Diskusné fórum › Všeobecná diskusia
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

mi.vdnes, 17:29 #83899 Re:
Reakcia na #83894 od monoblok:
Podľa mňa je väčší problém (vyrábaný zbytočne) zvyšovať ceny skokovo. Potom sa argumentuje, že už dlhšiu dobu chýbajú peniaze. A nemuseli by. Skokovým zvyšovaním sa robí zbytočný problém pre podnik i pre ľudí. Pozrite si staré príspevky, ktoré presne kvôli skokovému zvýšeniu vyvolali túto debatu. Ako dôkaz ste si možno všimli, že košická MHD stratila reparila, ktorý sa dušoval, že pri tomto zvýšení cien už precáhdza do auta. 🙂
S499.1023dnes, 17:18 #83898 Re:
Reakcia na #83895 od monoblok:
Ešte raz, nefilozofuj o tom, čomu nerozumieš. Nová trať aj nové vozidlá sa platia z investícií.
S499.1023dnes, 17:17 #83897 Re:
Reakcia na #83896 od monoblok:
Hovoril som o automatoch na jazdenky, nie o označovačoch, ty jaternica.
monoblokdnes, 15:36 #83896 Re:
Reakcia na #83890 od S499.1023:
V Prahe mas oznacovace z 90tych rokov, nečudo, že radšej zobrali nové, teda zaplatila ich ČSOB
monoblokdnes, 15:35 #83895 Re:
Reakcia na #83889 od S499.1023:
Hej lebo ked postavis novu trať, ďalšie naklady neporastu.. pan teoretik. Ano z iného sa platí obnova a z iného údržba. Ale ked potrebujes o 6 ďalších busov viac, lebo dalsia linka, tak náklady sa zvýšia, takisto platí pre metro alebo tram
monoblokdnes, 15:32 #83894 Re:
Reakcia na #83886 od mi.v:
A cena benzínu je celý rok rovnaká? Ako hovorím, tie zmeny každý rok su nezmysel, jedine žeby DPMK zrazu turbo rýchlo začal meniť MHD k lepšiemu. Ale to sa nestane, o tie centy sa bežne rozpočet prekročí, ak je vyššia cena nafty.
S499.1023včera, 18:00  +1#83893 Re:
Reakcia na #83892 od reparil:
Už máš vopred hotový rozsudok, Sjuzana?
reparilvčera, 15:46 -1#83892 Re:
poniektori vodici v mhd su dobre zrudy.. s okamzitou platnostou by som mu dal vyhadzov takyto hajzlik nema co robit za volantom a nie to este v mhd! https://kosicednes.sk/udalosti/dieta-v-autobuse-pri-prudkom-brzdeni-vypadlo-z-kocika/?fbclid=IwAR09ObbqY81PInbvS2VD7nGXwvRl_nTLAKnYnpTHdPcXhv2RIryDKs33VJ0 😠
110mat110včera, 6:08 #83891 Re:
Reakcia na #83890 od S499.1023:
Ked sa do automatov dala jedna krabicka ktora cita z karty a zaroven tuto info spracuva a odosle tak tato krabicka ma certifikat. V palubaku uz nastroje na citanie z kariet mas a odoslat ich odosles uz existujucim pripojenim. V tom je rozdiel.

Este mi napadlo, ze vlastne nase citacky same o sebe asi nezvladnu vobec nacitat platobne karty. Teda asi aj s tym bude problem.
S499.102315.7.2019 21:35 #83890 Re:
Reakcia na #83885 od 110mat110:
To o certifikácii je v zásadnom rozpore s realitou. Inak by nestačilo v Prahe/Bratislave/Prešove doplniť automaty na predaj CL o modul čítačky platobných kariet a museli by sa vymeniť celé automaty, aby mohli byť certifikované ako celok.
To o nedostatočnom výkone označovačov znie realistickejšie.
S499.102315.7.2019 21:31 #83889 Re:
Reakcia na #83884 od monoblok:
Nefilozofuj o Mníchove, keď o ňom nič nevieš. Rekonštrukcie a novostavby sú platené z úplne iného balíka, ako je vybraté cestovné. Cestovné sa zvyšuje preto, že inflácia sa vzťahuje aj na tú časť prevádzkových nákladov, ktoré hradí cestujúci.
810zssk15.7.2019 21:15  +1#83888 Re:
Reakcia na #83876 od 3pa3ck3:
Nie je dnes rozdiel 2 centy? Naozaj to niekoho motivuje? Nie je realnou motivaciou na pouzivanie kariet skor pohodlnost?
810zssk15.7.2019 21:15 #83887 Re:
Reakcia na #83885 od 110mat110:
Platbu ale neriesi palubak (alebo teda aspon by nemusel ak by sa to tak spravilo), okrem nejakej synchronizacie dat. Okrem nejakeho stiahnutia aktualizacii SW a dat (+ vecerneho odoslania uzavierky) by vsetko tykajuce sa platieb mohlo bezat priamo v OCL.

Nicmenej, tie palubaky su uz dost stare a mozno by im neuskodil upgrade. A pripadne to ponat ako prilezitost na vykopnutie EmTrestu.
mi.v15.7.2019 11:04 #83886 Re:
Reakcia na #83884 od monoblok:
Zdraženie prinajmenšom kompenzuje infláciu a súvisiace rastúce ceny, ak by sa aj nič nestavalo. Ani liter benzínu po zdražení nedostanete zrazu väčší, ako protihodnotu za jeho zdraženie. Tiež pochybujem, že zvýšenie cien lístkov zafinancuje akúkoľvek väčšiu dopravnú stavbu – tie sa financujú celkom inak.

(Ak niekomu odpovedáte, robte to cez ikonu vpravo (na to tam je) inak býva nejasné, na koho reagujete a tiež sa nevytvára očakávané stromové zobrazenie príspevkov.)
110mat11015.7.2019 8:48 #83885 Re:
Reakcia na #83882 od Troll:
Su to len moje dohady. Nepoznam presne parametre palubakov. Z toho co mi je zname, nemaju dostatocny vykon. Kreditky pouzivaju omnoho narocnejsie sifrovanie. Ked si zoberies, ze naraz dokaze 5 ludi platit v buse kreditkov, treba vykonny system. Druha vec je, certifikat. Zariadenia sa certifikuju ako celok. Teda ak krabicka teraz nema certifikaciu na platbu kartami, uprava SW nepomoze a aj keby to zvladala, nemoze byt pouzita.
monoblok15.7.2019 0:56 #83884 Re:
Neviem, aka je tvoja skúsenosť, ale mne sa bežne stáva pri tých par návštevách v KE, ze oznacovac bud nefunguje alebo si úspešne kúpim lístok na druhý ci tretí pokus. Takto si funkčné oznacovace nepredstavujem a verím tomu, ze pri oslovení by to mohla čiastočne zatiahnuť aj banka, napr reklamou na tých oznacovacoch.
V Mníchove sa väčšinou zdražuje, pretože sa o tých xy% nezvýši dotácia na MHD alebo treba zaplatiť nejakú novostavbu/ reko linky metra. Problém v Košiciach vidím ten, ze aj po zdražení nebude hustejší interval, ani vyradené autobusy s vekom a la Solaris 350x, len to, ze budú jazdiť policajti a budu sa tepovat sedačky. Co by nemuselo byť, ak by v busoch bola koženka a v tram plastové sedačky. Na týchto veciach vieme ušetriť nejaké peniaze napriek pociatocnej investícií
mi.v14.7.2019 18:09 #83883 Re:
Reakcia na #83880 od monoblok:
Asi to bol príspevok pre mňa, tak skúsim odpovedať:

Podstata debaty je o plynulom zdražovaní lístkov namiesto zdražovania raz za 5-7 rokov skokom, ktoré je pre bežných ľudí oveľa viac zaťažujúce. Ukážka z Mníchova je bližšia tomu plynulému zdražovaniu. Oni si možno určili, že treba zdražovať vždy pri potrebe ďalších 10 centov, ja navrhujem zdražovať o menej, ale zase pravidelne, najlepšie každoročne. Ale tento rozdiel v modeli plynulého zdražovania je iba detail oproti tomu, aký je súčasný stav, ktorý napokon túto debatu aj vyvolal.
Troll14.7.2019 11:42 #83882 Re:
Reakcia na #83881 od 110mat110:
Aj palubákov? Veď tým by stačilo aj vymeniť softvér, či?
110mat11014.7.2019 7:35 #83881 Re:
Reakcia na #83880 od monoblok:
Platba kartou v MHD znamena vymenu vsetkych stikacov a hlavne vymenu palubaku. To su €€ navyse. Ved si pamatame ake to bolo, ked sa upgradovali jednotky.
monoblok14.7.2019 0:49 #83880 Re:
Máš pocit, že zvyšujú každý rok, lebo ja tam vidím dosť veľké medzery. Teda mimo tých, kedy sa mesto nedohodlo na zvýšení dotácie=> zaplatia to užívatelia.
Zaujímavé, ze dopravcovi pomôžu tri centy, ale rozdiel medzi elektronickým a papierovým ma narast zo 6 na 12.
Nebolo by efektívnejšie rovno predávať lístky v spojoch MHD cez oznacovace pomocou platobných kariet?
Ostatok aj tak jazdí na rôzne iné karty (ISIC,eurobus..)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra 
 
Zoradenie 
 
Počet príspevkov na stranu   

Vyhľadávanie v téme

.. - ..
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.