Mňa v tej zmluve zaujali tie štandardy kvality dole. To by ma zaujímalo kto písal.?
KVALITATÍVNE
PARAMETRE:
V každom vozidle MHD, vypravenom do premávky musí byť vyvesená schéma
linkového vedenia a výňatok z prepravného poriadku. Každé vozidlo, podľa typu a
druhu musí byť v interiéri a z vonkajšej strany vybavené predpísanými označeniami.
V prípade zmeny v doprave musí byť informácia o krátkodobej či trvalej zmene
organizácie dopravy vyvesená v interiéri vozidla minimálne 4 kalendárne dni vopred,
ale nie dlhšie ako je predpísané.
ÚROVEŇ
NÁROČNOSTI:
90 % vozidiel musí spĺňať predpísané parametre.
Veď minule sa tu písalo o tom, že nie všetky SORky majú schémy.
Viem. Je to kvôli tomu, aby nemuseli aplikovať európsku (a nej prispôsobenú slovenskú) legislatívu z októbra 2009, ktorá vyžaduje nejaké veci navyše...
Miestokilometer je lepší, ale nehovorí dosť. Keby sa používal len on, lákal by dopravcu tlačiť na čím menej spojov, ale pritom s čo najväčšími vozidlami.
Podľa mňa by bol najlepší vlakokilometer (odráža frekvenciu spojov - dosť podstatné), ale do zmluvy by sa mali započítavať len priamo spoje MHD (dnes sa tam započítava aj každá prázdna jazda - viď čl. II bod 1 posledná veta - čo nie je najšťastnejšie).
Veď každý cestovný poriadok linky MHD je schvaľovaný mestom - a predpokladám, že aj s tým, že akým veľkým vozidlom sa vykoná (dráhové predpisy platiace aj pre električky a trolejbusy to priamo nariaďujú a predpokladám, že rovnaká prax je aj u autobusov). A mimoriadnych spojov (pri akciách či haváriách) nie je až tak veľa. Takže by to nepriamo ošetrovalo aj kapacitu.
A na režijné výkony by mal byť nejaký stály koeficient, ktorý by sa menil, len keď sa dopravcovi zmenia podmienky (ako napr. teraz zrušením kvázygaráže vo VŠA). To by malo dopravcu motivovať, aby ich bolo čo najmenej.
Napríklad miestokilometre (kapacita). Nemusíš špekulovať s iks konštantami vozokilometrov pre všetky varianty dĺžky, diferenciáciu spravíš rovno podľa kapacity.
Alebo sa dajú vymyslieť rôzne komplikovanejšie prepočty, ktoré budú zahŕnať náklady na km jazdy konkrétneho typu v závislosti od jeho vyťaženia, či rôzne iné.
Vozokilometer sám osebe je fakt biedna jednotka, keďže neodzrkadľuje žiaden kvalitatívny parameter siete.
A aka existuje lepsia jednotka ako vozkm? Nestacilo by jednotlive typy vozov len lepsie prenasobit konstantami?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
cedin
Podľa mňa by bol najlepší vlakokilometer (odráža frekvenciu spojov - dosť podstatné), ale do zmluvy by sa mali započítavať len priamo spoje MHD (dnes sa tam započítava aj každá prázdna jazda - viď čl. II bod 1 posledná veta - čo nie je najšťastnejšie).
Veď každý cestovný poriadok linky MHD je schvaľovaný mestom - a predpokladám, že aj s tým, že akým veľkým vozidlom sa vykoná (dráhové predpisy platiace aj pre električky a trolejbusy to priamo nariaďujú a predpokladám, že rovnaká prax je aj u autobusov). A mimoriadnych spojov (pri akciách či haváriách) nie je až tak veľa. Takže by to nepriamo ošetrovalo aj kapacitu.
A na režijné výkony by mal byť nejaký stály koeficient, ktorý by sa menil, len keď sa dopravcovi zmenia podmienky (ako napr. teraz zrušením kvázygaráže vo VŠA). To by malo dopravcu motivovať, aby ich bolo čo najmenej.