No ked si isiel z vodicom co dava zabrat zrychlovacu a ma preklopenu klapku odpadoveho tepla do vozidla tak sa necudujem, ze to tak kurilo.
PS> Neboj, na ceste do USSK ti teplo nebude, tam sa vypina reverz a nie je cim kurit, iba ak napalenymi palcami zrychlovaca ?
Jeden postreh zo včerajšieho večera: Toľko sa už toho popísalo o temperovaní električiek v zimnom období. No nevedel som o tom, že včera v Košiciach udreli mrazy. Ináč by včera nebolo na linke č.9 / #402/ z odchodom od Spoločenského pavilónu neznesiteľne horúco. Ďakujem DPMK za tropické horúčavy v tomto období a už sa teším na cestu do USSK, či i tu poriadne prikúri. ? ?
Práve som čítal článok (Korzár::Doprava na Ťahanovciach? Katastrofa!) od Diggiho a mám pár návrhov.
A. varianta: Postavenie novej cestnej komunikácie, ktorá by spájala Madridskú, Viedenskú, Helsinskú, Aténsku a Hanojskú.
B. varianta: Dokončenie Austrálskej tr. ? ?
Samozrejme po týchto uliciach by jazdila MHD a samozrejme zhustenie intervalov. ? ? ?
Stojis napr. v slucke Lokomotiva a si na linke 9, smer OC Vazec.
1. Stlac tlacidlo "1" - Linka, zvolis kod podla tabulky, v tomto pripade kod 090.
2. Stlac tlacidlo "6" - Smer. Tu volis stale bud 01 (pre smer na juh mesta) alebo 02(pre smer na sever mesta). V tomto pripade teda zadas 01 a potvrdis.
3. Pohnes sa s vozom a pristavis ho do prvej zastavky. Uvolnis alebo otvoris dvere centralne a v tomto momente sa Ta palubak pyta "Odjezd ze zastavky?" Potvrdis a od ohto momentu je hlasenie zapnute. Zatvoris dvere, pohnes sa, na
vnutornom paneli naskakuje Pasmo a cas, po chvili sa ozve "Pristi zastavka". Vsetko funguje samo, nic s tym netreba robit.
4. Prides na Vazec, cize na konecnu zastavku, nechas ludi otvorit si dvere alebo im ich otvoris, vzapaetipalubak zapipa a opyta sa "konec jizdy ve smeru", ty to potvrdis, zatvaras dvere a ides do konecnej.
5. V slucke zopakujes postup ako od bodu 1 s tym, ze zadas smer 02, lebo uz ides smerom opacnym = na sever.
6. Ak nezastavis v zastavke, lebo nik nevystupuje, tak na pristrojovej doske ja tlacidlo "Prejazd zastavkou", to zatlacis a poradie sa posunie o jedno dalej.
7. Ak nastane nejaky problem s poradim zastavok pocas jazdy (stava sa malokedy ale stat sa moze cokolvek), v samotnom poradi zastavok na danej linke sa
pohybujes tlacidlami dvojita sipka hore a dole, ale najprv musis stlacit tlacidlo "9" - zastavka. Ked si vyberies v tom poradi zastavku, na ktorej si, potvrdis ju uplne rovnako ako pri vyjazde z konecnej na 1. zastavke.
8. Ak Ti niekto dobieha a Ty si uz dvere zatvoril, nic sa nedeje, otvoris ich znova, poradie sa posuva az pohnutim sa zo zastavky. Ak sa aj pohnes ale zastanes do par sekund (lebo niekto dobieha) a otvoris dvere, stale sa nic nedeje, poradie neposkocilo.
9. Cely zoznam kodov je nalepeny vo vozoch, hlasenia su nahrate k linkam 2-7,9,11-38,40,51-57,60,70-72,R1-R8,R1z-R8z,RA1-RA8,zo vsetkych smerov DO
VOZOVNE a na linkach 101-107.
V NP elektrickach su nalepene (alebo v kasni vlozene) zoznamy kodov aktualne (format A4), ale niekto tam nalepil dodatocne aj stare zoznamy, neaktualne, je to taky stlpik s kodmi. To tam ale nepatri, treba sa riadit podla toho na A4.
Ak hlasenie blbne (vracia sa stale k predchadzajucej zastavke), treba stlacit tlacidlo "0" nula - servis, preklikat sa pomocou dvojitych sipok na "DRAHA" a v nej zadat moznost "NIE" (ak je tam potvrdene "ANO").
Áno. Včera som spracoval históriu daného typu vozidla, aj som to hodil do príspevku #8116, ale v tej rýchlosti a únave som to neskopíroval celé. Doplním aj tie popisy k fotografiám od Shortyho a dnešné foto od Furčana.
O buse tu bolo vela popisane, ale ako sa hovori, ziadna konkretna odpoved na otazku,ale sama omacka, ktora ma nezaujima.
Takze: NP eliny nedokazu hlasit zastavky, ale na vnutornom paneli dokazu zobrazovat zastavky. Preto sa este raz pytam, ako? Co konkretne musi vodic navolit na palubnom pocitaci,aby sa mu to takto zobrazovalo?
Realita je totiz taka, ze vodic ma ku BUSE systemu nalepeny papier s kodmi liniek a cielov. Ako som si vsimol u 517, tabulka uz nie je aktualna. Chyba tam linka 5, namiesto toho tam tronia kody pre W. A system zobrazuje na vnutornom paneli len cielovu zastavku.
Vie tu niekto napisat postup?
joj a ešte sa nam objavili niečo ako malé busboardy na Karosách..prvý krát som to videl na busoch prešovskej SAD. Je to reklama stavebného sporenia wustenrot na oboch starnách busu tak na 2/3 okna. zatial som to videl na 6270 a 6409, dnes obe na L54
Kto by chcel byť v obraze, o akú električku ide a má doma publikáciu 100 rokov MHD v Košiciach, nech si otvorí stranu 137. Toto je vozidlo vo vtedajšom stave, v akom bolo vystavené ako statický exponát pri vstupe do DPMK. Toto vozidlo však prešlo výrazným "faceliftom" a jeho pôvodnú pododobu nájdete na strane 26 (spodná fotografia).
Osud tejto električky by stál za napísanie "románu". Vyrobená bola v Győri v továrni Magyar Waggon és Gyepgyár v roku 1913. Dňa 28.2.1914 ako otvárala spolu s jej zvyšnými 17-timi "kolegyňami" osobnú električkovú dopravu v meste.
No, v skutočnosti sa prevoz zdržal. Predpokladaný príchod do KE bol v podvečer až večer. Električku priviezol ťahač DAF 95XF (BMZ-69-06) na trojnápravovom prívese (BM-96-30), firma Lubomír Dobrovský, Brno. Keby ma o prevoze neinformovali priamo zamestnanci Technického múzea v Brne s prosbou, aby som im referoval o tom, v akom stave dôjde vozidlo, tak by som o tom vôbec nevedel. Škoda, že už mám tak málo času.
Takže všetkým, ktorí sa zaujímate o historické vozidlá - zloženie električky #1 z prívesu ťahača sa bude konať zajtra niekedy po 7:00 hod. Vtedy totiž príde vodič súpravy. Predpokladám skladanie v priestore 9. koľaje (tzv. koľaj smrti), nakoľko tam nie je trolej. Potom verím, že sa vozidlo dostane na jednu zo štyroch koľají vo vyhradenom priestore pre historické vozidlá. Predbežne som dohodnutý s Furčanom, že sa urobí pár záberov.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
A. varianta: Postavenie novej cestnej komunikácie, ktorá by spájala Madridskú, Viedenskú, Helsinskú, Aténsku a Hanojskú.
B. varianta: Dokončenie Austrálskej tr. ? ?
Samozrejme po týchto uliciach by jazdila MHD a samozrejme zhustenie intervalov. ? ? ?