Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Qwertzuiop #85057:
som od Trnavy, ale pri rovnako laickom pohľade na schému koľajových tratí v KE mi vychádza, že ak by sa zaviedol po vzore BA jednolinkový variant vo verzii v podstate diretissima(konečné sú prepojené najkratšou možnou koľajovou trasou), tak by buď nič neobslúžilo Terasu a Alejovú, alebo by sa mrhali financie na linku Botanická záhrada/Havlíčkova-USS, ktorá by kvôli Severu a terase mala hustý interval, ktorý by však na rýchlodráhe bol príliš veľkorysý. Kľudne ma opravte, ak sa mýlim.
Reakcia na: Qwertzuiop #85050:
Napr hrá rolu aj to ze je spajana Botanická záhrada kde su vysokoškolske internáty so železničnou stanicou napr, autobus im stoji blizsie ako stal predtým..dalej ako uz tu bolo spominane bolol narovnanie trasy kedze vtedy na Letnej bolo dost nebezpecne tocenie s klnovým vozom...dalsia vec cez vikend tam okrem terajšej linky 19 nejazdilo po Watsonke vobec nič.
Reakcia na: mi.v #85065:
Totálny súhlas🙂 Svetielka na semafore navyše podľa mňa prispievajú k agresívnejšej jazde, najmä ak za svetielkami nasledujú ďalšie a ďalšie. Zasvieti zelená a hurá dobehnúť stratený čas a stihnúť ďalšie svetielka. Pritom dlhších v úsekoch bez semaforov čo si všímam tak viac púšťam chodcov, ako keď je priechod niekde v mieste, kde v dohľade už vidieť svetielka.
Rychlost je problematicka najma v smere od Watsonky, ale auta dokaze zastavit semafor pri Bozenke. Vacsi problem vidim v smere Cs armady -> nemocnica, kde podla niektorych filozofov za volantom moze vodic z praveho pruhu odbocit do oboch pruhov smer Tr.SNP a ten vlavo sa ma zaradit do pruhu, ktory ho vrati naspat smerom k Cs armady a ma dat smerovku resp prednost tomu, co sa pripoji. Keby bol usekovy radar od Watsonky po odbocku na Popradsku ci az po nemocnicny most, tak tam zaplati pokutu tolko vodicov, ze za rok by bolo aj na 30 trolejbusov. Podobne by sa dalo calovat na Juznom nabrezi.
Suhlasim, ze rychlost a nedodrziavanie vzdialenosti su najcastejsie priciny nehod.
Reakcia na: Dispecer #85064:
Myslím, že skôr než o schopnosť/neschopnosť vodičov ide o mentálne nastavenie. Snaha prejsť križovatku 60-kou, ako keď malé dieťa hrá počítačovú hru a nevidí trochu ďalej od svojho autíčka, nevidí, či úsek je ľahký alebo obtiažny, nevidí nič. Chce len ísť rýchlo. A keď sa niečo stane a pred súdom sa vinníka pýtajú, prečo išiel rýchlo, prečo konal impulzívne, hoci vedel, že môže uškodiť, spravidla odmietne na otázku odpovedať. Toto je podľa mňa jeden z najmarkantnejších prejavov tienistých stránok ľudských osobností. Že viem, že to celé robím zle, ale je mi to zároveň tak obľúbené, že o tom nechcem ani len hovoriť. Ešte by mi to začali brať... Aj táto križovatka sa dá v pohode prejsť 40, 30, 20. Stačí si nechať odstup od auta pred sebou, neponáhľať sa, zároveň vznikne čas na pokojné pozorovanie všetkých smerov a dosť času na každú reakciu. Túto križovatku ľahko zvládne takmer každý vodič v jej súčasnom stave. Stačí normálne viesť vozidlo a zahodiť ten detský mindset. Ja viem že to nie je argument pre väčšinu vodičov a radšej budú kričať o nebezpečnej križovatke. Keď ma niekto občas vezie svojím autom a poviem mu, aby dodržiaval rýchlosť, zakaždým vykríkne "nie!" alebo sa začne vykrúcať a podobne. Ešte ani raz ma nikto neposlúchol. Takže asi áno, nech tam dajú tie semafory, aby sa cestičky na autodráhe viacej zjednodušili pre detičky za volantíkmi autíčok. Toľko moja krátka subjektívna úvaha, kde vidím príčiny (aj v tomto prípade) ja.
Reakcia na: veteran #85063:
Pri tej intenzite vozidiel, ktorá na celej trase Hlinkova - Watsonova - Tr. SNP je, a (ne-)schopnosti niektorých vodičov, to bez semaforov nejde už pomaly ani pri priechodoch pre chodcov, nie to ešte na križovatke.
Reakcia na: mi.v #85062:
Semaforov nie je nikdy dosť 😛
Aj podľa mňa je súčasná trasa lepšia a plynulejšia. Prehodnotil by som to najskôr až pro plánovanom vybavení križovatky amfiteátra ďalšími semaformi. (Z môjho pohľadu ide o zbytočnosť, ale už keď sa to robí...)
Mna by celkom ten dovod zaujimal, beriem, ze v spicke moze byt problem odbocit k zastavke Amfiteater, osobne skor povazujem za problematickejsie odbocenie z Letnej na Zimnu. Ale inak je to skor zachadzka, v spicke dany smer vyziera ludi, ktori by pouzili 55. Bohuzial pri reko sa zdruzena zastavka urobila pri Druzbe, musim zatlieskat takemu projektu.
Hlavna vyhoda je zrychlenie a vacsia bezpecnost kvoli castym zapcham na Letnej ulici a velmi nebezpecnemu odboceniu z Letnej na Festivalove namestie. Druhou stranou to len dokoncili symetricky.
Reakcia na: Qwertzuiop #85057:
Ježiši, prečo sa vždy snažia reformovať linkové vedenie ľudia, ktorí absolútne nepoznajú miestne pomery?
Reakcia na: monoblok #85054:
Čiže je to vlastne zbytočné, keďže to podľa vašich názorov úplne neprispieva k ničomu. Nebolo by múdrejšie posilniť električkovú linku ako nosnú a možno ostatné autobusové ako ďalej podporovať takto veľkú zachádzku? Teraz som si pozeral, že v Košiciach električky nejazdia každých 5 minút, ale každých 15. To je asi dôvod prečo je to tam tak zvláštne urobené. Pritom by sa dalo s častejšími intervalmi obslúžiť omnoho viac a lepšie. Možno aj so zredukovaním liniek na 1 na každé 2 konečné. Tie linky R tiež veľmi nechápem. Prečo nejde 1 s dobrými prestupmi niekde z centra, ale je ich milión a jazdia, niektoré raz za deň. Ak by bola jedna alebo dve a jazdili by ako na perifériu každých 15 minút v previazaní, určite by to uľahčilo život ľuďom a nemusela by sa z takej Šace ťahať priama linka do mesta. Stačil by komfortný prestup na električku.
Reakcia na: monoblok #85055:
Do pol ôsmej večer nepovažujem za celodenne...
Reakcia na: monoblok #85054:
Oprava, 18 jazdi celodenne.
Reakcia na: Qwertzuiop #85052:
Elektricka jazdi cely tyzden, plus tadial jazdia este posilove linky 55 z KVP a 18 od nemocnice pocas spiciek prac. dni. Bohuzial to evidentne nestaci a tak si ludia z KVP robia vyhliadkovu jazdu.
Reakcia na: Qwertzuiop #85052:
Električka tam jazdí.
Reakcia na: afeno #85051:
To znamená, že električka tam nejazdí celý týždeň?
Reakcia na: Qwertzuiop #85050:
Zachádzka sa zaviedla v r. 2016 pri rekonštrukcii trate na Boženy Němcovej. Po otvorení trate sa ale nechala z dôvodu celotýždennej obsluhy Watsonovej ulice (blokov v okolí zastávky Obchodná akadémia).
Nie som Košičan, len si prezerám mapu zo zvedavosti a nedá mi: prečo nejde 19tka priamo na Amfiteáter keď je tá Botanická Záhrada obsluhovaná električkou? Zaujíma ma to, pretože v Bratislave takto nie je ani jeden úsek, kde by sa nosná autobusová linka stáčala, aby obsluhovala miesto, kde jazdí električka každých 5 minút. Je tam nejaký vysoký dopyt v tej lokalite? Prečo sa neposilní električka č. 7? Obe linky vychádzajú z rovnakej lokality Nad Jazerom. Čo v tom je?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.