Ďakujem za príspevok, predsa len som si dobre pamätal.
Podobná otázka (na všetkých) – L8 svojho času po skrátení trasy premávala medzi Amfiteátrom a Barcou. Ale pri svojom zavedení mala pôvodne dlhšiu trasu. Bolo to zo Štadióna TU (teraz Botanickej záhrady) alebo zo Št. Lokomotívy? Ďakujem.
Veľmi by ma zaujímalo, že kto mal taký sprostý nápad, že niektoré spoje L3 a L7 z Jazera pokračujú v smere Alejová gymnázium. To v DPMK neviedia tieto presuny do vozovne (tipujem) označiť ako šestku? Asi im namiesto výplaty dávajú tabletky proti logike... ?
Môžem potvrdiť že bývalé ÚDI mesta Košice okrem iných nových električkových tratí navrhovala v poslednom Genereli dopravy z r. 1987 predĺženie električkovej trate v Barci ku žel.stanici.
Nemala. Trať sa ťahala do Šebastoviec a v starej Barci mala zostať len kyvadlovka s prestupom na VSS. V Šebastovciach totiž mala vzniknúť nová obytná štvrť pre obyvateľov obcí okolo železiarní, ktoré boli asanačným pásmom a boli určené na likvidáciu.
Pekné Mohli ste to nakresliť buď do areálu bývalého VSS alebo medzi Niklovú a Napájadlá (tam je skutočný brownfield :)). V tej polohe, ktorú ste nakreslili, sa vynechávajú dva železničné ťahy.
Pri variante vo VSS elektrčkovú trať do Barce ani netreba, pri variante za stanicou Barca nastupuje tá socíkovská verzia predĺženia (vrátane odmietavách petícií obyvateľov Barce a problémov s výkupmi pozemkov :)). Ale príjazdom z Barce a zároveň cez Napájadlá by opäť prepojilo Jazero s Barcou, lebo ich prepojenie sa pred desaťročiami zrušilo bez náhrady.
+ luxusný prestup MHD x SAD x vlak
+ skrátenie 150 autobusových spojov denne o 6,5 km (=úspory)
+ vyťažená električková trať
+ ideálny europrojekt
+ pre snílkov príprava na prepojenie tram-trajn
Osobne by som si skôr vedel predstaviť prestupný terminál (vlak-regiobus-električka-citybus) na mieste bývalých VSS, s tým, že prístup by bol priamo z mostov (na štýl cca ako v Ostrave Svinov - mosty). A podobne pri Tescu... Ale tak snívajte s nami... ?
Trať do Barce sa podľa socialistických plánov mala predĺžiť k stanici v Barci. Keďže počet obyvateľov mesta v súčasnosti rastie minimálne, nárast cestujúcich, ktorý by takú stavbu odôvodnil, už asi tak skoro nepríde a s ním ani to predĺženie.
Hej, ale rýchlodráhe by k vyťaženiu pomohlo, ak by sa vybudovala odbočka do Šace (a prípadne jej preloženie bližšie k Perešu / Lorinčíku / Poľovu / Ludvíkovmu dvoru).
Ale trať do Barce by si predĺžil kam? Šebastovce tomu nejako nepomôžu, a ťahať to za mesto asi tiež nemá zmysel v najbližších desaťročiach...
"trať existuje, treba ju prevádzkovať" sa dá aplikovať aj na rýchlodráhu. Tiež by možno vyšlo lacnejšie nechať jazdiť busy namiesto toho aby sa živila trať kvôli pár desiatkam spojov. Ale využívva sa, lebo možno neskôr príde čas, kedy sa ešte bude hodiť, a jej likvidáciou by táto šanca zanikla.
No neviem, prebehla/prebieha celkom intenzívna výstavba domov na území medzi obratiskom a železničnou traťou, a dá sa očakávať s postupnou likvidáciou areálu VSS ďalší rozvoj, ja by som tú trať nezatracoval, skôr by niekto mohol popremýšľať nad predĺžením k železničnému podjazdu so zriadením zastávky a prestupného terminálu na vlaky a prímestské busy (ideálna príležitosť na zhrabnutie ďalších €fondov)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A