Reakcia na: Vladimír #652:
K tej linke 5,resp. 0. Ty si sa zaradoval, no mne velku radost neurobila. Ty nou mozno cestujes casto, lebo ti vyhovuje na internaty, mna ako Kosicana to nezaujima, lebo do Optimy nechodim,pretoze byvam uplne v inej casti mesta a mam dostupnejsie HM. Ale ci nemala zmysel? Urcite by bola v starej trase pristupnejsia pre vsetkych. Spominam si na casy, ze do skoly som chodil na L1.Potom ju zrusili, mal som moznost cestovat L9.Ta mi vsak nevyhovovala, lebo bola dlha a spoje boli natrieskane, tak som vyuzival prave L5 sprestupom na L4.No zrusili aj L5, tka som chodil na L7.Vseobecne si myslim, co sa tyka dostupnost spojeni zo sidlisk, ze jazero je na tom najhorsie. Nema ziadnu zrychlenu linku, pricom do mesta je z jazera najdalej. Z takeho Nam.MMM to moze trvat az pol hodinu.
Vladimír
Čo sa týka nákladov, pokiaľ viem, mesto zohľadňuje len vozkm. Dobre sa pamätám, že keď som obhajoval na DPMK znovuzavedenie trojičiek systémom, že miesto troch dvojičiek by mohli byť vypravené dve trojičky, bolo mi povedané, že by sa tým nič neušetrilo. Ja som odpovedal, že akože nie, veď miesto troch vodičov by sa zaplatili len dvaja. Dostal som odpoveď, že mzda zamestnanca je zanedbateľná položka a že podstatné je len to, že sa stále jedná o šesť vozňov a nech sú zostavené akoľkovek, stále robia tie isté vozkm. A o iné ako vozkm vraj nejde.
Dôkazom môže byť aj súčasný "leháro-systém" na L5. Produktivita práce vodičov tejto linky je podľa mojich pozorovaní dosť mizerná, ale nečudujem sa, že to nikoho netrápi. Veď tu vôbec nejde o to, že keď vodič L5 každú chvíľu stojí na stanici pol hodiny, že berie plat. Podstatné je, že stojí, že má prestávku, nehýbe sa a teda nerobí vozkm.
Dobre vieme, že DP počíta súpravu 2xT za dva vozne, ale rovnako kapacitné KT za jeden vozeň. Preto sa pýtam, či odlišuje v papieroch nasadenie klbáku od sóla. Lebo ak nie, nie je problém na noc bez akýchkoľvek ďalších otázok vypraviť klbák.