Pragoimex v najbližších dvoch rokoch dodá 23 električiek Vario LF2+
Verejná súťaž na nákup 23 nových jednosmerných električiek v celkovej hodnote 33,32 mil. eur je ukončená. Košický dopravný podnik 12. februára 2014 podpísal kúpnu zmluvu so spoločnosťou Pragoimex a. s. z Prahy. Výrobca okrem samotnej dodávky nízkopodlažných dvojčlánkových električiek typu Vario LF2+ zabezpečí aj poskytnutie záručného a pozáručného servisu a opráv pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku. Okrem dodávky 23 nových električiek bola vysúťažená aj opcia na ďalších 23 kusov.
Cena jednej električky je 1 449 000 eur bez DPH. Nové električky budú spolufinancované 85% z fondov Európskej únie, 10% zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5% spolufinancuje DPMK. Prvé vozidlo by malo byť podľa zmluvy dodané najneskôr do 10 mesiacov, po schválení typu do prevádzky výrobca postupne dodá aj zvyšné vozidlá. Dodávka prvej električky sa očakáva v auguste 2014, pričom posledná by mala byť dodaná na prelome septembra a októbra 2015.
myslavcan
Skôr si myslím, že Pars Nova sa zúčastnila tendra len "naoko". Len preto, aby sa zvýšil počet účastníkov tendra. Lebo čím viac účastníkov, tým sa zdá tender "legálnejší"...
A keďže Škoda, Pragoimex a Pars Nova sú majetkovo prepojené, tak je jasné, že si nebudú konkurovať... Škoda sa orientuje na veľkokapacitné električky nad 30 metrov pre "západné" trhy. Pragoimex na LF a LF2 a ich deriváty pre ČR a SR. Pars Nova skôr na modernizáciu už existujúcich vozidiel. Deľba práce a trhov... Preto sa asi nikdy nedočkáme reálnej výroby nejakej dvojčlánkovej 15T, keďže to by bola len neželaná konkurencia LF2 či EVO2 z vlastných radov...