Teda keby som mal byt ja vodic a na kazdej konecnej mal mackat niekolkokrat dzindziki na BUSEcku, davat pozor ci mi to neukazuje blbe zastavky, potvrdzovat prejazdy zastavkami atd. a este ma to nikto nenuti pouzivat, tak sa na to tiez vyseriem.
So zaujmom som si precital informacie o zakulisi kosickych displejov. Z toho, co si napisal, vyplyva, ze o to, aby informacny system vozidiel fungoval, sa stara niekolko ludi na dvoch odboroch, samotne nastavovanie IS je pomerne zlozite a vodici na to mozu alebo nemusia kaslat, podla vlastneho uvazenia.
Pekne.
V Presove sa o displeje nestara ani jeden zamestnanec, vodici nemusia stlacat vobec nic, nechat to nezapnute nemozu, vsetky vozidla hlasia zastavky a viac ako polovica ma displeje. Vsetko funguje automaticky a bez zasahu cloveka. Ked si k tomu pripocitame este to, ze presovske displeje su asi o 80% lacnejsie, vychadza mi z toho, ze slavne kosicke displeje BUSE su len dalsim z mnohych prejavov inteligencnej insuficiencie, ktora mesto na Hornade uz tradicne postihuje.
No ked si isiel z vodicom co dava zabrat zrychlovacu a ma preklopenu klapku odpadoveho tepla do vozidla tak sa necudujem, ze to tak kurilo.
PS> Neboj, na ceste do USSK ti teplo nebude, tam sa vypina reverz a nie je cim kurit, iba ak napalenymi palcami zrychlovaca ?
Jeden postreh zo včerajšieho večera: Toľko sa už toho popísalo o temperovaní električiek v zimnom období. No nevedel som o tom, že včera v Košiciach udreli mrazy. Ináč by včera nebolo na linke č.9 / #402/ z odchodom od Spoločenského pavilónu neznesiteľne horúco. Ďakujem DPMK za tropické horúčavy v tomto období a už sa teším na cestu do USSK, či i tu poriadne prikúri. ? ?
Práve som čítal článok (Korzár::Doprava na Ťahanovciach? Katastrofa!) od Diggiho a mám pár návrhov.
A. varianta: Postavenie novej cestnej komunikácie, ktorá by spájala Madridskú, Viedenskú, Helsinskú, Aténsku a Hanojskú.
B. varianta: Dokončenie Austrálskej tr. ? ?
Samozrejme po týchto uliciach by jazdila MHD a samozrejme zhustenie intervalov. ? ? ?
Stojis napr. v slucke Lokomotiva a si na linke 9, smer OC Vazec.
1. Stlac tlacidlo "1" - Linka, zvolis kod podla tabulky, v tomto pripade kod 090.
2. Stlac tlacidlo "6" - Smer. Tu volis stale bud 01 (pre smer na juh mesta) alebo 02(pre smer na sever mesta). V tomto pripade teda zadas 01 a potvrdis.
3. Pohnes sa s vozom a pristavis ho do prvej zastavky. Uvolnis alebo otvoris dvere centralne a v tomto momente sa Ta palubak pyta "Odjezd ze zastavky?" Potvrdis a od ohto momentu je hlasenie zapnute. Zatvoris dvere, pohnes sa, na
vnutornom paneli naskakuje Pasmo a cas, po chvili sa ozve "Pristi zastavka". Vsetko funguje samo, nic s tym netreba robit.
4. Prides na Vazec, cize na konecnu zastavku, nechas ludi otvorit si dvere alebo im ich otvoris, vzapaetipalubak zapipa a opyta sa "konec jizdy ve smeru", ty to potvrdis, zatvaras dvere a ides do konecnej.
5. V slucke zopakujes postup ako od bodu 1 s tym, ze zadas smer 02, lebo uz ides smerom opacnym = na sever.
6. Ak nezastavis v zastavke, lebo nik nevystupuje, tak na pristrojovej doske ja tlacidlo "Prejazd zastavkou", to zatlacis a poradie sa posunie o jedno dalej.
7. Ak nastane nejaky problem s poradim zastavok pocas jazdy (stava sa malokedy ale stat sa moze cokolvek), v samotnom poradi zastavok na danej linke sa
pohybujes tlacidlami dvojita sipka hore a dole, ale najprv musis stlacit tlacidlo "9" - zastavka. Ked si vyberies v tom poradi zastavku, na ktorej si, potvrdis ju uplne rovnako ako pri vyjazde z konecnej na 1. zastavke.
8. Ak Ti niekto dobieha a Ty si uz dvere zatvoril, nic sa nedeje, otvoris ich znova, poradie sa posuva az pohnutim sa zo zastavky. Ak sa aj pohnes ale zastanes do par sekund (lebo niekto dobieha) a otvoris dvere, stale sa nic nedeje, poradie neposkocilo.
9. Cely zoznam kodov je nalepeny vo vozoch, hlasenia su nahrate k linkam 2-7,9,11-38,40,51-57,60,70-72,R1-R8,R1z-R8z,RA1-RA8,zo vsetkych smerov DO
VOZOVNE a na linkach 101-107.
V NP elektrickach su nalepene (alebo v kasni vlozene) zoznamy kodov aktualne (format A4), ale niekto tam nalepil dodatocne aj stare zoznamy, neaktualne, je to taky stlpik s kodmi. To tam ale nepatri, treba sa riadit podla toho na A4.
Ak hlasenie blbne (vracia sa stale k predchadzajucej zastavke), treba stlacit tlacidlo "0" nula - servis, preklikat sa pomocou dvojitych sipok na "DRAHA" a v nej zadat moznost "NIE" (ak je tam potvrdene "ANO").
Áno. Včera som spracoval históriu daného typu vozidla, aj som to hodil do príspevku #8116, ale v tej rýchlosti a únave som to neskopíroval celé. Doplním aj tie popisy k fotografiám od Shortyho a dnešné foto od Furčana.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
A. varianta: Postavenie novej cestnej komunikácie, ktorá by spájala Madridskú, Viedenskú, Helsinskú, Aténsku a Hanojskú.
B. varianta: Dokončenie Austrálskej tr. ? ?
Samozrejme po týchto uliciach by jazdila MHD a samozrejme zhustenie intervalov. ? ? ?