No na Stefanikovej aj tak nemas kde bus odstavit a najblizsie je az Haskova, takze ukoncit tam X dava zmysel a mozes tak nahradit tusim linku 46. Inak na Lesnej mas v strede konecnu Lesna-Certova rokle. Osobne si nie som isty, ci by presla trat Svatoplukovou hygienickymi normami kvoli hluku, podobne si myslim, zeby bol problem na Azijskej triede, preto ani nepocitam, ze v pripade stavby ET zrusili vsetky bus linky na THC. Presovska je samozrejme kapacitna dostatocne, tu chyba jednoznacne obchvat Kosic a tiez uplne nestastne postaveny okruh s uzkym mostom a absenciou pripajacich pruhov spolu s nezmyselne vysokou rychlostou, ktoru ale NDS alebo Policia nechce znizit. Kto potrebuje na lavu stranu za zeleznicu, tak ma moznosti VSS-caste nehody, Palackeho-pri dazdoch zaplavene, Rampova-pomale vdaka priecestiu a absencii SZZ na stanici Kosice alebo Hlinkovu-kde je zase vysoka intenzita dopravy a navyse ani ten most ani nie je v top stave, kolkokrat tam uz opravovali tu dieru?
veteran
Ja len tvrdím, že nie je treba trať viesť ďalej po Americkej triede a ukončovať ju na Madridskej, ale v prvom rade dotiahnuť do už postaveného sídliska. Buď aspoň po bývalé obratisko na Hanojskej alebo až po Čínsku. Treba si rozrátať prípadný budget, prispôsobiť tomu nastavenie parkovacej politiky atď. Prípadne to etapizovať a technicky najzložitejší úsek po Ázijskej nechať trebárs "na potom", ale držať tam územnú rezervu, aby tam nejaký fešák nevymyslel koninu, ktorou to celé zabije.
Týmto by bola predsa pokrytá aj prípadná budúca urbanizácia väčšej časti Americkej triedy. Zvyšok ulice sa dá riešiť ďalšími vetvami - ak si to bude rozvoj vyžadovať, vždy sa dá vytiahnuť jedna vetva dolu ku magnezitke alebo rovno na Madridskú, prípadne až na Dáriusovu horu, prípadne niekde na vrch Austrálskej triedy. Ak to bude treba... Ale na panelovom sídlisku je to treba už dnes.
Čo sa týka trasovania z mesta na sídlisko - mne je úplne jasné, že sa preferuje to relatívne najlacnejšie. Len v tomto zmysle vyjadrujem obavu, aký osoh bude z tých preinvestovaných miliónov pri takomto budget-friendly trasovaní. A či to potom vôbec má celé zmysel.
Trasu po vlečke z magnezitky a priori nezavrhujem, ale zároveň tvrdím, že sídlisko by malo byť výhľadovo napojené na sieť vo dvoch bodoch a prioritne sa malo riešiť napojenie na Komenského, lebo tam je po ceste viacero "POI" cestujúcich, zatiaľ čo po vlečke sú všetci dovezení na Nám. MM územím nikoho a ničoho.
No a s tým záverom plne súhlasím a podpisujem. Ten nešťastný tram-train (mimochodom, ako sa tak dívam, stále figurujúci vo Výkrese dopravy) plus bačovanie najmä v prvej polke minulej dekády Košice v oblasti rozvoja MHD zmrazili na veľmi dlhé obdobie. A cesta von z toho bude asi ešte dlhá, lebo garantujem, že s blížiacimi sa voľbami dorazí naratív, že "načo by sme mali živiť ešte viac darmožráčov na nejakom útvare na magistráte" (prostorekých poslancov "Ľudov" na to máme v zastupiteľstve koniec koncov dosť). Že to bez kvalitných úradníkov to nejde, 95% plebsu nikto nevysvetlí. Žiaľ. Ale začať treba práve tu, inak sa budeme točiť v tom našom bludnom kruhu naveky...