Reakcia na: Marcelllooo #100008:
"Obavam sa, ze dostatocna nasratost sa na magostrate nenajde - ved ide o odstranenie stavebnej uzavery v okoli Chorvatskeho ramena." - na odstránenie stavbnej uzávery netreba stavať ani vlak ani električku. Je to administratívny úkon. Stavebná uzávera s kľudne môže zrušiť, keď sa rozhodne o tom, že v budúcnosti sa už nič v danej oblasti neplánuje v rozsahu verejného záujmu a pod.
"Prevaha ponuky prace nad dopytom sposobuje konkurenciu na strane ponuky, teda ludia su ochotny robit to iste za menej penazi. " - zase tie pojmy. Už sa Vám tuším z tých odborných výrazov pletie hlava. Tak to vysvetlím úplne polopatisticky. Pokiaľ mám veľa voľných pracovných miest a málo ľudí kotrí prácu hľadajú, trpím nedostatkom zamestnancov. Ako ich môžem získať? Jedine tak, že ponúknem lepšie podmienky ako iný zamestnávateľ. Čo sú pre zamestnanca lepšie podmienky? V prvom rade mzda za vykonanú prácu. Z Vašej definície ale vyplýva nasledovné. Ponúkam prácu, nemám zamestnacov. Idem ku konkurencii a ponúknem im, keď prídu ku mne pracovať, nižší plat.
"Vas rozum bude asi naozaj rozum sedliaka, ktory prisiel do velkeho mesta. " - na to len jedna poznámka. Narodil som sa a celý život prežil v ja aj moji rodičia aj starý rodičia v Bratislave, takže na rozdiel od drvivej väčšiny obyvateľov Petržalky som Bratislavčan, aj keď som sa už pred pár rokmi z vlastného rozhodnutia presťahoval do jednej z obcí na okolí Bratislavy.
"Ked poznate zlozenie projekcneho timu pracujuceho na trati do Petrzalky - predstavte jeho zlozenie." - toto som ani v jednom zo svojich príspevkov netvrdil, treba čítať vety gramaticky správne. "Na celom projekte pracoval a pracuje určite celý štáb odborníkov." z gramatického hľadiska, a tak to aj bolo myslené, som vyslovnil domnienku nie tvrdenie.
"Z regionalneho hladiska vsak tato potreba uz je." - z regionálneho hľadiska to tu už aj existuje a po zavedení BID v plnom rozsahu sa stane z toho celkom funkčný systém. Nikto nemá záujem voziď do Bratislavy ľudí z Malaciek alebo Pezinka električkou.
"Ked sa chceme bavit na vysokej akademickej urovni, museli by sme mat predovsetkym potrebne vedomosti. " - plne suhlasim, preto je tazke sa s Vami bavit na vysokej akademickej úrovni. Bavenie sa na vysokej akademickej úrovni totiž nie je o tom, kto povie alebo napíše čo najviac cudzích slov. Okrem iného k tomu patrí aj používanie diakritiky, keď už sme pri tom.
"A paralela s matkou - ak ju chceme pouzit - ze to dieta je uz dospele a chce si svoj zivot zariadit samo podla svojho. " - čo Vám bráni zorganizovať petíciu a vyhlásiť referendum za osamostatnenie Petržalky. Máte na to z hľadiska legislatívy plné právo. Len si treba uvedomiť, že rodičia aj keď majú nižšie vzdelanie a nižšie pracovné zaradenie, ako ich dieťa, to ešte neznamená, že sú hlúpejší alebo neschopnejší. Najlepšia škola, ktorú navštevujeme celý život, je škola života. Závisí len od toho, či na hodinách dávame pozor alebo sa bavíme.
No a zas som sa rozpísal. A to som si v sobotu povedal, že už nebudem reagovať.
Marcelllooo
1. Ja sa za teba namahat nebudem. Dal som ti navod, je na tebe, aby si podla neho postupoval. Ak mas zaujem o nove info, urobis tak. Ak uvidim uprimny zaujem, pomozem ti viac.
2. Zivot prinasa zmeny. Nie inak je tomu aj v pripade dopravneho systemu - je to dynamicky system. V zmysle matematickom i bezne hovorovom.
Potrebny dopyt je uz do znacnej miery uz dnes. Dolezitejsi je vsak vyhlad uz do roku 2015, kedy dopravne potreby prave v tomto prude sa rapidne zmenia.
3. Ano, vsetko to, co uvadzam je lacnejsie. Investicne aj prevadzkovo. Pre porovnanie investicne naklady:
Planovana trat do Petrzalky - 8 mld Sk
Trolejbusova trat v Petrzalke - cca 700 mil Sk
BTW: Rozdiel rekonstrukcii Stareho mosta v uprave s a bez upravy pre elektricku je cca 400 mil Sk v prospech (lacnejsie) bez upravy pre elinu.
4. Cize si osobne zainteresovany na presadeni elektricky?
5. Az absolvujes tie doucka, potom novonadobudnute vedomosti konfrontuj so sucasnymi vyjadreniami a povedz v com spociva nazorovy posun.
Kedze si uz nacal kategorizaciu ciest, mohol by si este mierne zabrdnut do kategorizacie zeleznicnych trati (medzinarodny koridor, regionalna trat atd.)
Az to absolvujes, pochopis aj to, akym sposobom nadradena dopravna infrastruktura dikutuje podmienky nizsim...
P.S. Skus dat do googlu aj interpunkciu...
P.S.S. Cekol si aj tu technicku normu?