Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: enumaelish #104575:
ak transparenty niesu v noci podsvietene tak je to bud vypnute (ale mam taky pocit, ze podsvietenie transparentov sa zapina spolu s osvetlenim vozidla), alebo je pokazene a v tomto pripade je uplne jedno aku farbu maju transparenty. Navyse BUSE transparenty, ktore sa pouzivaju v BA su jednofarebne, takze neviem ake oranzove by si chcel mat. Oranzove su bud Emtesty alebo R&G a tie sem neplet. O emtestoch sa radsej nevyjadrujem. A myslim si ze aspon transparenty by sme mali mat unifikovane a nie ze tretina busov bude mat BUSE, druha R&G a dalsia emtesty. Idealnejsie riesenie by bolo skor keby u vsetkych busov to podsvietenie fungovalo...

2. to by aj mna zaujimalo, mozno by to bolo fajn ale nejaky dovod to musi mat preco to v autobusoch nie je. inac v poslednej dobe som si vsimol ze tie zadne transparenty v interieroch nejako blbnu. Hlavne 6601 odkedy dosla z generalky tak ma stale problemy s tym BUSE, najprv nehlasila nazvy zastavok a najnovsie jej nefunguje zadny opticky hlasic zastavok..
Chcel by som načať tému označovanie autobusov a elektronických transparentov.
1. Večer často nevidno o aký spoj ide nakoľko elektronické transparenty niesú často podsvietené. Neviem či aj prípade podsvietenia neni lepší a jasnejší transparent s oranžovými číslami.
2. V interiéri trolejbusov 15Tr sú namontované transparenty aj za kĺbom aby bolo vidno aká zastávka nasleduje aj v zadnej časti. Prečo neni to isté aplikované aj u autobusov?
Reakcia na: m@rtin #104573:
však som aj hovoril, že keby dnes stavali metro v Bratislave, tak to bude vymramorované ako bezduché krypty. ☠
Reakcia na: Ámos #104572:

Některé prvky bysme určitě našli, ale jako celek je to oproti stanicím typickým z 80. let (Anděl, Karlovo náměstí, Náměstí Republiky) plné mramoru, podstatně jiné.
Reakcia na: m@rtin #104571:
no niektore prvky by sme urcite nasli v bratislavskych podchodoch a budovach z obdobia normalizacie... ? Ale celkovo sa mi tie stanice lubia. Ono co bolo typicke pre koniec 19 a zaciatok 20 storocia, ze sa okrem secesie stavalo v neo-slohoch, to mozme vidiet v podstate aj dnes. Hlavne v mode, zariadeni domov a bytov a urcite to ide aj do architektury. Aspon si to myslim
?
Reakcia na: hoppusmark01 #104570:

Nablýskanost a lesklost není výrazem 80. let. Nablýskané a lesklé materiály se dnes používají úplně všude. Stačí zajít do každéhé obchodního centra.

Výrazem 80. let je naopak mramorové obložení. Smaltovaný plech je in právě dnes.

Obklady a dlažba působí starým dojmem? V čem? Nebo spíš jinak - jak vypadá moderní dlažba?

Osvětlení je standardní pražské a pro každou linku metra jinak barevné. Na tvém odkazu je osvětlení červené, protože se nachází na lince C. Tady http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/NR/P2121570.JPG je osvětlení na žluté lince B

Tady je full galerie:
http://www.ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/metro/MetroIVC2/080508/

Porovnat architekturu například 80. let můžeš tady:
http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b.htm
Stanice Nové Butovice - Českomoravská
Reakcia na: m@rtin #104567:
No tak Strizkov z nich vyzerá ešte najlepšie..
Na Proseku a Letňanoch je to celé také "nablýskané", lesklé:
http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/LT/DSCF4585.JPG
No a podobné materiály výdavam dosť často v budovách z 80,. a 90. rokov.. napr. jedna pošta v Petržalke v BA vyzerá zvnútra úplne rovnako.. je to len naleštený plech, pričom dnes už sa dá vyberať z oveľa lepších materiálov..
Takisto ostatné použité materiály, ako napr. dlažba a obklady pôsobia dosť starým dojmom..
Takisto na tomto obrázku:http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_c/PR/DSCF4562.JPG sa to osvetlenie mohlo zakomponovať do toho podhľadu...

No ale možno to bol zámer.. možno chceli zjednotiť štýl pražských staníc metra a vytvoriť tak imidž mesta..

no a ja nie som architekt, iba sa o architektúru zaujímam, takže je to len laický názor..
Reakcia na: 810zssk #104563:
? ? ? áno hej a ja zas niekoho s Ik 435 na 83 s vylepenou tabuľkou TESCO NIE !!! ? ale fakt mohli by sa zaviesť takpovediac účelné reklamy, ktoré by boli na určitých vozidlách pridelené na linky ktoré by premávali k nákupným centrám alebo objektom ku ktorým premávajú. Teda napr. reklamy na Polus by mohli byť na L1,2 a 4 a s dodaktom nejakým vhodným k tej reklame, že tá linka ide. Ale u nás by to skončilo fiaskom lebo vozidlá sa vypravujú chaoticky t.j. klbáky na 88 a 96, sóla na 84,92 a 94... takže napríklad by sa taká električka objavila kľude aj na L9 a zrazu by bola z dobrého úmyslu sabotáž. ?
Reakcia na: Ámos #104556:

A: Dejvická-Nemocnice Motol 2009-2013
😨 Hlavní nádraží-Písnice 2010-2016-18 (stavba na dvě etapy)
Rychlodráha: Masarykovo nádraží-Letiště-Kladno 2010-2013
Reakcia na: hoppusmark01 #104555:

Z nových stanic Střížkov, Prosek a Letňany je od Kotase pouze Střížkov. Mimochodem, v čem vyzerajú ako z 80. rokov?
"Naopak, priťažiť petržalskému parkovaniu by mohla novela cestného zákona, ktorá zakazuje parkovanie na chodníkoch. Petržalka sa preto pripája k nesúhlasnému stanovisku magistrátu."
http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Cbratislavao&c=bratislavao_13_1

Cílek sa už zobudil, Ftáčnik ešte spí.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=33785&idt=u&idg=2180&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=
- to je vtip / chyba / alebo nejaká iná prasačina??? ?
Btw. tak ako je NYC Bigg Apple, tak pre BA by sa mi viac páčil slogan "Little Big Potato". ?
Reakcia na: Ámos #104556:
Dovolím si odpovědět za M@rtina. A-cko 2009, D-cko 2010. U A-cka je počátek výstavby vysoce pravděpodobný, u D-cka už méně ?
Ja si pamatam jedneho Beusaka co jazdil s tabulkami 'Nejde do Ovsista' a 'Nejde na stanicu' ale uz som ho dlho nevidel.
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5740
"Podľa našich informácií by mali Zájazdy Bratislava vypravovať po novom 9 záložných vozidiel."

A ktore to budu? 3 MANy od richarda, 3 karosy B 732 (z toho dve su odstavene) a 2 karosy C 734. To planuju tie dve pokazene karosy b732 vzkriesit a pribudne aj BA-081HB?
Reakcia na: hoppusmark01 #104558:
A čo je na nej zlé? Mne sa celkom pozdáva. Ja si myslím, že u nás by to totálne dodrbčili naši. A ako som písal, že by to tam vyzeralo ako v hrobke skôr než v stanici metra. ?
Reakcia na: enumaelish #104557:
inak ja som zvedavý, ako bude vyzerať nová predajňa DPB v podchode na Hodžovom.. tam sa ukáže, aký má vkus náš DPB..
To ako ľudia pozorne čítajú informácie o výlukách liniek, alebo aj len samotné triviálne CP a zoznam zastávok je vidno denno denne. Tento týždeň sa ma jedna pani na zastávke Vozovňa Petržalka pýtala ako sa dostane na Vyšehradskú,tak som jej vysvetlil, že L98 na Lúčanku a na druhú stranu na L95 (L92 už nechodila nakoľko bolo 19h). Za všetko hovorí aj skoro každodenné dožadovanie sa L95 na Šafku k Antolskej. Skôr ako reklamné nátery by som autobusom dával nátery s nápismi "Nechodím na Antolskú" - teda aspoň tým čo sú pridelené na L95 alebo autobusom na linkách kde sú šoféri bombardovaní neustále trápnymi otázkami podobného typu vyplývajúcih z lenivosti cestujúcich čítať CP. Osobne by som uvítal informačné tabule také ako sú pod Novým mostom alebo na Hl.st. ale myslím, že ľudia sú príliš leniví na to aby hlavu zdvihli k tej tabuli a zaostrili na ňu zrakom
Reakcia na: enumaelish #104557:
Ja viem, a takisto si myslím, že je super, že v Prahe predlžujú metro a investujú do neho. V tom je Praha ďaleko pred nami, a aj vo veľa iných veciach..
V mojom príspevku som sa vyjadroval čisto len k architektúre ?
Reakcia na: hoppusmark01 #104555:
Ja na nich nevidím nič zlé ? vždy lepšie ako nič - také ako u nás. My sa nevieme na Slovensku dohodnúť okolo ani jednej posranej Filiálky dohodnúť či tam bude stanica, ktorá je oveľa viac potrebná aby sa dalo vlakom dostať čo najbližšie do centra alebo to dakto odkúpi za symbolickú cenu a postaví tam "bussiness" centrum a Marcelllooo sa bude rozplývať ako tam musia chodiť všetky linky MHD ? Dúfam, že ŽSR ten pozemok nedá nikomu na podobné účely ? Naše stanice metra by vyzerali ako lacné vybetónované krypty s kúskami skla bez ladu a skladu - asi po vzore celej architektúry toho čo sa stavia teraz v BA. ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.