Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #80573:
Odkial si vzal ze som napisal ze K2 v KE jazdili neviem, kazdy vie ze tu nikdy nejazdili, pisal som len to, ze vzkm pre K2 boli blizke solo elektricke a je pritom rozmerovo blizka Variam u nich je ale ten koeficient vyssi - niekde medzi solo elektrickou a supravou pretoze ma motory naviac. Kedze ten koeficient je viazany na konkretny typ elektricky, je nezavisly od toho ci by tato elektricka v kosiciach jazdila alebo nie.
Ak sa nepletiem, tak nejaký koeficient bol pri KT8, ktorá sa nepočítala ako 2xsólo (ale nejak 1,6, alebo podobne)... Ale o K2 som v Košiciach veru nepočul ? A tiež tie výpočty sú nejaké povrchné... Kde je kapacita, údržba, amortizácia?
Reakcia na: Sheep221 #80572:
To je čo za výpočty?
Reakcia na: Sheep221 #80572:
u akej K2 sa to v Kosiciach pocitalo? Myslis ten podnik na Sturovej?
Reakcia na: Rudyke902 #80566:
U Varii to bude riesene niekde medzi, supravou a kratkou elektrickou. U podobne velkych elektriciek K2 boli vzkm pocitane ako pri solo elektricke lebo stredny podvozk nebol hnaci(a teda neodoberal elektrinu). Pri Variach to neplati pretoze aj stredny podvozok ma motory.
Reakcia na: N/A #80569:
dotácia od mesta pre DPMK bola posledne tuším 16,8 mil. eur
Kto mi vie povedať, že koľko Eurami dotuje mesto MHD v Košiciach? Lebo čítal som na web denníku Metro, že mesto tam dotuje MHD 11. miliardami.
No len koľko potom vydržia tie autobusy, keď budú chodiť po takej trati.
Reakcia na: monoblok #80565:
moznost tam je uz aj dnes, ak sa robi nahradna doprava, jazdi sa v smere do mesta po trati..
Reakcia na: Bjorn #80541:
No k tým supravam 2x LF2 som už davnejšie napísal aj ja svoj názor - a ten že viem si predstaviť žeby taka suprava tu v KE jazdila, ved je to de facto približne dlžka ako 3x T3 (teda trojička ), ktora u nás jazdila bežne na viacerích linkách R .. a dosť nástupných ostrovčekov z tej doby je stále dosť dlhých na taku supravu.. Písal som ale o tom, že nasadením týchto LF2 na linky čo ich tu máme sa celkovo kapacita znižila hlavne počas špičiek pracovných dni oproti tomu ak tam jazdili supravy T3 alebo T6 - ak jazdia na L 7, 9 ,6 .. Na L 3, 4, bohato postačuje taky voz aj počas špičiek - na L 2 aj solo voz T6 .. Teda fakt nasadenie jendeho varia LF2 na L 9 počas pracovneho dna cez špičku je oslabenie kapacity, samozrejme nie po celej jej dlžke,, Ak sa bavime o tom ako ale využit supravu 2x LF2 a jej vyťaženost, tak je tu aj možnost nie zrušit nejake linky ale naopak upraviť trasy či linkove vedenie ED ak vieme s akými vozmi už počita DP do výpravy, a prisposobiť inerval + trasy .. Napr. L 9 by mohla od Havlíčkovej cez tredu SNP jazdiť dalej na jazero nie po Alejovej, ale cez Moldavsku, NO a južnu triedu , teda natiahla by sa trasa tejto linky ešte aj čo sa týka km, a určite by využitá suprava bola po celej dlžke a po celý den.. Po tej trase ako som si všimol väčšina zastávok má na to požadovanu dlžku až na pár vínimiek,, Naopak zase aby sa obslužila niečim aj Alejova miesto L9 - mohla by napr L3 zo stanice jazdiť cez Alejovu na jazero,, Alebo L 4 z Kuzmányho cez Moldavsku a Alejovu do Barce,,aby zase sa viac vyžila a kapacita voza na L4 (LF2) .. atd atd,, Možnosti je viac, len treba sa tým zaoberat a komplexne to riešit - ak je tu už ten stav že máme vozy iných kapacit ako kedysi jazdili,, Predsa len iná kapacita voza a CP inervaly a trasy liniek máme "po starom"..
Ešte ma v tej súvislosti zaujíma ako si DP ráta vozokm u tých LF2 ? Pokial viem u solo voza to bolo inač, u supravy 2xT3 2xT6 tiež ináč a u KT8 tiež iná cena .. Teraz je to niečo medzi solo a supravou,, tak vozokm by mali byť ušetrené viac, ak sa väčšina suprav nahradila LF2 pluskom, nie? Ďakujem za pozornost.
Tie plány sú smelé, ale pri pohľade na správanie a rozhodnutia ľudí v DPMK mam pocit, že budú skôr utopicke. Ale možno motyka vystrelí a keď sa bude rekonštruovať Jazero, tak sa s možnosťou jazdy bus po tram trati bude počítať
Reakcia na: tbus #80563:
Keď už po Jazere musia (...) jazdiť autobusy, tak by mohli priamo po električkovej trati. Keď sa raz o 10 alebo 15 rokov Slanecká rozšíri na 2+2 pruhy, neverím, že polovicu vyhradia ako BUS pruhy. To by v podstate ani nevyriešilo problém toho sídliska.
Reakcia na: veteran #80556:
K pravidelnym zapcham prirataj aj VSS krizovatku a Jazero. Elektricky maju vlastnu trat, tie by sa posilnit dali, autobusy vsak potrebuju zriadit nove BUS pruhy, inak bude posilnovanie zbytocne. Prikladom je prave ta presovska, kde jazdia napr. z tahanoviec spoje kazdych 6 minut (pravidelne), casto sa dobiehaju, obiehaju, pripadne 51 kvoli meskaniu nestihne svoj dalsi odchod zo sidliska a spoj uz vypraveny nie je vobec. Dosledkom coho prichody na Nam. osloboditelov uz niesu v intervale 6 minut, ale nahodne.
Reakcia na: Bjorn #80561:
To nie je planá nádej, ale zmysel pre humor ☺ ☺ ☺
...a potom že viac vážny
Reakcia na: veteran #80560:
Ja budem viac vážny hneď ? : Živím v sebe planú nádej, že divoký východ nie je úplne stratený a raz príde k slovu aj odbornosť a nie len politické nominácie.
Reakcia na: Bjorn #80557:
Menej vážne: 40 rokov boli dobré rozbité intervaly, prečo by sa to malo meniť? ?
Viac vážne: Kto si objedná kilometre navyše?
Reakcia na: Bjorn #80558:
Narážam na to, že menované časti mesta už sú upchaté a živím planú nádej, že ľudská pohodlnosť a sebeckosť nie je ani na Slovensku nekonečná... Takže majú voľný parket.
Reakcia na: veteran #80556:
Čiže aby v tých zápchach stálo viac autobusov ?
Reakcia na: veteran #80554:
No ale úprimne... V Košiciach by to snáď platiť mohlo. Keď sa pozriem na najdlhšiu električkovú linku, tak z toho chaosu sa mi točí hlava. Ráno chvíľu interval 20 minút, potom dva spoje po 12-tich minútach, necelú hodinu každých 10 minút, ktoré nasleduje jeden spoj po 12 minútach. Potom v sedle každých 15 minút, popoludní v skorej popoludňajšej špičke necelé tri hodiny 12´ interval, a deň uzatvára 20-minútový interval večer a včasné ukončenie dennej výpravy pred 23:00 (okrajové 30´ intervaly nepočítam schválne, majú slúžiť ako prekrytie sa s nočnou výpravou). O tom, že ďalšie linky majú pre istotu úplne inú frekvenciu a neexistuje nejaký štandard, ani nehovoriac. Prekladať sa dajú iba spoločné úseky liniek 9+6 a 3+7.

Keby to jazdilo každých 6 minút v špičke a 12 minút v sedle/popoludní na všetkých linkách (doplnené o 20´ v okrajových časoch), nenalákalo by to nových cestujúcich? Aby cestujúci nemusel študovať cestovný poriadok, alebo chodiť každý deň v presnú minútu z domu tak, aby stihol jeden "svoj" konkrétny spoj.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.