Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bobitwo #254654:
Možno si niekto povedal, že je lepšie obmedziť chodcov tak, že budú musieť dat prednosť tramvaji, než ich obmedzovať tak, že budú musieť robiť zachádzky po rampách alebo prekonávať schody. Keď vidím vyšlapané chodníčky v tráve pri zastávkach Botanická záhrada alebo Nad lúčkami (južná časť), tak to nieje až taká blbá požiadavka. Ale myslím si, že aj mimoúrovňové zastávky sa dajú urobiť tak, aby ľudí nemotivovali skracovať si cestu cez koľajnice alebo trávnik. Najmä ak trať nebude uprostred cesty. Lenže aj obyčajný nadchod si vyžaduje oveľa väčšiu údržbu než chodník. O prípadných výťahoch nehovoriac. A aby sme vytvorili dostatočne pohodlný prístup na zastávky (aby sme nemotivovali ľudí hľadať skratky), potrebovali by sme tých nadchodov viacej ako jeden. Čo sa premietne v cene.
Ináč aj ten mŕtvy dôchodca, ktorý tesne pred smrťou vošiel do dráhy električky, by možno ešte žil, ak by tam bolo mimoúrovňové križovanie (električka polozapustná, cyklonadjazd ponad trať ku Kauflandu). Lenže mesto nechcelo mať nadchody/nadjazdy a vytvárať bariéry (schody) alebo stavať rampy. Mesto chcelo mať "inkluzívny" priestor pre všetkých. Lenže potom musíme počítať aj s tým, že sa nájdu ľudia, ktorí električke prednosť nedajú. A budú smrťáky. Samozrejme, aj na mimoúrovňovom križovaní by sa mohli stať tragédie. A tiež iba vtedy, ak ľudia vedome začnú loziť tam, kam nemajú a ani nepozrú či náhodou nejde električka. Problém je, že pri úrovňom križovaní idú tam, kde byť majú, len v nesprávny čas.
Reakcia na: upravovač fotiek #254652:
Obmedzuje to zároveň aj peších a chodcov.
Reakcia na: upravovač fotiek #254652:
mam vazne obavy ze uvedomenie si akychkolvek suvislosti v ramci chranenej dielne magistratu je neznama disciplina...
Reakcia na: si #254651:
Áno, ovplyvní to aj autobusy. Jazdia po tých istých cestách ako autá. Mesto to ale muselo vedieť.
Reakcia na: upravovač fotiek #254650:
nuz a sekundarnym problemom potom je, ze v pripade toho co je v petrzalke a intervaloch ktore by boli potrebne nevies selektivne obmedzit len auta, ale zaroven s tym obmedzis aj cestnu mhd (a teda treba to definovt ako obmedzenie cestnej dopravy ako takej a nie aut)
Reakcia na: david11 #254649:
Ja som nikdy nepodporoval myšlineku úrovňovej pomalodráhy v Petržalke. Mohli tam byť viaceré mimoúrovňové križovania. Netvrdím ale, že úrovňové križovania znemožnia dosiahnuť rovnakú rýchlosť. Dá sa to. Ale na úkor plynulosti cestnej dopravy. Ak chceš preferovať električku, musíš ju preferovať voči niečomu inému. To iné automaticky bude viacej obmedzované. Preferencia niečoho funguje na úkor niečoho iného. To treba jasne povedať, že ideme obmedziť autá. Ak ich mesto obmedzí, prosím.
Reakcia na: upravovač fotiek #254648:
Mesto sa rozvíja a s tým by sa mala aj cestná, električková, vlaková infraštruktúra. No tu sa všetko, len odkladá. Pribudla, iba zastávka Vrakuňa. Prípadne sa zvolia lacnejšie alternatívy. napr. teraz úrovňové priecestia v Petržalke aj na silných križovatkách. Pritom vedeli čo to spôsobuje už na Farského. Museli vypnúť aj plnú preferenciu na Šafku.
Reakcia na: david11 #254647:
Na to, že autá pod Prístavným mostom zázračne nesublimujú do vzduchu, sme viacerí poukazovali. R7 zlepšila situáciu v dedinách, kde boli kolóny. Ale že sa niekto rýchlejšie v špičke dostane do centra mesta, je naivná predstava. Bratislava nie je nafukovacia. Zápcha sa len presunula na iné miesto. Do mesta sa za jednotku času viac áut nedostane. Nie som proti výstavbe infraštrukrúy (naopak, obchvaty podporujem), ale bolo by dobré, aby ľudia nemali nereálne očakávania. Do Bratislavy sa proste viac áut nezmestí.
Reakcia na: Valec #254639:
Zlieva sa ti tam 2x R7,2x D1 z Petržalky a 1x D1 od Trnavy. Smer Bajkalská je súvislá zápcha od R7 a do toho sa ti tlačia aj menované pruhy. L98 má v špičke 8 odchodov v hodine. Ak rátam ten tvoj regio tak je to max. 9 spojov. To čo akože ušetrí pod podjazdom si vystojí pred zastávkou Prístavný most.
Neporovnával by som to s pruhom na moste SNP, kde ide bus v každej minúte.
No aj tam sa čaká hneď za mostom aj vyše 5 min. pokiaľ príde po zastávku ráno aj poobede odkedy sa tade obchádza jednopruhové nábrežie.
Mesto navrhovalo obchádzať centrum cez Petržalku no akosi zabudlo tomu prispôsobiť druhé konce. Skončíš v zápche na Apolle alebo v ešte väčšej na Bajkalskej.
Tak sa netreba čudovať plnému nábrežiu pred mostom SNP a omnoho plnšej Staromestskej.
.
.
Reakcia na: Pi3TroS #254643:
Mne robilo pred časom to isté na androide. Skúsil som aplikáciu odinštalovať a znova nainštalovať. Pomohlo. Ak by si to skúsil a nepomohlo by, tak dočasným riešením môže byť sledovanie imhd cez webový prehliadač.
Zdravím, mohol by sa vývojár zamerať na stabilitu aplikácie pre iOS systém, objavujú sa extrémne časté pády aplikácie pri akejkoľvek činnosti a nie je to zrovna prijemné pri hľadaní spoja otvaráť apku na 300 krát aby sa človek niečo dozvedel. Vďaka.
Koľajová brúska momentálne parkuje pri Shellke na Riviére
"VÝLUKA LINKY 60 NA TRNÁVKE ❌🚎
Pre výstavbu trolejbusovej trate Galvaniho budú od pondelka 27.10.2025 na približne 6 týždňov odklonené linky 60 a 65 mimo Trnávku. Náhradnú dopravu zabezpečí presmerovaná linka 96." Na FB DPB. Nenašiel som tu nejaký aktuálny článok o výstavbe? Iba tu výluku na Rádiovej. Budem rád za odkaz alebo presmerovanie.
Reakcia na: david11 #254569:
R7 vôbec nestojí kvôli 300 metrovému bus pruhu v podjazde na Bajkalskej, na to je príliš dlhá (rozumej, ak by bus pruh bol normálnym pruhom plným áut, stále by bola kolóna zasahovala aj na R7, akurát by končila o kus ďalej). Problémom je tu množstvo áut otáčajúcich sa ponad podjazd, ktoré sa vzájomne blokujú s idúcimi na Prievozskú, vytvárajú kolónu až po severnejší výjazd z Drudopu (nezriedka až po zastávku Prístavný most), vďaka čomu má trojpruhová Bajkalská v tomto úseku len jeden voľný pruh pre smer do pojazdu (a autobus sa musí predrať, aby sa do bus pruhu vôbec dostal).

Na druhej strane, ak by sa bus pruhy v pojazde zrušili, nezhorší sa len situácia pre L98, ale skolabuje križovatka nad pojazdom. Stačí sa prísť pozrieť popoludní na takmer súvislý prúd áut z Prievozskej, ktoré sa vďaka prázdnemu bus pruhu plynulo pripájajú na Bajkalskú smer R7. Križovatka ich síce dávkuje, ale nakoľko prichádzajú z troch smerov (od Miletičky, od Pažítkovej aj z otočky) a dopĺňajú to autá zo Starej Prievozskej, stále ich je dosť. Ak by sa nepripájali do prázdneho bus pruhu, ale do plného prúdu áut od Trnavskej, tak sa začnú kopiť hore. Smer na Trnavskú je slabší, ale aj tam je tých vozidiel dosť.

Čiže ten bus pruh má presne tej istý význam, prečo sa svojho času zriadil bus pruh na konci Mosta SNP, kde mali problém s pripájaním vozidlá z nábrežia. Jeho zriadením sa zlepšila situácia tak pre autobusy, ako aj pre autá.

BTW, v čase zriadenia bus pruhu na Bajkalskej jazdila L98 v intervale 6 minút a dopĺňala ju L74 s 12 min. a nezabúdajme aj na jeden spoj za hod. linky 201435, teda dokopy 16 spojov/hod. v špičkovej hodine. Podmienka na zriadenie teda splnená bola, žiadna podmienka na zrušenie neexistuje. Navyše podmienka na zriadenie hovorí o 10 spojoch za hodinu, a tie tam sú aj dnes.
Reakcia na: Jak44 #254636:
Projekt modernizácie to naozaj necháva v súčasnom stave? Očakával by som, že to bude jednou z priorít!
Reakcia na: Vladimír #254630:
Hej, zjavne to tak je.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.