Dočasné nahradenie linky 7 autobusmi (od 16.9.2025)

Zastávky linky 7 na Kuzmányho ulici nie sú v pracovných dňoch obsluhované.

Od 16. septembra 2025 je z prevádzkových dôvodov do odvolania v pracovných dňoch nahradená električková linka 7 náhradnou autobusovou dopravou.

Náhradné autobusy obsluhujú zastávky linky 7 buď na električkovej zastávke, príp. na autobusovej zastávke vedľa trate s týmito výnimkami:

  • v smere Ryba:
    • zastávka Radnica Starého mesta je obsluhovaná na nástupišti liniek 6 a 9 na ulici Čs. armády;
    • namiesto zastávky Hlavná pošta je obsluhovaná zastávka Múzeum obetí komunizmu na Moyzesovej ulici;
    • namiesto zastávky Krajský súd je obsluhovaná zastávka Alžbetina, rektorát UPJŠ na Moyzesovej ulici;
  • v smere Botanická záhrada:
    • namiesto zastávky Dom umenia je obsluhovaná zastávka Dom umenia na Moyzesovej ulici;
    • namiesto zastávky Krajský súd je obsluhovaná zastávka Dom umenia na Moyzesovej ulici;
    • namiesto zastávky Hlavná pošta je obsluhovaná zastávka Múzeum obetí komunizmu na Moyzesovej ulici;
    • zastávka Radnica Starého mesta je obsluhovaná na nástupišti liniek 6 a 9 na ulici Čs. armády.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #40:
Aj tak sa to da povedat.
Reakcia na: Yogi616 #35:
Na trolejbusy uz zabudnime, namiesto nich potrebujeme rozbehnut prevadzku elektrobusov s dynamickym nabijanim z trolejoveho vedenia pocas jazdy.
Reakcia na: kvorka #37:
No ale ak ich prirovnávate, skúste vysvetliť, prečo sú podľa vás vôbec porovnateľné. Ja som vysvetlil, prečo podľa mňa porovnateľné nie sú.

Ak moje argumenty neboli zrejmé, dajte mi vedieť a skúsim ich napísať zrozumiteľnejšie.
Reakcia na: Drew5 #33:
Tak tak.
Reakcia na: mi.v #26:
BB sa po 2 rokoch spamätala. Košice kedy?
Reakcia na: Yogi616 #35:
Všetci sa pamätáme, za akých okolností bola TD zastavená. Akými bludmi vtedy Raši a spol "argumentovali". Obnovenie je je ľahké, ani lacné. Ale ten prvý krok, alebo aspoň pol kroku, musíme urobiť. Teda, za predpokladu, že chceme. Od roku 2019 bolo na to času dosť. Namiesto toho hľadáme výhovorky, prečo sa to nedá.
Reakcia na: Drew5 #33:
A za koho éry sa trolejbusy "dočasne" pozastavili?
Vieš čo všetko je potrebné na to, aby bola trolejbusová doprava opäť obnovená?

Ja som za, nech sa tu neexperimentuje s elektrobusmi a neviem, čím ďalším, hlavne, ak sme tu ani nemali možnosť si to ani otestovať. Praha po rokoch pochopila, že aj trolejbusy sú cesta a neexperimentuje, vrátili sa k tomuto druhu dopravy po rokoch. My sa tu bojíme a chceme hľadať skratky. Máme tú sieť, treba to využiť. Ale vzhľadom na všetky procesy a byrokraciu na Slovensku to nie je také jednoduché a ani lacné.
Reakcia na: Drew5 #33:
Tú stratégiu som ako dokument nevidel. Ale nie je v nej ako prvý predpoklad obnovy a rozvoja peniaze? O ktorých mesto môže argumentovať, že toľko peňazí nemá a nevie získať? Lebo ostatné veci sa potom odvíjajú od peňazí. Keď je dosť peňazí na investície a vízia zisku z realizovaného diela, hneď je aj väčšia miera politickej podpory danej oblasti. Lebo politici a podnikanie je prepojené. Nepriamo to na českých reáliách v predošlej reakcii dokazuje aj 110mat110.
Reakcia na: mi.v #32:
Neboli by obnovené. Vieš, prečo? Lebo primátor nechce. Od roku 2019 má na stole Stratégiu obnovy a rozvoja trolejbusovej dopravy. Prstom nepohol pre ich návrat. Jeho záujmy sú iné.
Reakcia na: Drew5 #31:
Myslím, že áno, trolejbusy by boli obnovené. Nemyslím si, že by to bolo kvôli veľkému záujmu o MHD zo strany samosprávnych menežéris, ale kvôli množstvu stavebných zákaziek. A miesta, na ktorých tečú peniaze, tie už dokážu vyvolať záujem. Takže možno je to cynický pohľad, ale podľa mňa ani nie kvôli MHD samotnej, ale kvôli blízkosti stavebných zákaziek a ďalších investícií do infraštruktúry, ponúkajúcich zákazky, trolejbusy by sa obnovili s podporou mnohých skupín, ktoré majú na to vplyv.
Reakcia na: Dispecer #28:
Nepoznám spôsob financovania v českej republike. Ale. Myslíš, že keby Košice dávali na MHD dvojnásobok toho, koľko dávajú teraz, že by boli trolejbusy obnovené? Neboli.
Reakcia na: 110mat110 #29:
Práve. U nás štát v poslednej dobe odmieňa samosprávy za ich prácu s financiami tým, že im každý rok nejakým spôsobom berie z balíka, ktorý nikdy nebol nejaký veľký, pre seba...
Reakcia na: Dispecer #28:
O to presne ide. Cesko ma iny model financovania dopravy a miest a ocividne lepsi. Vysledky su jasne. Aj mensie ceske mesta maju neporovnatelne vacsie investicie ako top 10 slovenskych miest
Reakcia na: Drew5 #27:
Má Plzeň zabezpečené financovanie z daní v rovnakých parametroch ako Košice?
Reakcia na: mi.v #26:
K poslednej vete. Pre porovnanie. Plzeň má 187 tis. obyvateľov. Stále o minimálne 40 tis. menej. A tri trakcie bez problémov zvláda.
Reakcia na: Majo #24:
Dávate za príklad buď oveľa väčšie mestá, alebo Žilinu, mekku dopravákov. Ale pozrite si na tomto webe tie schémy liniek iných slovenských miest a ich cestovné poriadky. Ako sú poťahané linky a aký majú interval 😁 O to porovnanie opieram svoje tvrdenie, ktoré chcete vyvrátiť. Košice sú podľa mňa mierny slovenský nadpriemer v úrovni MHD, ale zároveň patria do veľkej skupiny miest, kde MHD nie je vec "vzťahu" u ľudí, ktorí majú rozhodovacie kompetencie. K vete "Žiadne iné mesto na Slovensku nemá zastavenú trolejbusovú dopravu...". Po prvé, žiadne mesto na Slovensku nemá zastavenú svoju hlavnú trakciu, ani Košice. Po druhé, ak ju niekto mal v minulosti zastavenú, bola to Banská Bystrica a nie Košice. Vyzeralo to na likvidáciu, neviete o tom? Po tretie, trolejbusy v Košiciach mali oproti autobusom a električkám neúmerne vysoké náklady. V nejakom roku to bolo 45 Sk/km, ak si dobre pamätám, kým električka mala 15 a bus 40, CNG bus 25. (Ak sa mýlim v nejakom čísle z tých čias, niekto ma iste opraví.) Po štvrté, kde je koľajová MHD, tam trolejbusy v druhej polovici 20. storočia živorili, ale to možno viete dobre aj sám (Praha, Bratislava). Naši dokázali presvedčiť vládu, že ich chcú, ale vtedy ich nemala ani Praha, mala ich dávno zrušené. Ja som ZA trolejbusy, ale zároveň mám v kútiku duše obavy, či pre malé mesto ako Košice nie sú tri trakcie príliš veľké sústo (a to ešte nezapočítavam elektrobusy).
Reakcia na: Qwertzuiop #20:
Nie sú vozy. Toľko ku tomu asi. Posledné 3,5 roka sa robí vozovňa. Dielňa pracuje v bojových podmienkach. Po 6 rokoch sa vo výprave objavila sólo T6 (voz #622, lebo #623 je stále na prehliadke).
V súčasnej dobe je denná výprava asi 45 súprav cez pracovné dni. A počet prevádzkyschopných (neodstavených) súprav je 46.
Reakcia na: mi.v #19:
Nedá sa súhlasiť s výrokom "s poklesom dôležitosti MHD k nej nemá žiadne mesto vzťah". Dôležitosť MHD v mnohých mestách ostala vysoká a veľa miest na Slovensku aj v zahraničí k nej má pozitívny vzťah, čo je vidno na jej rozsahu a rozvoji (Žilina, Budapešť, Praha...). Nevzťahuj tragikomickú košickú realitu na zvyšok sveta. Žiadne iné mesto na Slovensku nemá zastavenú trolejbusovú dopravu a nejazdí v pracovných dňoch s víkendovými intervalmi.
Od zajtra 20.9. bude opäť obnovená električková doprava
Reakcia na: Yogi616 #18:
Je to zase tu už niekoľko krát spomenutá téma, ako na hulváta prebiehali všetky tie projekty IKD,MET1, atď. Proste bola prioruta vyčerpať eurofondy, čo tam po tom že tá trať je prežitkom- dementné riešenia zastávok na tej trati je len čerešnička na torte. Okrem spomenutej 19ky sú predsa v dochádzkovej vzdialenosti aj zastávky ako Okresný úrad, alebo Poliklinika sever.