Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #8145:
Hmmm, ten protismer mi nedal pokoja, tak som pozrel tú najlepšiu fotku Dómu sv. Alžbety a veru to v KE určite nie je!
Reakcia na: Furčan #8144:
Fííha, maďarský Ikarus v "košovároši", stojí alebo ide v protismere a na dôvažok dnes už v tej najpešejšej pešej zóne pri Dóme sv. Alžbety. ?
Reakcia na: BMko #8142:
Za "konara" sa urazit nemozem, ved je to pravda 🙂 len z Prahy, nie z Brna 🙂

BUSEcko dokaze vela veci, ak sa k nemu vhodne pristupuje. Napriklad zmeny sa v Prahe do jednotlivych vozidiel prenasaju vzduchom, radiom. Takze zmena nazvu jedinej zastavky sa naraz nahraje do vsetkych BUSE v celej Prahe. Taketo vyuzivanie, to uz ano. Chodit po vozoch a rucne to menit - dakujem neprosim.

Dalej - BUSE si nemoze dovolit kazdy. Taka Praha si to dovolit moze, kolko chce, ta ma aj na vlakoch metra BUSEcka. Len som chcel naznacit, ze pre KOSICE je BUSE menejvhodne ako napriklad Mielec preto, ze
a) Kosice nemaju prachy a Mielec stoji 20% z ceny BUSE
b) Mielec nie je treba tak podrobne nastavovat
c) s Mielcom vodic nemusi robit nic, funguje sam.

Lenze to je klasika - Kosice nemaju peniaze, ale neurobia nic preto, aby aspon niekde usetrili. Vzdy a vsade sa v Kosiciach vsetko riesi tak, aby riesenie bolo malo efektivne, ale zato velmi drahe.

Cestovne poriadky sa pisu na stroji. BUSE sa nahravaju a ovladaju rucne. Namiesto rekonstrukcie 10 busov na sice neprilis moderny, ale pohodlny a prijemny stav, sa zrekonstruuje 5 do dokonalosti a 5 sa necha zhnit. Elektrickova doprava je potlacena v prospech autobusov, aj ked prevadzka elektrickej trakcie je lacnejsia. Autobusy sa rekonstruuju na plyn, aj ked uspora tym vznikla nepokryje ani naklady na rekonstrukciu. Trolejbus sa nepredlzi na zel. stanicu, aj ked take predlzenie by stalo iba 10 milionov a prinieslo by okamzity efekt.

Proste v tych Kosiciach sa robi vsetko tak, aby to stalo co najviac penazi a prinasalo co najmenej uzitku.
Reakcia na: Papyr #8140:
konar(len sa neuraaz prosim) z brna, pocuj sam vies co BUSE dokaze, ked sa k tomu civilizovane pristupuje
Reakcia na: 1018 #8127:
Teda keby som mal byt ja vodic a na kazdej konecnej mal mackat niekolkokrat dzindziki na BUSEcku, davat pozor ci mi to neukazuje blbe zastavky, potvrdzovat prejazdy zastavkami atd. a este ma to nikto nenuti pouzivat, tak sa na to tiez vyseriem.
So zaujmom som si precital informacie o zakulisi kosickych displejov. Z toho, co si napisal, vyplyva, ze o to, aby informacny system vozidiel fungoval, sa stara niekolko ludi na dvoch odboroch, samotne nastavovanie IS je pomerne zlozite a vodici na to mozu alebo nemusia kaslat, podla vlastneho uvazenia.

Pekne.

V Presove sa o displeje nestara ani jeden zamestnanec, vodici nemusia stlacat vobec nic, nechat to nezapnute nemozu, vsetky vozidla hlasia zastavky a viac ako polovica ma displeje. Vsetko funguje automaticky a bez zasahu cloveka. Ked si k tomu pripocitame este to, ze presovske displeje su asi o 80% lacnejsie, vychadza mi z toho, ze slavne kosicke displeje BUSE su len dalsim z mnohych prejavov inteligencnej insuficiencie, ktora mesto na Hornade uz tradicne postihuje.
Reakcia na: pete. #8138:
Dobre tu sú:??????????????????????????????????????????????????????? ❓ ❓ ❓ ❓ ❓
Reakcia na: Dispecer #8137:
Mal by si za otazkou dat viac otaznikov, 10 je malo na to aby ti niekto odpovedal.
Reakcia na: Dispecer #8135:
Ešte raz:Ktoré električky sú ešte v prevádzke?????????? ❓
Reakcia na: Dispecer #8134:
hej v roku 1997 aj s Karosou B931
Ktoré električky, sú ešte v prevádzke?????? ❓
A ja som ani nevedel, že u nás sa skúšal Renault-Karosa Citybus 12. ❓ !!!!!
Reakcia na: Diggi #8119:
Hej, ale to by najprv fesaci museli vykoumat lepsie cestovne poriadky, vyriesit nosny dopravny system a nemat interval 30 minut ale minimalne 12
Reakcia na: Sarko #8126:
Pocuj Suhajko a kedy mi posles konecne tie popisy?
Reakcia na: igino #8129:
No ked si isiel z vodicom co dava zabrat zrychlovacu a ma preklopenu klapku odpadoveho tepla do vozidla tak sa necudujem, ze to tak kurilo.
PS> Neboj, na ceste do USSK ti teplo nebude, tam sa vypina reverz a nie je cim kurit, iba ak napalenymi palcami zrychlovaca ?
5229 ma pri Jumbe poruchu
Jeden postreh zo včerajšieho večera: Toľko sa už toho popísalo o temperovaní električiek v zimnom období. No nevedel som o tom, že včera v Košiciach udreli mrazy. Ináč by včera nebolo na linke č.9 / #402/ z odchodom od Spoločenského pavilónu neznesiteľne horúco. Ďakujem DPMK za tropické horúčavy v tomto období a už sa teším na cestu do USSK, či i tu poriadne prikúri. ? ?
Práve som čítal článok (Korzár::Doprava na Ťahanovciach? Katastrofa!) od Diggiho a mám pár návrhov.
A. varianta: Postavenie novej cestnej komunikácie, ktorá by spájala Madridskú, Viedenskú, Helsinskú, Aténsku a Hanojskú.
B. varianta: Dokončenie Austrálskej tr. ? ?

Samozrejme po týchto uliciach by jazdila MHD a samozrejme zhustenie intervalov. ? ? ?
Stojis napr. v slucke Lokomotiva a si na linke 9, smer OC Vazec.
1. Stlac tlacidlo "1" - Linka, zvolis kod podla tabulky, v tomto pripade kod 090.
2. Stlac tlacidlo "6" - Smer. Tu volis stale bud 01 (pre smer na juh mesta) alebo 02(pre smer na sever mesta). V tomto pripade teda zadas 01 a potvrdis.
3. Pohnes sa s vozom a pristavis ho do prvej zastavky. Uvolnis alebo otvoris dvere centralne a v tomto momente sa Ta palubak pyta "Odjezd ze zastavky?" Potvrdis a od ohto momentu je hlasenie zapnute. Zatvoris dvere, pohnes sa, na
vnutornom paneli naskakuje Pasmo a cas, po chvili sa ozve "Pristi zastavka". Vsetko funguje samo, nic s tym netreba robit.
4. Prides na Vazec, cize na konecnu zastavku, nechas ludi otvorit si dvere alebo im ich otvoris, vzapaetipalubak zapipa a opyta sa "konec jizdy ve smeru", ty to potvrdis, zatvaras dvere a ides do konecnej.
5. V slucke zopakujes postup ako od bodu 1 s tym, ze zadas smer 02, lebo uz ides smerom opacnym = na sever.
6. Ak nezastavis v zastavke, lebo nik nevystupuje, tak na pristrojovej doske ja tlacidlo "Prejazd zastavkou", to zatlacis a poradie sa posunie o jedno dalej.
7. Ak nastane nejaky problem s poradim zastavok pocas jazdy (stava sa malokedy ale stat sa moze cokolvek), v samotnom poradi zastavok na danej linke sa
pohybujes tlacidlami dvojita sipka hore a dole, ale najprv musis stlacit tlacidlo "9" - zastavka. Ked si vyberies v tom poradi zastavku, na ktorej si, potvrdis ju uplne rovnako ako pri vyjazde z konecnej na 1. zastavke.
8. Ak Ti niekto dobieha a Ty si uz dvere zatvoril, nic sa nedeje, otvoris ich znova, poradie sa posuva az pohnutim sa zo zastavky. Ak sa aj pohnes ale zastanes do par sekund (lebo niekto dobieha) a otvoris dvere, stale sa nic nedeje, poradie neposkocilo.
9. Cely zoznam kodov je nalepeny vo vozoch, hlasenia su nahrate k linkam 2-7,9,11-38,40,51-57,60,70-72,R1-R8,R1z-R8z,RA1-RA8,zo vsetkych smerov DO
VOZOVNE a na linkach 101-107.

V NP elektrickach su nalepene (alebo v kasni vlozene) zoznamy kodov aktualne (format A4), ale niekto tam nalepil dodatocne aj stare zoznamy, neaktualne, je to taky stlpik s kodmi. To tam ale nepatri, treba sa riadit podla toho na A4.
Ak hlasenie blbne (vracia sa stale k predchadzajucej zastavke), treba stlacit tlacidlo "0" nula - servis, preklikat sa pomocou dvojitych sipok na "DRAHA" a v nej zadat moznost "NIE" (ak je tam potvrdene "ANO").

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.