Diskusné fórum › Všeobecná diskusia
Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

580122.2.2018 17:04 #82715 Re:
Aktuálne skúšobna jazda na SNP. (Foto dokumentačné)

Terepin12.2.2018 18:45 #82714 Re:
Prečo vlastne je na niektorých miestach uchytenie trolejového vedenia pevné a nie delta?

110mat11011.2.2018 20:45  +3#82713 Re:
Reakcia na #82711 od myslavcan:
Nebersimadohubykedneviesakojenatommojatabula
Troll11.2.2018 11:42  +2#82712 Re:
Reakcia na #82710 od jakub.michvocik:
Tošetrebapytactu: https://www.dpmk.sk/kontakty/napiste-nam/otazka
myslavcan11.2.2018 7:27  +4#82711 Re:
Reakcia na #82710 od jakub.michvocik:
Ja sa chystám jednu dať 17.5. Dispecer má dve dať do konca marca, mi.v má čas do Silvestra a 110mat110 už mešká s tou na stanici 11 dní...
jakub.michvocik10.2.2018 21:13 -6#82710 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
P1X3L33109.2.2018 15:18 #82709 Re:
cez kríženia v obluku 15, v priamom smere 20km/h
mi.v9.2.2018 10:24 #82708 Re:
P.S. ...a aká je cez "srdcovky" na konci splietok?
mi.v9.2.2018 10:23 #82707 Re:
Reakcia na #82706 od 381+383:
A cez koľajové križovatky je aká rýchlosť? Keďze v križovatke VSS sú výhybky ďalej pred križovatkou aj preto, aby nespomaľovali električku až v križovatke. (Tento účel som si doteraz vôbec neuvedomoval. ) V priestore križovatky teda zostávajú iba koľajové križovatky.
381+3839.2.2018 9:41 #82706 Re:
Reakcia na #82705 od Granite01:
Tam je koľajová splietka, max. prejazdová rýchlosť do oboch smerov 15 km/h. Ostatné klasické výhybky - do rovného smeru 15 km/h, do odbočenia 10 km/h. Zjazdná výhybka z roviny 20 km/h, z odbočenia 10 km/h.
Granite019.2.2018 9:38 #82705 Re:
Reakcia na #82700 od PTKe:
To je teda paradox, že kvôli nástupnej hrane nemôže byť splietka. O koľko by sa zväčšila medzera medzi hranou nástupišťa a električkou? 6-7cm? Hlavne, že pri zastávke v oblúku sú medzery omnoho väčšie. Pritom sa jedná o zastávku, ktorá sa má používať len výnimočne.
A to o výhybkách s pojazdnou rýchlosťou 10km/h - to je výborné. Ale na NO v smere od Astórie pravdepodobne je použitá výhybka s vyššou rýchlosťou, keďže električky tam mávajú aj vyššie rýchlosti?
mi.v9.2.2018 1:55 #82704 Re:
Reakcia na #82700 od PTKe:
+1 ďakujem za vysvetlenie podrobností. S tou hranou nástupišťa som si problém uvedomoval, ale nečakal som, že to vytvorí také striktné obmedzenie. Škoda. Tu vloženiu splietky zabráni nejakých +15 cm navyše od hrany a pritom v obratiskách na stanici a pri botanickej záhrade hrana nástupišťa odskakuje oveľa ďalej ako toto. Áno viem, priamy úsek koľaje a oblúk je niečo celkom iné...
PTKe8.2.2018 22:53 #82703 Re:
Reakcia na #82702 od 110mat110:
už som to tu vysvetlil - s rozlíšením požadovaného signálu voľno pre električku, ktorá prichádza ku križovatke a na vjazde je výhybka - napr. zo smeru NO pred križovatkou Štúrova - Kuzmányho - Žižkova, či požaduje voľno smer Moldavská alebo doprava smer Kuzmányho. K otázke preferencie ED na NO - tam je zatiaľ tvrdá požiadavka dopravnej polície na koordináciu prejazdu AD v smere Štúrova - NO - Palackého.
110mat1108.2.2018 22:08 #82702 Re:
Reakcia na #82700 od PTKe:
Co znamena aktivna preferencia? Elektricka prefrci cez krizovatku bez zastavenia? alebo sa len vynechava jej cyklus az kym nejaka elektricka stoji na semafore?
TA8.2.2018 20:54 #82701 Re:
Reakcia na #82697 od PTKe:
Bude takto konečne riešená aj signalizácia v križovatke na Námestí osloboditeľov?
PTKe8.2.2018 19:13  +2#82700 Re:
Reakcia na #82698 od mi.v:
K tým splietkam na VSS - vzdialená výhybka od centra a dve koľaje pred križovatkou zo smeru od centra museli byť zrušené z priestorových dôvodov, a aby sa zabezpečila vyššia rýchlosť vjazdu električky do križovatky /z dôvodu kratších medzičasov CSS/ tak sa tu osadila splietková koľaj. Podobne sa riešil príjazd električiek do križovatky z Barce. Z jazera z dôvodu zmeny trasy koľaje z protismeru /zrušené esíčko/ sa dve koľaje museli zrušiť, a splietka tu nie je z dôvodu, že je tu zriadené nástupište /hoci tu električky nemajú zastávku/, a popri nástupnej hrane nemôže byť vedená splietka, ale iba samostatná koľaj - kvôli zadefinovanej vzdialenosti skrine vozidla od hrany nástupišťa. Z Alejovej nie je splietka z dôvodu, že ju DPMK nepožadoval - z dôvodu minimálneho počtu spojov odbočujúcich doprava do Barce. Toto ma mrzí, lebo nepredpokladal som, že sú v rámci stavby MET používané výhybky s predpísanou prejazdnou rýchlosťou max.10 km/h - robí to obrovský problém, sú tu veľmi dlhé medzičasy medzi električkovým signálom voľno a zelenými pre automobilovú dopravu v kolíznych smeroch. Z toho dôvodu sa napríklad odsúval začiatok zelenej pre ľavé odbočenie áut z Barce do alejovej a tak sa táto zelená skrátila oproti pôvodným výpočtom o tri sekundy. Aj preto je potrebné v lete spustiť na tejto križovatke aktívnu preferenciu električiek s rozlíšením smerov.
110mat1108.2.2018 14:21 #82699 Re:
Za gule zavesit toho, co vymyslel R4 v takejto podobe. To ako cez prazdniny ZS a SS Technika neuci? Od kedy?
mi.v7.2.2018 22:46 #82698 Re:
Reakcia na #82696 od S499.1023:
Projektant nakreslí zadanie s dodržaním noriem a všetkým ďalším, čo k nemu patrí, no ako sa dalo čakať, bolo to "podľa požiadaviek DPMK". Preto ja by som sa na dôvody kľúčových rozhodnutí pýtal tam. Presnejšie, nevie tu niekto, prečo to tam DPMK nevložil?

@PTKe – tá preferencia pri VSS znie sľubne a na Kuzmányho a pri Športovej hale to dúfam spraví viditeľný rozdiel. Snáď už sú preč časy, kedy mesto namonotovanú preferenciu "nezapne", lebo by to spôsobovalo diskomfort v IAD.

@PTKe – Predpokladám, že taká splietková koľaj sa dá "dorobiť" dodatočne, samozrejme, nie najbližších pár rokov, kedy musíme byť povinne spokojní s tým, čo sme dostali (koniec-koncov, bolo to podľa našich vlastných požiadaviek) a chváliť eurofondy. Je to tak?
PTKe7.2.2018 22:21 #82697 Re:
Reakcia na #82696 od S499.1023:
Koľaje podľa požiadaviek DPMK riešil Prodex. Signalizácia sa bude upravovať s preferenciou električiek podľa rozlíšenia smeru - do konca stavby MET v auguste to bude funkčné, momentálne sa pracuje na nadstavbe palubákov električiek, aby vysielali pred križovatkou pre radič požadovaný signál pre zaradenie požadovaného signálu voľno. Prijímač už má Siemens pripravený. Podobne bude riešený triangel pri Krajskom súde a pri Športovej hale.
S499.10237.2.2018 21:44 #82696 Re:
Reakcia na #82695 od mi.v:
Kto projektoval, PTKe ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra 
 
Zoradenie 
 
Počet príspevkov na stranu   

Vyhľadávanie v téme

.. - ..
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.