Zdravím a hned se omlouvám za menší OT. Náš kolektiv MHD nadšenců z Čech se v létě chystá na exkurzi do Maďarska a proto scháníme někoho z vás, kdo by uměl alespoň trochu maďarsky a chtěl by se výměnou za trochu Slovensko-Maďarské komunikace zdarma zúčastnit. Podrobnosti na mailu po nickem.
Ještě jednou se omlouvám za OT.
Vzhľadom na to, že na SK také normy nespĺňa ani len najzaťaženejší tranzitný ťah Kúty - Štúrovo, tak asi nemá cenu sa baviť o teoretickej existencii lokálky podľa najnovších noriem, t. .j. hrana nástupišťa 550 mm nad TK, osvetlenie, osvetlené tabule, bezbariérový prístup, prístrešok, vodiaca drážka pre nevidiacich, spevnená prístupová komunikácia...
Ing. Poltretina nemôže preniesť cez srdce, že vozidlá nemajú normálny rozchod ? ?
Mmch., môže niekto nejako zdôvodniť, prečo sa budú naďalej fabrikovať K2S? VarioLF2 je o nejaké komické 2 milióny drahšia a Bratislava bude stále modernizovať na vysokú podlahu? Ono v Krnove si to pochvaľujú, že majú aspoň nejakého odberateľa na pôvodné VarCB3...
Áno, keď je trať papierovo zrušená, už ju nemôžeš znova spravádzkovať, len ako novostavbu "se vším všudy". Preto bola zásadná chyba, že sa pripustilo zrušenie Stupavy. Ale Somorja by, podľa mňa, žiadnu perspektívu nemala.
Ešte stále tam prejde rádovo viac áut v gumokoloch. Riešením by bolo kríženie s električkami nezapájať do koordinácie, keďže väčšina gumokolov pokračuje po Rožňavskej a nie po Vajnorskej, tak by sa nič nedialo. Ale v okamihu, keď je celé súkrižovatčie na jednom radiči, tak s tým už nič nespravíš.
Meral som to tak, že autobusom som nespočetnekrát cestoval a cestovnú dobu som si porovnal s grafikonom, keď tam ešte tie asi štyri páry osobákov jazdili. Konkrétne časové údaje nemôžem dodať, lebo grafikony má už asi tri roky zapožičané nascanovanie BigMac ? .
Nemôžeš porovnávať čosi s akousi virtuálnpou spojkou.Môžem ťa uistiť, že výstavba novej trate, popríp. spojky, do Šamorína je neefektívna.
Ešte je jedna (drahá) možnosť - posunúť výjazd do stredového pásu bližśie smerom k centru. Teda ďalej od križovatky pri Shopping palace. Potom by nebol žiadny problém s absolútnou preferenciou.
Trať môžeš opraviť, keď je dočasne zastavená prevádzka. Akonáhle je trať papierovo zrušená, už ju môžeš len znova zriadiť - a vtedy sa nepochybne bude posudzovať ako novostavba, podľa nových noriem, ako už napísal Laminátka.
Eeh, príliš skoro odoslané... Tým nechcem povedať, že by sa do Šamorína nedalo dostať drezínou (po vysekaní kríkov), za to, že bolo rozobraté práve veksle v prvej koľaji, ruku do ohňa dať nemôžem.
Celú trať som si prešiel cca pol roka po zastavení prevádzky a v Šamoríne som žasol, ako rýchlo sa začala prejavovať premena koľajiva na výstuže do betónu, "skvapalňovanie" a iné podobné ľudové obyčaje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
houmr
Ještě jednou se omlouvám za OT.