Reakcia na: Mike #109072:
vlastne aj pri tom modeli konkurencie, ktory fuguje, musi tak ci tak mesto urobit hlavne kroky: musi vytvorit linky, cest. poriadky, musi urobit sutaz na dopravcov atd.. takze okrem toho, ze je to administrativne narocne, tak ci tak rozhoduje mesto o dolezitych veciach.. cize fungovat to moze iba vtedy, ak mesto ma naozaj zaujem na dobrej MHD a vie sa o toto vsetko postarat..
no a ak mesto uz splna tieto predpoklady, tak je ovela jednoduchsie, ak ma vlastneho dopravcu, ktoreho moze kedykolvek "skontrolovat", teda moze priamo dozerat na kvalitu atd..
NN
inak ten moj navrh zrusenia dotacie nie je nic take revolucne, dotaciu mestom by nahradila dotacia skryta vo forme cestovneho kde by si prepravcovia zahrnuli vynutene stratove spoje vo verejnom zaujme ktore by ich mesto nutilo poskytovat aby mali licenciu na prepravu
komercna verejna preprava nie je nijako sialeny napad, je to velmi podobne liberalizacii posty ktora tiez musi poskytovat sluzby v nerentabilnych oblastiach, ide len o to aby sa to dotovalo priamo v cenach sluzieb (cestovnom) a nie prostrednictvom inych dani, pocitam ze s liberalizaciou MHD by dochodci a decka prisli o zlavy a prepravcovia by si ekonomicky spocitali akemu klientovi sa im oplati poskytovat zlavy. nevidim dovod aby dieta, dochodca ci student mal inu cenu ako hocikto iny (s tymto prisli pred rokmi Deutsche Bahn takze opat nic nove, bola okolo toho docela drsna reklamna kampan ktora sa asi dotknutym skupinam nepacila, ale podstatna je platiaca pracujuca vacsina ktora ich nema co dotovat)
tiez by som zrusil dotacie pornohospodarom,ktori ako stetky vezmu slovenske dotacie, ale tovary vyvazaju potom do zahranicia lebo na slovensku im predsa davaju nizsiu cenu