Reakcia na: mi.v #81958:
Električka z Važeckej do Východného mesta mala ísť po Ukrajinskej, ktorú však urbanisti navrhli ako štvorprúdovú. Netreba zabúdať, že v čase súťaže na Východné mesto (1976) sa plánovalo s takmer úplnou likvidáciou starej zástavby v Krásnej.Električka je vo výkrese dopravy k ÚPN-HSA nakreslená aj dnes, ale bez rešpektovania širších vzťahov. Proste len tak od oka, že do Východného mesta by trať mala viesť. Kade presne, to z výkresu nie je jasné, lebo sa nepozná budúca štruktúra jeho územia. Každopádne téma Východné mesto je zbytočná diskusia, nakoľko pri jeho kreslení do ÚPN sa samotní Drahovského kolegovia smiali, že odkiaľ tam chce zohnať ľudí, ktorí tam budú bývať. Košice ako 300-tisícové mesto je aj v strednodobom hľadisku totálna utópia a kým by sa tak vôbec niekedy stalo, prestriedajú sa minimálne 2 územné plány.
KVKV
Ako uvádzate, od križovatky dolava Zinkovou ulicou je situácia velmi podobná, nebola by dodržaná normou stanovená vzdialenosť trate od obytnej zástavby a potom by asi boli problémy prechodom cez rozne parcely k stanici. Naviac užitočnosť takej trate je diskutabilná. To ked už , tak skutočne v prvej fázi predlžiť trať k žel.nadjazdu a vytvoriť žel.zastávku. V ďalšej viesť trať estakádou oblúkom do úrovne žel trati s napojením . Tramtrain (? )
Bolo by to najlacnejšie a technicky najjednoduchšie riešenie tramtrainu. Vlaky ,trebárs aj motorové by tak mohli jazdiť po rovnej trati ed bez väčších úprav , ukončené by boli na NO pred Double tree Hilton. Podobné riešenie existuje v Zwickau, tam je to ešte komplikované splietkou, pretože ed jazdí na 1000mm.