Príspevok na nákup električiek bol schválený už aj ministerstvom dopravy

Európska únia by tak na 28 električiek prispela sumou vyše 38,5 milióna €

Mestské zastupiteľstvo v Košiciach dňa 14. apríla 2014 schválilo predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok (NFP) na realizáciu projektu „Obnova vozového parku električiek v Košiciach“ (28 električiek) v celkovej hodnote 40,572 milióna €. Zmluva o poskytnutí nenávratného finančného príspevku bola podpísaná 5. mája 2014. Predpokladaný rozpočet projektu je nasledujúci:

Položky

Suma

Poznámka

Celkové oprávnené výdavky:

40 572 000,00 €

Celková cena projektu bez DPH

Intenzita pomoci:

95,00%

 

Požadovaná výška NFP:

38 543 400,00 €

Maximálna výška poskytnutého NFP vyrátaná zo sumy bez DPH

Spolufinancovanie:

5,00%

 

2 028 600,00 €

Povinné minimálne spolufinancovanie

Európska únia tak v prípade schválenia žiadosti mesta preplatí 95% ceny električiek, čo znamená sumu 38 543 400 € bez DPH.

Uvedený rozpočet vychádza z výsledkov zrealizovaného verejného obstarávania, ktoré bolo dňa 17.4.2013 zverejnené vo vestníku verejného obstarávania Oznámením o vyhlásení verejného obstarávania na predmet zákazky „Obnova vozového parku električiek Košice“ v počte 23 ks a ďalších maximálne 23 ks jednosmerných mestských električiek s využitím opčného práva.

V elektronickej akcii bola vybraná ako najlepšia ponuka od spoločnosti PRAGOIMEX a.s., Česká republika. Táto spoločnosť dodá minimálne 23 kusov električiek VARIO LF2+ v cene 1 449 000,00 € za kus bez DPH.

Kúpna zmluva bola podpísaná oboma zmluvnými stranami 12. februára 2014 a nadobudne účinnosť až dňom účinnosti zmluvy o poskytnutí NFP, resp. dňom nasledujúcim po dni jej zverejnenia v Centrálnom registri zmlúv vedenom Úradom vlády SR. 

Mesto si podľa dôvodovej správy od projektu obnovy vozového parku električiek sľubuje podstatné zvýšenie prevádzkovej a technickej kvality i prostredia pre cestujúcich. V súčinnosti s projektmi IKD, 1. etapa a MET má dôjsť ku zvýšeniu konkurencieschopnosti električkovej dopravy, k výraznému zvýšeniu bezpečnosti dopravy, komfortu cestujúcich, plynulosti prevádzky a prepravnej rýchlosti, k zníženiu hlučnosti, vibrácií, poruchovosti a nákladov na údržbu. Mesto takisto očakáva pozitívne dopady na hospodárenie DPMK, a to najmä v oblasti úspory nákladov na údržbu, ale tiež v oblasti predpokladaného nárastu tržieb z dôvodu zvýšenia počtu cestujúcich.

 

Zdroj:

  • Materiál na rokovanie Mestského zastupiteľstva v Košiciach. Predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok v rámci Operačného programu Doprava, Prioritná os 4 – Infraštruktúra a dopravné prostriedky IDS, 
  • Opatrenie 4.2 Obnova parku mobilných prostriedkov integrovaných dopravných systémov – Obnova vozového parku električiek v Košiciach. Mesto Košice, 14. apríl 2014.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Neviem posudiť, ktore u nás jazdiace električky maju čo napísane v papieroch , no u nás nemáme veľa NP električiek, 15T vôbec, len prerobene KTo s NP člankom v strede..
No problémy s vodou a koľajami v kalužiach na jazere su veľké.. A či nasneži, či nie, nafukať vie ten severák miestami toho snehu dosť, ked aj "normálne" briky (T3) maju niekedy problém a v snehu uviaznu, ak sa aj nevykoľaja.. ?
Podobne zalezitosti maju v specifikacii asi vsetky nizkopodlazne elektricky. Aj 15T maju nejaku podobnu uroven a zatial s nimi problem nebol. V meste zase tolko nenasnezi a ked uz, tak tie elektricky vcelku rozumne udrzuju vysku snehu na trati.
,,, zaujímava je tam v tej zmluve aj klauzula (bod) o maximalnej výške snehu (10 cm) a vody (6 cm) nad urovnou TK .... ? To v lete pri prudších prehánkach, ale aj v daždivých dňoch na jazero nebudu môcť vôbec jazdiť,,, ved tam po dlhšom daždi, alebo krátkej letnej burke su koľaje "utopene" minimalne aj v 10-30 cm kalužiach.. ? A v zime, na BKV tratiach pri silnom sneženi tých 10 cm sa nahromadí raz dva (ak ešte fúka košický severák) .... To sa budu musieť potom (ak tie vozy tu budu jazdiť) asi aj označiť v CP poznámkami že premáva vtedy ak .... a nepremáva po daždi a burke 15 minut... ? ? ? alebo počas dažda či sneženia, ak výška kaluže nepresiahne xxx cm .. ? ? ?
Displeje budú vonkajšie:
bočný typ BS 210.19-112-11: v hornej časti stredného okna medzi prvými a druhými dverami,
čelný panel typ BS 210.19-112-11: v hornej časti čelného okna,
1x zadný panel typ BS 210.19-028-11
Sú použité panely s LED diodami.
vnútorné:
vnútorné elektronické informačné panely, LCD TFT technológia, zobrazovanie čísla linky, cieľa,
tarifného pásma, jednotného času, nasledujúcich zastávok na trase linky a možnosť zobrazovať ďalšie
dopravné a tarifné informácie
• 1 ks vonkajší panel bočný na ľavej strane (len číslo linky), parametre ako zadné číslo
• 2 ks vnútorný obojstranný panel, monitor, min. 19“
?
Reakcia na: 110mat110 #49:
A vyrábali by ich na pneumatikách a už vopred s pokazenými motormi.?
Reakcia na: KosickyTiger #48:
Mali by zakazku poslat do Libichnav. Tam by uz 4 elektricky mali hotove.
Reakcia na: Rudyke902 #44:
Niekde sa písalo , sa mi zdá, že za 1 mesiac sa vyrobia 2-3 kusy.
Podľa toho, aj keby sa malo začať vyrábať v júni tak by sa to malo stihnúť do augusta.
Veď uvidíme.?
Reakcia na: Rudyke902 #44:
Jak spomalilo? ? Už je august? Šak keď príde, tak tu bude... Celá a naraz... Či ju tu majú posielať postupne? Alebo ti majú každý týždeň poslať hlásenie, že za posledný týždeň do nej namontovali 15 sedačiek a 53 skrutiek? ?
Reakcia na: Mat123 #43:
Ešte asi chýba schválenie EU.
Reakcia na: Rudyke902 #44:
Najprv si budú musieť v Taškentimexe spomenúť, ako sa to čudo vyrába. Päť rokov, je päť rokov ?
,,,, veru aj mna by zaujímalo ako to je s tou výrobou tých nových električiek pre nás.. v akom to je štádiu, či sa už niečo aj vyrába, a kedy môžme očakávať prvý kus na skušobnú prevádzku...
Niekedy koncom roku sa tu písalo že prvý voz v auguste tu už môže byť...a potom od závislosti skúšok a schválenia prevádzky na naších tratiach do konca roka aj dalšie 2 či 3 ... no asi tomu tak nebude zrejme, všetko sa nejak "spomalilo" sa mi zdá...
Čiže už nič nebráni spusteniu výroby ?
Reakcia na: KosickyTiger #41:
Ďakujem za info?
Nejaké nové info ??
Reakcia na: Triplex #37:
Z 30.7.2012 ,,Začiatok stavby je plánovaný najneskôr na september 2013.“
Reakcia na: Triplex #36:
Vždy je to lepšie, ako Pars Nova.?
Reakcia na: myslavcan #33:
Oveľa viac, ako formálne nedostatky, ktoré sa pri tých haldách eurobyropapierov proste stanú, by ma zaujímal dôvod takého (ne)pomeru počet vyžiadaní súťažných materiálov vs. počet prihlásených ?
Reakcia na: KosickyTiger #34:
..ked videli a zistili v EU ake sroty ide mesto Kosice nakupit a ze to jasne smrdi smerackym megapodvodom ala JaT tak tie peniaze asi stiahli a nedali ani cent.. ? takze ani by som sa necudoval ak by sme ako mesto nakoniec ten prispevok na briky nedostali.. v EU predsa niesu sprosti a padli na hlavu, este si vedia spocitat 1+1 ? a vobec..najprv si opravme a obnovme trate ked chceme vobec nieco nove kupovat.. ktovie ci po tomto megaskandali a "tendri sitom na mieru" vobec dostaneme financie na obnovu trati v meste.. a teda ci sa vobec zacne nieco aj realizovat, zatial su to stale len keci a bla bla bla.. co sa tyka trati este sa nikde nic nerobi a podla mna ani tak skoro nezacne..zato kecov a planov tu uz bolo do bludu a cele mesiace a roky dozadu sa uz vedu o tom silne reci no zatial skutek utek.. keby sudruhovia chceli, uz davno robia na rekonstrucii a obnove.. nic tomu nenaznacuje zeby sa v dohladnej dobe zacalo nieco robit..to ze tu vyjde obcas nejaky clanocek..a co..ved uz vychadzaju dobrych par rokov v roznych novinach nielen na dopravnych portaloch, ved si zistite kedy sa zacalo kecat a nasledne planovat IKD v Kosiciach dozadu.. ?
Reakcia na: KosickyTiger #35:
..ved to..Miskolc mesto s ovela mensim a nizsim rozpoctom si dokaze vybavit a mat paradne nizkopodlazne bricky s klimou, vedeli si na to vybavit dostatocne financne prostriedky z dopravnych eurofondov, my berieme nizkorozpoctove haraburdy z pragoimexu a a vopchame sa im do riti len aby neskrachovali ? proste to zdravy rozum nebere.. cele zle!!! proste ide o princip.. dufam ze aspon tie skodoky tu pridu a budeme ich mat,aspon zopar namiesto tych dlhych T6(uz to tu tusim aj niekto raz davnejsie spominal ze take cosi mesto planuje v 2.faze), tak snad v dalsom obdobi zvitazi konecne uz zdravy rozum v tomto meste(aj ked v to velmi nedufam..) ,ale snad zazraky sa deju.. ?
Reakcia na: Triplex #32:
V najlepšom prípade asi Škoda ( 15T
http://skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-forcity-praha/
alebo 26T
http://skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-26-t/ ), ale to naozaj treba len dúfať.?
Poskytla už EU NFP ( nenávratný finančný príspevok ) na Nove električky ?
Za odpoveď vopred ďakujem.❓
Reakcia na: Triplex #32:
Už prestaň snívať svoje mokré sny o CAFoch a škodovkách... Viackrát som tu písal aké sú škodovky pre Bratislavu predražené...

Teraz sa nebudem opakovať a napíšem niečo o CAF... Vieš s akou cenou sa prihlásili do tohto tendra? Pozri si ich ponuku... Ja keď som ju videl tak som si pomyslel, že to s tou účasťou nemohli myslieť vážne.

Do tendra, kde je najhodnotnejším kritériom najnižšia cena, ponúknu električku s cenou 3 043 300 €... ? Veď táto električka by musela byť zo zlata... Nie Vario s polovičnou cenou...

Ďalej si pozri ich priemerné ročné náklady na električku... Stačí sa chvíľu na to pozrieť a uvidíš, že tam dačo nesedí... Že to majú zle spočítané... Či už pri jednotlivých rokoch, alebo aj celkovo... V kolónke priemerné ročné náklady na jednu električku majú údaj o celkových nákladoch za 15 rokov na 23 električiek... To už mi je čo za firma, ktorá nedokáže ani prihlášku do súťaže vyplniť správne...
ja verim ze dojde ta novsia LF2 aspon ked uz a ze dodatocne tu klimu tam aspon nejako daju.. a v 2.faze/resp etape nakupov briciek verim vo vitazstvo spanielskeho cafu prip skodovky( kedze sa budu nahradzat dlhe T6)
Aj tak sato da.napisat.uvidime.
Reakcia na: Alex06 #29:
LF2 IN je totiž kríženec LF2+ & EVO2... ?
No ja neviem,nasa ma byt lf2plus,to zlte je lf2 2IN novsi typ, a zvonku je nova lf2 2IN cisto ako evo2 .CI?
Reakcia na: Dispecer #25:
predpokladam ze sa jedna o tento model.. http://www.pragoimex.cz/page/variolf2-2in-222 a snad tam aspon dodatocne tu klimu nejak daju
Reakcia na: Dispecer #25:
tak snad minimalne ten uvidime aj v Ke ? este aspon ako tak ujde..
Reakcia na: Triplex #18:
Toto je prosím pekne to isté, v krajšom obale a v obojsmernom prevedení: http://www.plzensketramvaje.cz/plzen/361-12p.jpg

...a čuduj sa svete, volá sa to Pragoimex / TWT VarioLF2/2 IN...

Čiže nadpis klame. ?
Reakcia na: Yogi616 #22:
Ano,ale vtedy som este netusil ake je nasadat na sedadla na zvysenom schode a ako vidim skoro kazdy to kritizuje v Sorkach,ako mne osobne to az tak nevadi,vecsinou stojim.a cestujem 6 a 9 kou cize by som sa asi snou velanenavozil ak na terase ostanu KTcka...... 🙂 zas az tak silou mocou nie,len som konstatoval ze radsej vario ako pars novu,,,,neva,len nech nezdrazie cestovne
Reakcia na: Triplex #18:
Od roku 2009 boli vyrobene a predane desiatky elektriciek Vario (najma v dopravne vyspelejsej ČR), akurat to boli Varia inych dlzok a podtypov, nahodou tak vyslo, ze prave podtyp LF2+ nekupil nikto
Reakcia na: Alex06 #20:
Pár mesiacov dozadu si tu chcel LF2+ silou mocou, zrazu už nechce +. ? Nejako to často meníš.
Reakcia na: Triplex #18:
A o čom má akože tento "článok" hovoriť? Mne hovorí len to, že ho napísal neznámy autor do neznámeho periodika. Také články ti cez noc napíšem aj 10. Rozumný človek si nemôže podľa tohoto článku vytvoriť reálny úsudok o týchto strojoch... Napríklad chýba zdroj fotografií... Tento článok je pre mňa na úrovni Kotlebových novín...
Asi by boli lepsie tie lf2 ako lf2+ ,tie su aspon uz odskusane,a viacere mesta ich maju.podla mna by asi aj stacilo aby bolo iba v strede teda druhe a tretie dvere nizkopodlazne,a neako by to vyzeralo,a nie naslapovat na schod naktorom je sedadlo,aj vzhladovo vyzera lepsie interier lf ako lf+ ,co sa tyka riesenia sedadiel.co uz,uvidime ake budu.
Reakcia na: Triplex #18:
Pre porovnanie by to chcelo zoznam, kolko miest kupilo ine dvojclankove elektricky.
myslim ze toto hovori za vsetko..je to ostuda a hanba najvyssieho stupna.. ? ? http://s25.postimg.org/f2o4n2j9r/Vario_KE.jpg
Diky "myslavčan" za vysvetlenie.. Nech už je ako chce, nech už vybrali čo vybrali (či vybrali dobre uvidime ak tu budu jazdiť), no nech už sa to "pohne" čas uteka a aby sa to všetko stihlo aj vyrobiť ak sa má už prvý kus v lete dodat (na testovaciu prevádzku), už nech tu máme aj na koľajach niečo nove vo väčšom počte .. ?
Reakcia na: Brika #10:
V piatok na ceste do Šace bola pustená klíma, ale nič moc. K tomu bolo ešte otvorené jedno okno, tak som ho zatvoril, to bolo asi pri Pereši, ale ešte aj keď sme prišli do Šace tak v buse bolo akosi dusno.
Reakcia na: Brika #10:
Ha ha a ja som uz zazil klimu v kosickej sorke 😃 asi 2 tyzdne dozadu v dajakej harmonikovej.

Na druhej strane, dnes namiesto pustenia klimy vodic asi otvoril stresne okno, v bude bol prievan ako vo vichrici 😃
Ach zase sa tu popíšu kilobajty kydov a ďalších hovadín...

Triplex: Aká druhá časť je vytunelovaná??? Druhá časť z čoho???

LC: Vačšina z tých ľudí, čo tu verejne napísala, že LFky nie sú až taká katastrofa a že sa do Košíc hodia, sa určite viezla aj v lepších električkách v iných mestách... Naopak skôr si myslím, že tí, ktorí LFky zatracujú, videli lepšie vozidlá iba na obrázkoch z internetu...

Rudyke902: Na začiatku pri vyhlásení VO sa uvažovalo so sumou 96,8 mil €... V tom prípade by ale mesto muselo zaplatiť ako spoluúčasť 5 mil, na čo samozrejme nemáme. Mesto si podľa mňa na začiatku povedalo, že max čo môžu nájsť je 2 mil €. Preto odhadli, že za 40 mil by sa dalo kúpiť asi 23 električiek, ale aukcia môže cenu znížiť a preto tam dali opciu, že môžu kúpiť viac ako 23... Cena sa znížila, za 2 mil spoluúčasti teraz nekúpime 23, ale až 28, pričom opcia stále platí a ak sa v ďalšej "europäťročnici" nájdu peniaze aj pre Košické električky, tak možno dokúpia aj zvyšných 18. Takže neber to tak, že sa počet znížil, ale zvýšil.
Reakcia na: Brika #10:
Jasné, že áno. DPMK vydá predpis, že ak desať po sebe nasledujúcich dní bude viac ako 50 C, tak treba zapnúť klímy...?
Reakcia na: Rudyke902 #11:
Nerozumieš tomu dobre... Ani náhodou ?
Reakcia na: tbus #6:
takže ak tomu dobre rozumiem, zmenilo sa teraz už aj v tom to, že bude ich 23 + obcia na dalšie ale už len 5 teda spolu (ak to cele pozitívne dopadne) budu mat Košice 28 električiek? Hm takže aj v tom mesto zase ustupilo a bude nakoniec tých vozov menej oproti pôvodnemu plánu, škoda že nevyužívame tie eu peniaze maximálne ako môžme, neviem či také šance na inestície do DP sa ešte niekedy naskytnú ?
Reakcia na: Tatranka #8:
SORy tiež majú klímu a myslíš že sa niekedy aj zapne ? ?
Reakcia na: Tatranka #8:
keď to bude mať preferenciu, netreba klímu ?
Reakcia na: veteran #4:
No zázrak to nie je...Miskolc nám ich závidieť asi nebude, za predpokladu, že niektorými ospevované Škodovky budú sekať dobrotu ?

Ale klímu to už fakt moho mať.
Reakcia na: LC #3:
Furt sa tu omieľa to isté ho...no. A čo? Zmeníte tým nejako výsledok mládenci??? Až budete v mestskom zastupiteľstve a GR DPMK vy, tak potom to možno bude inak...Alebo aj nebude?
Teraz môžete rúbať mínusky...?
Reakcia na: Brika #5:
Príspevok žiadajú na 28, avšak súťaž bola na minimálne 23, plus možnosť za rovnakú cenu kúpiť 0 až 23 ďalších - a rozhodli sa pre 5 ďalších.
Tak teda ako , 28 alebo 23 ?! ?
Reakcia na: LC #3:
Nepatrím medzi fanúšikov tých preliezačiek a vytáča ma ustavičné nakupovanie low-costov ("Nám stačí aj také..."). Ale čo píšeš, sú somariny. To JE nová električka. Dátumom výroby. Či je nová, resp. moderná aj koncepcia, to je iná otázka.
Reakcia na: Tatranka #2:
Tak menuj tie "kydy"! Napisal pravdu kupit v cene novej elektricky prerobenu T3 je uplne sialenstvo, to ze ty si nikdy v nicom lepsom necestovala a nevies sa pozriet na internete ako dneska vyzeraju moderne elektricky je tvoj problem!
Reakcia na: Triplex #1:
To ešte tie kydy niekoho bavia??
paneboze ,v 21.storoci kupovat vysokopodlazne prerobene T3 tzv "burizony" cisto vyhodene peniaze... boze kde si dal nechal rozum ked si ho daval tomuto mestu vedeniu a dpmk.. ? ? ? vsade v modernych EU mestach kupuju nizkopodlazne plneklimatizovane briky, len my sme a musime byt ini, cista sedlac toto...a potom ze sa nam vsade smeju ze zaostaly vychod a pod. ? Boh ochranuj toto mesto.. mame moznost cerpat eurofondy a nakupit z nich konecne poriadne vozidla na EU urovni a realita?nakup vysokopodlaznych srotov bez klimy a druha cast vytunelovana.. ostuda, hanba tak traky ? napr v takej blave aj ked maju sorky ale maju aj mercedesy co tu v mhd neuvidime ani dalsich 30 -50rokov(alebo take volva) ,briky idu kupovat(ked uz ne siemens, CAF alebo alstom)tak aspon nizkopodlazne klimatizovane skody z Plzne a my tie plechove budy ,hovna na kolajach co prezivaju este tak v Pragoimexe, Pars Nova a im podobnych zaostalych firmach, ktore ziju z cias minulych a z takych sprostych zakaznikov ake su mesto Kosice ? ? ?