napriklad tak nejako. Osobne by som si napriklad vedel predstavit NS MHD na baze rychlodraznej trate zo Safka az po buduce South city pod Petrzalkou a na tuto trat nasledne napojene dalsie petrzalske vetvy - jednoducho vsade tam, kde dnes jazdi v petrzalke autobus, tam vybudovat kolajove trate a mozme mat elektrickami obsluzene cele sidlisko (v idealnom pripade spojenie zo sidliska do centra bez nutnosti prestupu).
To je samozrejme len sci-fi, ale predstavit si to viem ?
Odhliadnuc od smutnej reality, ze ak sa a niekedy ta superskvela pomalodrazna trat s rychlodraznymi parametrami vybuduje, zrejme na petrzalskej strane nebude existovat ziadne vetvenie, ktore by na niektorych miestach bolo viac nez vhodne - napr. pri Artmedii, smerujuc do planovaneho CMC Petrzalka, ktore vsak - zial - s niecim takym, ako napojenie na MHD vobec nerata. Vsak naco...
Pripadne odbocky z hlavnej trate smerom do Ovsista, na Antolsku, Kopcany, Luky, Haje... a samozrejme nezabudunut na obratisko okolo Rovniankovej 14 ?
mas nieco proti Zabozrutsku? ? alebo sa bojis ze v Parizi stretnes v RER marcelllaaa v extaze? ?
tak ale su tam krizovatky take, ake v BA nie su a eliny tam chodia do viac ulic ako v BA... ale dobre, s tymi zasitymi ulickami som to hyperbolizoval...
Kazdopadne si myslim ze BA by to neublizilo, keby bola siet hustejsia
No jednak nemám pocit, že by v Mníchove alebo Viedni boli samé komplikované koľajové križovatky, jednak komplikovaná koľajová križovatka neznamená električku v každej bočnej uličke. Zato viem, že električky vo Viedni i v Mníchove prežili obrovské redukcie. Strasbourg nepoznám (akurát tak z fotografií), bo Žabožrútsku sa vyhýbam ale z logiky verejne dostupných informácií (novozaložený systém 1995, 4 linky) mi vyplýva, že sa jedná o moderný električkový systém, v žiadnom prípade sa NEprepletajúci bočnými uličkami.
Letenskú ulicu nedávaj za príklad, to, čo vzniklo historicky je niečo iné ako to, čo vzniká v súčasnosti. Dnes by tam už nikto električku nepostavil.
no vyskova to nie je, to je pravda, ale je 2x tak vyssia ako okolite budovy.. A v novom uzemnom plane je to definovane myslim tak, ze nove budovy nemozu byt vyssie ako okolite, ktore uz stoja...
tak ale ked budeme tahat elektricku v BA do kazdej ulicky, potom to uz nebude moct byt nosny system..
Bud sa rozhodneme, ze to bude nosny system, a budeme podla toho stavat aj trate (velke obluky na vyssie rychlosti atd), alebo budeme tahat elektricku do kazdej ulicky, ale NS to uz nebude..
Mimochodom aj Letenska ulica v PH je dobry priklad... http://www.imhd.sk/transport/index.php?img=12791&typ=gm
ked sa toto da v PH, tak v BA nevidim problem tahat elektricku hocikam (vynimajuc kopcovity teren, kde jednak nie je ani vysoka premavka IAD, cize sa tam uzivia skor trolejbusy + bus pruhy)
Re #104504 S499.1023: zas nechytaj tolko za slovicka.. myslel som to tak, ze eliny chodia aj na krkolomnejsie miesta ako by bola Stefanikova a vobec vetky dolezite tahy v Bratislave
Vo Viedni mas same komplikovane kolajove krizovatky (ta neni dostatocne na zapad? V Mnichove aj Strassbourgu je to detto...
"nova, cista a na cas T3Pka"
no jeden z problémov DPB je ten, že vozidlá sú čisté, len kým sú nové.. Neviem, ako to majú vyriešené s upratovaním, ale keď vidím ten hnoj v interiéroch vozidiel, tak mi je z toho na tyčku..
Vozidlá by sa mali poriadne umývať, hlavne tyče vo vnútri, takisto sedadlá a podlaha.. Dúfam, že nové vedenie DPB s tým niečo urobí a zavedú nejaké pravidelné čistenie vozidiel, hlavne zvnútra!
Mohol by si uviesť ako príklad nejaké tie západné mestá s električkami do každej zapadlej uličky?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.