Diskusné fórum › Všeobecná diskusia
Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Ivdnes, 17:20 #83753 Re:
Reakcia na #83752 od KVKV:
Najlepšie je, že vodiči to večer neodlepujú, čiže potom bežne vidieť s tou ceduľou aj 54ku, 18ku, 36ku a tak podobne...
KVKVdnes, 12:50 #83752 Re:
Taká malá chybička krásy na "hokejových " linkách. V prednom okne je akási cedula formátu A4 s drobným popisom. Nebolo by bývalo lepšie tam dať nejakú tabulku sice s jednoduchším ale na dialku výraznejším nápisom alebo symbolom , trebárs obrázok hokejky alebo nápisom "HOCKEY" ...a podobne ? No nič, už to končí, snáď každý trafil, možno nabudúce.
KVKVdnes, 12:39  +1#83751 Re:
Problém s definíciou parciálnych trolejbusov bol aj v Čechách, konkrétne v Prahe so zahájením skúšobnej prevádzky na linke 58. Český drážny úrad nakoniec rozhodol šalamúnsky, že vozidlo ak je schopné prevádzky napájaním z trolejového vedenia za jazdy je proste TROLEJBUS = drážne vozidlo. Aj keby dlžka vedenia bola len 50 metrov a zbytok (5km) linky bol napájaný z baterie alebo spalovacieho motora. Na uvedenej linke je kuriózna situácia. Je nasadený ELEKTROBUS , ktorý sa na Palmovke dobíja stacionárne na krátkom kuse trolejového vedenia upraveným polopantografom. Ten má evidenčné číslo (spz), nie je drážnym vozidlom. Ako ďalší je nasadený „ELEKTROBUS S DYNAMICKÝM NABÍJANÍM“ ,čo je vlastne trolejbus s výkonnejšími batériami a z troleje je napájaný len asi jeden km z celej trasy linky a to ešte len smerom dokopca. Manipulačnú jazdu do vozovne absolvuje tiež na vlastné baterie. Ako uvádzam vyššie, je to drážne vozidlo, espézetku nemá.
Pokial sa týka „schválenej trasy“ u parciálnych trolejbusov, v Čechách nie je zrejme velký problém zmena trasy a to niekedy dost narýchlo, operatívne, při roznych akciách a náhlych prekážkach na „predpísanej dráhe“. Pamätám sa při jednej akcii (pre šotoušov) v Plzni sme jazdili s 21Tr ACI a 24Tr s pom bat. na individuálny pohon po roznych improvizovaných trasách. Je známe , že napr. V Zlíne, v Plzni sa dost často operativne nasadzujú parciálne trolejbusy v prípade roznych obchádzok , stavebných prác.
Čo sa týka Slovenska, tu všetko prichádza tak trochu pozdejšie, takže úradník na drážnom úrade si asi nebude komplikovať prácu vymýšlaním nejakých špecialít a odlišností, ale jednoducho opíše (preloží do slovenčiny) fungujúci český predpis.
S499.1023dnes, 12:34 #83750 Re:
Reakcia na #83749 od mi.v:
Tak, že kam taký trolejbus s pomocným pohonom vyrazí, tam je to dráha.
mi.vvčera, 23:47 #83749 Re:
Reakcia na #83748 od S499.1023:
Ako?
S499.1023včera, 18:25 #83748 Re:
Reakcia na #83747 od Bjorn:
A tretia možnosť je zistiť si, ako je to v takýchto prípadoch s definíciou dráhy.
Bjornvčera, 9:21 #83747 Re:
Reakcia na #83746 od mi.v:
Neviem ako by sa posudzovala mimoriadnosť, asi by to bolo dosť sporné... Ale linky schvaľuje Drážny úrad, čiže nejaké štandardné nasadenie na iné trasy nepripadá do úvahy. Druhá možnosť by bola homologizovať tie vozidlá ako elektrobusy.
mi.v19.5.2019 23:02 #83746 Re:
Reakcia na #83745 od Bjorn:
Ďakujem za vysvetlenie. Teda keby policajti pre nehodu presmerovávali dopravu na krátku obchádzku napríklad smerom z NO na Lingov namiesto zablokovaného podjazdu pri VSE na koľajový prejazd pred stanicou (tam otočka o 180° a návrat na Štefánikovu), parciálny trolejbus sa narozdiel od autobusov nemôže obchádzku vydať iba podľa pokynu policajta, ale musí dostať aj schválenie dispečera a neviem koho ešte...
Bjorn19.5.2019 22:02 #83745 Re:
Reakcia na #83741 od mi.v:
Berie sa to tak, že je to dráhové vozidlo, ktoré jazdí po dráhe. Aj mimo trolejového vedenia je na svojej linke oficiálne na dráhe a nesmie jazdiť po žiadnej inej trase. Nesmie teda nikde odbočiť, musí ísť po trase svojej linky presne tak, akoby tam tie drôty boli.
mi.v19.5.2019 18:29 #83744 Re:
Reakcia na #83743 od Solider:
Áno. Medzi riadkami som čítal otázku od 110mat110, či je to ešte dráhové vozidlo keď nie je nútené ísť iba po postavenej dráhe, ale vie zájsť kamkoľvek. Pokúsil som sa odpovedať na ňu.
Solider19.5.2019 16:28 #83743 Re:
Reakcia na #83741 od mi.v:
Berie sa to tak, že to je vozidlo schválené dráhovým orgánom ako dráhové vozidlo a tieto vozidlá na Slovensku nemajú pridelené tabuľky s evidenčným číslom, pretože sú evidované pod svojim prideleným evidenčným číslom, ktorým sú označené vpredu, vzadu, na bokoch a vo vnútri.
tom39319.5.2019 16:20 #83742 Re:
nie nemá špz

mi.v19.5.2019 13:42 #83741 Re:
Reakcia na #83740 od 110mat110:
Možno sa to berie tak, že to je pomocný pohon (a teda prakticky od tej dráhy ďaleko nezájde), preto stále môže zostať klasifikovaný ako dráhové vozidlo.
110mat11019.5.2019 11:39 #83740 Re:
Reakcia na #83739 od Troll:
Aha, toto je zaujimave. Lebo dokaze jazdit aj mimo drahy na nezavisly pohon.
Troll19.5.2019 11:11 #83739 Re:
Reakcia na #83738 od 110mat110:
Keďže je to trolejbus, je to dráhové vozidlo = nepotrebuje EČV.
110mat11019.5.2019 10:19 #83738 Re:
Celkom ma zaujali fotky parcialneho trolejbusu. On nema SPZ?
LUKYmhd14.5.2019 10:38 #83737 Re:
Reakcia na #83735 od Riks:
Mne ide o princip ja chapem ze nie su peniaze ale vidis kam sa to dotiahlo...az ku strajku. Kazdy skusa co moze..A prave ako si napisal to mi vadi ze si hned teraz zvysil plat a este nic poriadne neurobil.
S499.102314.5.2019 6:47 #83736 Re:
Reakcia na #83732 od LUKYmhd:
Poznáš ten film s Luďkom Sobotom o nečakanom dedičstve?
Riks14.5.2019 1:49  +2#83735 Re:
Reakcia na #83732 od LUKYmhd:
Tých pár korún čo Polačekovi pridali, myslíš, že koľko z toho by pribudlo na výplatnej páske vodičov? Možno tri centy. Neviem, či to je schiza alebo ako, no píšeš, že podnik je v katastrofálnej situácii a aj napriek tomu sa vyjadruješ akoby si nechápal, že keď raz peniaze nie sú, tak jednoducho nie sú. Ďalšia vec, ty keď nastúpiš do novej roboty, tak na druhý deň už máš prehľad o všetkom, chápeš všetky súvislosti, procesy atď.? Presne toto je aj prípad vodičov, každý má predstavu, že prišiel niekto nový a už na druhý deň budú zarábať milióny. Aby bolo jasné, neschvaľujem ani ja zvýšenie jeho platu hneď teraz takoj.To je len taká úvaha o situácii z kus iného pohľadu.
Isidor13.5.2019 15:00 #83734 Re:
Ja si tu len tak odložím:
https://dennikn.sk/451041/mlady-slovak-zachranil-lotysske-aerolinky-radi-zastavit-kradnutie-statnej-firme-rozhovor/

Na Slovensku platí formulka, že čo je štátne, tam sa kradne a nefunguje to. Aj štátne firmy sa dajú nastaviť tak, aby fungovali trhovo a boli ziskové?

Dajú, ak si najmú ľudí za peniaze adekvátne súkromným firmám. Môj šéf má plat takmer milión eur ročne, ja mám okolo pol milióna eur, finančný riaditeľ okolo 350-tisíc. Náš top manažment od týchto súm tiež veľmi ďaleko neuteká. V Lotyšsku sú to všetko verejné informácie. Mám teda mesačne nejakých 40-tisíc eur, čo je porovnateľné s tým, čo by som mal v porovnateľných súkromných firmách. Bolo za mnou veľa ľudí. Hovorili: „Urobme toto, bude z toho niečo pre teba.“ Ja nie som tá povaha, ale pokiaľ má niekto plat tisíc alebo dvetisíc eur a je na vysokej pozícii v štátnej firme, čo od neho ten štát čaká? Ak chceme štát riadiť efektívne, ako napríklad Singapur, potrebujeme aj politikom dať platy, aby nikto z nich nepodľahol pokušeniu. Súčet platov tých pár ľudí vo vláde, v exekutíve a v štátnych firmách je nič. Nech dáme päťdesiatim ľuďom po pol milióne ročne. Bude to nič v porovnaní s tým, čo by sa rozkradlo.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra 
 
Zoradenie 
 
Počet príspevkov na stranu   

Vyhľadávanie v téme

.. - ..
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.