za 15Sk nebol 30min prestupny,

toto su proste totalne odrby skryte zdrazovanie rusenim prestupnosti, rusenim 30min listka, skracovanim platnosti elektricenky, nez by povedali ferovo na rovinu:

10min rusime
30min prestupny z 18Sk na 16.5Sk (0.55€) - kompenzacia za zruseny kratsi takze sa to nakladovo vykryje na kratkych trasach tym ze pre ludi prepadne cats tohto listka ale zase ti co ho vyuziju nadoraz budu mat pokles
60min prestupny z 22Sk na 26.5Sk (0.85€) - vyuziva ho minimum ludi, tak preco ho nezdrazit, ostatne stale sa oplati viac ako dva 30-minutove
elektricenka s rovnakou platnostou (1.pasmo) z 20 na 21€ - vsak naklady rastu a to 1€ mesacne nikoho nevytrhne, oplati sa mu to aj tak

toto by bol ferovy pristup narovinu, ktory by mal logiku, vsetky listky by boli nadalej prestupne, zakladny listok by mal konecne normalnu dlzku, reptajuci ludia co vyuzivali 10min by boli schladeni kompromisom s 30min ktoremu by sa mohli potesit ludi co ho vyuzivaju (a beztak neprecestuju cely) a tych zopar ludi co vyuziva 60min by si priplatilo, ti co maju elektricenku by sa im aj po zdrazeni beztak oplatila (20x2x16.5=660Sk/22€) lebo nerobia len 2 jazdy denne ale isto aj ine cez vikendy a viac pocas dna

no a hlavne zdrazovat pri sucasnom stave bratislavsku MHD - spinave meskajuce ci rovno vynechavajuce prepchate spoje s predrazenymi nocakmi - to je nonsens, hlavne ze sa ludom naslubuju nove busy, uz aj sucasne ceny boli predrazene k urovni MHD co mame a nie este po zdrazeni bez novych busov

rozoberat ze trolejbusy a elektricky maju rovnake ceny listkov ako busy, ked DPB tvrdi ako strasne stupla cena nafty radsej blizsie nebudem

co si myslim o sialenej 1400Sk pokute s ktorou cierni pasazieri vydrbu uplatkom a poctivi su nou buzerovani som uz napisal, zaviest rozumnu vysku pokuty 300-400Sk kedy sa neopalti ciernemu pasazierovi o nicom zjednavat a revizorovi pri nizsej sume (100-200Sk) sa to neoplati riskovat, takze v reali by z toho DPB nieco mal
Reakcia na: 810zssk #112246:
Však ja som ten najkratší lístok navrhoval za 15 minútový prestupný už vtedy, keď sa tu zverejnila tarifa BID. Vtedy mi d3k0 napísal, že keby bol 15 minútový tak by bol tlak na to, aby bol prestupný. Z polovice už môj návrh akceptovali, ale v čom by bola pre dopravcu/objednávateľa nevýhoda tej prestupnosti mi dodnes nikto nevysvetlil.

Re #112247 810zssk: Ak si prečítaš tie novinové články, tak sa v nich píše, že od januára budú len 2 druhy lístkov, 15-minútový a 60-minútový. O nočákoch sa nič nepíše. Ale v on-line rozhovore so Záhradníkom na otázku riešenia nočného cestovného pre ZŤP (ja teda netuším, kam chodí ZŤP osoba v noci do práce) uviedol, že v januári budú zmeny aj v tejto oblasti. Že by im to konečne zaplo?
Reakcia na: kri #112243:
Vsak oni to zdvovodnia len to bude nieco v zmysle ze prestupnost toho listka by prekazala predaju PCLciek v Dubravke, alebo obdobna momotina 😃
Reakcia na: aquila #112241:
No ja si vzdy radsej najprv pozriem radenie, aj ked raz sme si s kamosom zamerne kupili listok do A (myslim ze sme sli medzi BA a Malackami) 😃 Vyhoda prvej je aj v tom ze tam mas vacsi pokoj, menej ludi a tak..
Reakcia na: platicMHD #112240:
Dost pochybujem.. keby mali rozum tak zavedu aspon nejaku ponuku ze povedzme mesacny priplatok na nocak za 100 sk k PCL. Pri 5 jazdach uz usetris a mozno ziskaju dalsich cestujucich (Len neviem ci toto v DPB poznaju).

Kolko vlastne bude stat nocna doprava od 1.1.? Priplatok zlacnie na 70 ojrocentov a cele cestovne budu dva 60minutove, cize 1,40€? To potom zlacnie skoro o dve koruny a neviem,neviem ci to DPB neznici 😃
Reakcia na: Valec #112233:
No je pravda, ze za 10 minut vela prestupov neurobis, za 15 uz ale mozno ano, cize prestupny by bol asi lepsi.. Zakladny problem pre vacsinu bude asi v tom ze je to nezmysel.
Reakcia na: NN #112229:
Neviem ake mas skusenosti ty, ale ja mam skusenosti z kontrol len dobre a uz hodne davno som nevidel ze by niekto dal revizorovi uplatok (presnejsie, ze by ho revizor zobral).. este mozno ta partia co ked nastupuje tak sa cela elektricka nakloni, ale ostatny su v pohode.

"zakladny listok je jasne zakladny listok, teda najkratsi" - Preco musi byt najkratsi? V Bratislave bol myslim istu dobu zakladny 30 minutovy aj ked existoval 10 minutovy (este niekedy na zaciatku existencie prestupnej tarify).. Ak sa mylim, opravte ma.

Cim vyssia pokuta, tym lepsie za predpokladu ze nedobrovolny / neumyselny (zabudli) cierny pasazieri budu chraneny od toho aby hned platili celu vysku.
Reakcia na: Martin Fundárek #112225:
To ze je platny len v jednom smere je v clanku na www.bratislava.sk
K tomu 15 min. listku - preco chcu viac spoplatnit prestupujuceho cestujuceho oproti neprestupujucemu? Ved ten prestupujuci cestujuci je uz dvakrat znevyhodneny tym, ze časť z tych 15 minut prestoji na zastavke a že nema priamy spoj.
Napada ma jedine ten dovod, ze nastupovanim a vystupovanim sa spomaľuje preprava, tak zato ta sankcia.
Mohli by to autori tej tarify zdovodnit.
Reakcia na: platicMHD #112240:
mohli by do PCL zahrnut aspon tie nocne spoje o 23:30, kedze vtedy este premava subezne "denna" doprava.
Reakcia na: 810zssk #112206:
bodaj by bola prva trieda ozaj prva trieda, lebo na tych par krat co som isiel vlakom som si sice vzdy kupil prvu triedu, ale na 50% tam bola stara "prva" trieda, kde v lepsom pripade boli zaclonky v horsom ani to nie.. ale aspon sa to da rozlozit do lezadlovej upravy 😉
Neviete, ci konecne od 1.1. zahrnu do elektriceniek opat aj nocnu dopravu?
Reakcia na: credo #112102:
akože Citelis nespĺňa? A Prešov prevádzkuje čo? ? Tiež tri kusy, tak ako tri Soplarisy v KE...
Reakcia na: zakaznik #112130:
Ja som dúfal, že sa iba zatrolejuje obratisko, ale bohužiaľ momentálne je v realizácii schválené riešenie, z hľadiska cestujúcich pomerne ohavné.

Prekavpením je, že napriek tvrdeniam R. Kadnára, dole Molecovou očividne nebude BUS pruh. Hlavne, že križovatka bude mať dole tri pruhy, aby boli dva plnohodnoté odbočenia doprava pre IAD.

Alebo mienia DPB a magistrát znovu predložiť otázku BUS pruhu na operatívnu komisiu?
Reakcia na: qwix #112231:
Podľa mňa ide len o nešťastnú formuláciu. Myslím, že tým chceli povedať len toľko, že väčšina ciest odniekiaľ niekam (na rozdiel od nejakých okruhov či spiatočných ciest) sa vojde do 60 min. a tak skoro nikto nepotrebuje na jednu cestu viac ako 21,10 Sk. Pochybujem, že tam naozaj bude nejaké tarifné obmedzenie na jednosmernosť cesty.
Reakcia na: tbus #112139:
no pekne....a to nie je náhodou protizákonné, takáto diskriminácia ostatných výrobcov? ci je to jedno.....pár melónov do vrecka a je ticho? a potom sa cudujeme ze preco sa zdrazujú cestovné lístky...
Moje malé bezvýznamné názory na zmenu tarify:
1. Prijaté riešenie je určite lepšie ako plošné zvýšenie cien všetkých CL (vrátane PCL) o nejaké odsúhlasené percento. S prijatou zásadou možno súhlasiť - cezpoľní a občasní zaplatia viac, pravidelných cestujúcich sa vyššia cena nedotkne.
2. U 15min. lístka mi vadí neprestupnosť. Ako tu už bolo spomínané, využiteľnosť jeho prestupnosti je minimálna, ale ide o princíp. Takto DPB prvýkrát od roku 2000 znova v určitých prípadoch zaviedol poplatok za prestup. A to nie je dobre.
3. Naďalej ostáva pomerne vysoká cena 24h CL, ktorý by inak mal potenciál byť viac využívaný napr. domácimi - občasnými cestujúcimi, ktorí občas potrebujú výnimočne využiť MHD viac ako inokedy, čím prerábajú na JCL.
4. Zmena platnosti PCL je nefér. Nemôžem v tom, akokoľvek sa snažím, vidieť nič iné, ako snahu zarobiť.
Reakcia na: Martin Fundárek #112225:
No a moze to fungovat ako vo Viedni... Proste mas cestovny listok na jednu cestu, t.j. odniekal niekam (napr. z domu na urad v centre mesta), ale uz ti neplati na cestu naspat.
Ale otazka ako to vediet skontrolovat (co ked spravim okruh? - do mesta cez jeden most, nieco vybavim a vratim sa cez druhy most, a pod...). No uvidime...
Reakcia na: NN #112229:
Čo tu furt omielaš, že sa zdražuje prestupný lístok zo 14 na 21 Sk. Koľko krát si s 10 minútovým lístkom dokázal nejak rozumne prestúpiť?

Mám pocit, že poniektorí už dávno zabudli, že v minulosti sme tu mali (a v mnohých slovenských mestách ešte stále majú) len jeden lístok a aj to neprestupný. Keby sme sledovali postupný nárast cien, tak dnes by ten lístok stál cca 20 Sk.

Keď sa menila tarifa na prestupnú, všetci nadávali, že načo 10 minútový lístok, keď sa s ním nikam nedostanú. Teraz sa ide meniť a zrazu je tu kriku, lebo všetci počas 10tich minút dokázali 100 krát prestúpiť. Ja teda netvrdím, že ten lístok má byť neprestupný, ale ak to tak bude, tak mi to ale vôbec nebude prekážať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.