Reakcia na: Dispecer #59216:
Akože čl. 4 ods. 1 nariadenia?S tým by podľa mňa nemal byť problém, malo by sa to dať.
Ten výpočet v zmluve (čl. V a VI a prílohy č. 5 až
je síce trochu iný (a najmä dosť prekomplikovaný - ako celá tá vynovená zmluva), ale podľa mňa s tým nariadením nie je v zásadnom rozpore a celkom ľahko by sa to dalo preklopiť tak, aby to malo hlavu a pätu a súčasne presne korešpondovalo s nariadením.Tipujem, že v tom asi problém nebol.
cedin
Podľa mňa by bol najlepší vlakokilometer (odráža frekvenciu spojov - dosť podstatné), ale do zmluvy by sa mali započítavať len priamo spoje MHD (dnes sa tam započítava aj každá prázdna jazda - viď čl. II bod 1 posledná veta - čo nie je najšťastnejšie).
Veď každý cestovný poriadok linky MHD je schvaľovaný mestom - a predpokladám, že aj s tým, že akým veľkým vozidlom sa vykoná (dráhové predpisy platiace aj pre električky a trolejbusy to priamo nariaďujú a predpokladám, že rovnaká prax je aj u autobusov). A mimoriadnych spojov (pri akciách či haváriách) nie je až tak veľa. Takže by to nepriamo ošetrovalo aj kapacitu.
A na režijné výkony by mal byť nejaký stály koeficient, ktorý by sa menil, len keď sa dopravcovi zmenia podmienky (ako napr. teraz zrušením kvázygaráže vo VŠA). To by malo dopravcu motivovať, aby ich bolo čo najmenej.