Reakcia na: 381+383 #82342:
Ako sú myslené tie obsadené sedadlá ? To je nejaká interná norma či ako ? Snáď v žiadnom vozidle nie sú sedadlá 60% z celkového obsadenia... Alebo to je správna definícia obsadenia vozidla ? Neviem, pýtam sa... 
Riks: Problém je, že v minulosti to bolo iné, už dožívajúce C744 na linke 19 ráno boli viac než zaujímavé,a áno, niekedy sme mali aj dvojdverové Ikarusy, no mestských liniek sa to dotýkalo iba z kraja ak vôbec. Ja si modráky pamätám len na RA a expresoch, hoci je pravda že asi raz alebo dvakrát som sa s tým previezol aj cez mesto. /Naposledy linka 31 ale voz neviem/. Tak či onak, nech bolo ako chce, počet dverí výmenu cestujúcich rozhodne nespomalí. Tých 5 dverí u kĺbaku má niečo do seba, už to v pár mestách objavili aj v Nemecku vo forme Lion´s City a MB Capacity, ktoré sú už tak isto v päťdverovej verzii, a tak isto aj Rusi majú niekde nové päťdveráky ich vlastnej výroby. Pre srandu tam proste nie sú.
No a ku trojdverákom v iných krajinách, možno vieš aká stavba liniek resp. verejnej dopravy prevláda na západe. Autobusy v nej dominantné postavenie nemajú. Dlhé linky spájajúce mestá s menšími osadlosťami nie sú výnimkou, a okrem toho v rade miest tam funguje nástup na predné dvere. Taký čas dobu výmeny ľudí veľmi riešiť nemusíš, lebo tak či tak zostarneš, kým všetci nastúpia.

110mat110
Druha specialita v SORe je priestor pre kocik. Ked je medzi 2. a 3. dveram vela ludi a niekto si s kocikom zmysli, ze nastupi tak
1. sediaci na vyklapackach sa ani za boha nezdvihnu.
2. ked stoja ludia v mieste pre kocik (lebo to je jedine miesto kde sa da normalne postavit a nezavadzat), tak kocik tych ludi tlaci pred sebou do priestoru 2. dveri kde opat zavadzaju.