Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rpopo #80532:
DP porušuje predpísanú typovosť výpravy takým právom, že to nik nekontroluje. České ministerstvo dopravy napríklad robí pravidelné kontroly na niektorých linkách Českých dráh a to dokonca aj na medzištátnych spojoch (!) Už dokonca lietali cezhraničné „pozdravy“, keď PKP neposlali vozne predpísaného typu a v predpísanom množstve. Neexistuje jediný pádny dôvod, prečo by analogicky nemohlo postupovať Mesto Košice.

Čo sa týka tedomov v kĺbových službách... To je dôsledok rokmi zanedbávanej TD a hlavne dlhé roky trvajúceho hrania sa na mŕtveho chrobáka. Už dávno malo byť jasné, či TD áno alebo TD nie. A nie hrať sa na to, že to prevádzkujeme, akoby sa nič nedialo, ale v zásade robíme len nutné investície, aby to aspoň nejako jazdilo. A potom, keď to už nejde, tak drzo zneužiť výluku na faktické zrušenie. V súčasnosti máš plne NP výpravu, takže nasadenie 15 Tr(M) by znamenalo zníženie štandardu.

Myslím, že riešenie je jasné: Rozhodnúť sa záväzne a definitívne, čo ďalej. Nie nasilu nasadzovať ojetiny, bohvie na akú dlhú dobu (rok, dva, polroka?), len aby na 17ke alebo inej linke bola dodržaná typovosť. Dokedy? Raz sa aj tie 15 Tr(M) rozpadnú a budeme opäť pred tým istým problémom. Výprava má byť proste krytá dostatočným počtom správneho typu vozidiel a tomu má byť prispôsobená údržba, personál a v prvom rade financie.

Ad ekonomické dopady TD: s tým sa predsa oháňajú len miestni zástancovia systému odvšadiaľ-všade (v zmysle, že vedenie 71/72 je veľmi okľukové a v pohode by ich nahradilo niekoľko, citujem, priamejších liniek. JASPERS povedala niečo iné.

Okrajovo k zálohám:
1. Ich využívanie. Krátkodobé hradenie výpadku (napr. jedno kolo) je samozrejme úplne v poriadku. Omnoho viac človeka vyrušujú hradenia celej služby. To je v podstate buď nevypravená záloha alebo nevypravená daná služba. Ktovie, ako sa takéto prípady vôbec vykazujú...
2. Ich štruktúra. Tá je maximálne amatérska, keďže nekopíruje štruktúru celej výpravy. Jeden klbák v zálohe a chýbajúci strednokapcitný voz tiež o čomsi hovorí...
Reakcia na: N/A #80535:
Verím verím, zas až také zlé to nie je oproti tomu co tu jazdilo predtým a verim ze raz cela MHD bude komplet nizkopodlažná. To čo ty spomínaš ano deje sa to ale ani priblblí a nechopní pracovníci nebudu naveky.
Reakcia na: Bjorn #80534:
Práve v meste, preslávenom jedinou pravidelnou prevádzkou 3 x T3 v ex-ČSSR by bol problém radiť LF2 do dvojíc?
Reakcia na: myslavcan #80530:
Ale na blbom mieste. Proste poschodový autobus je bezbariérový a T6 alebo KT8 "original" rozhodne nie.
Reakcia na: LUKYmhd #80533:
Luky ty veríš že sa to časom zmení? Ty nebývaš v KE však? Títo priblblí a neschopný ďalšieho rozvoja pracovníci v nemenovanej firme sú schopný vidieť len záujmy svojej peňaženky. Hanba!!!
Reakcia na: LUKYmhd #80533:
Interval je zas iná vec. Aj to, že na tebou uvedené linky sa nehodia "nové" Variá, lebo sú príliš malé. Ale čo si Košičania zvolili... Tak v tom sa budú voziť.
Reakcia na: Bjorn #80525:
Ano bol som aj vo Viedni aj v Budapesti aj v Prahe a vsade jazdia aj vysoke ale aj vela nizkych vozidiel a su tam ovela hustejsie intervaly ako tu cize tam nizky voz pride kazdu chvilu zatial co tu napr L6 a L9 cez pracovne dni ledva raz za hodinu. No verim ze sa to zmeni k lepsiemu casom.
Reakcia na: veteran #80531:
To sú rozličné pohľady na tú istú vec. Ja sa pýtam, akým právom DP porušuje podmienky prepravy, keď na linku, ktorá má byť obsadená kĺbovým vozidlom pošle vozidlo štandardnej dĺžky ? A v tomto prípade ma vôbec nezaujíma, či to je Tedom alebo SOR alebo pre mňa za mňa eŠeMka ? Pre mňa je dôležité to, či sa jednak do vozidla vojdem a aj aké také pohodlie, tym myslím, necestovať ako v sardinkárni. A keď sa to stane raz, že príde na linke malý voz ako záloha, to sa stane, ale skutočne je ťažké akceptovať, ak je malé vozidlo do danej kĺbovej služby vypravené. A keď to nie je "trolejbus" tak to je iná linka. Dnes behá nejaký Tedom na 17tke, a ja len opäť pripomeniem, že nám v garáži stojí niekoľko nevyužitých KĹBOVÝCH trolejbusov, ktoré keby jazdili na svojich službách, tak by uvoľnili opäť KĹBOVÉ autobusy, a tie KĹBOVÉ autobusy by mohli jazdiť v službách kde ten KĹBOVÝ autobus chýba. A všetci vieme, že to nie je jednorázová záležitosť. A či je vozidlo prehnité alebo polámané, už nesúdim, viem však, že v posledných 5-6 rokoch prešlo viacero trolejbusov väčšími opravami, a teda minimalne 4 až 5 kĺbakov by mohlo pohodlnne bez problémov jazdiť. A dristy o ekonomike prevádzky si nechajte, ako cestujúceho ma to skutočne nemusí trápiť, lebo za cestovné si platím, a nedostávam za to službu, za ktorú si platím.
Reakcia na: rpopo #80527:
Riešite tu dôsledky, nie príčinu. Posielať von zhnitý kĺbový trolejbus a polámaný tedom, to je prášť jak uhoď. Akurát do jedného vieš natrepať viac ľudí.
Reakcia na: S499.1023 #80523:
Môj príspevok bol plný irónie ?
Reakcia na: Corey #80524:
#5750: Montana Steakhouse Hotel Yasmin
Reakcia na: S499.1023 #80526:
To záleží na tom, nakoľko tu možno hovoriť o priamej úmere. Je to určite dosť individuálne, nie všade musí byť pomer týchto nákladov a celkového rozpočtu rovnaký.
Reakcia na: Yogi616 #80520:
Ku koncu boli malé vozy skôr záležitosťou nočných služieb, nakoľko klbakov bol dostatok. To nič nemení na tom, že v DP stojí mnoho schopných kĺbových trolejbusov, a keď nemajú dosť kĺbakov, tak nás nechávajú tlačiť sa v tych skaratych plynovych komorách... kde sa stala chyba ? Do toho male vozy neťahaj. 😉
Reakcia na: Bjorn #80525:
Keď sa jedná o menšie mesto, má aj adekvátne menej peňazí (ak to nie je Monte Carlo alebo Bern).
Reakcia na: LUKYmhd #80521:
Bol si v nejakom inom meste, ako v Košiciach? Viedeň, Budapešť, Praha, všade jazdia nové, ale aj 30 a viacročné električky. Aj v porovnateľne veľkých mestách v ČR, nie len v metropolách. Mimochodom, keď sa jedná o menšie mesto, znamená to zároveň, že obnova vozidlového parku je výrazne menej finančne náročná. Nemyslíš?
Nejaka nova CVR na NB 12 city.Ev.c.som si nevsimol nakolko bola daleko,videna na L16
Reakcia na: myslavcan #80522:
Čo do toho motáš poschodové autobusy, do tých sa nedá nastúpiť bezbariérovo?
Reakcia na: LUKYmhd #80521:
Hanba aj Viedni, že tam bežne jazdia aj oveľa staršie vysokopodlažné vozy ako u nás a totálne najväčšia hanba všetkým mestám na čele s Londýnom, kde jazdia dokonca poschodové autobusy, chudáci tí ľudia, čo sa musia po schodoch trepať až na poschodie...
Reakcia na: KVKV #80509:
Nato že su nizkopodlazne hoci aj čiastočne je hanba ze tu v roku 2016 jazdia este stare KT a T6 ine mesta hoci aj mensie alebo podobne ako Košice /napr. Miskolc/ uý ma krasne nove klbove nizkopodlazne električky a u nas tu stale strašia stare KT.
Reakcia na: rpopo #80518:
veľmi často sa už stávalo, že ti prišla malá 14TrM na 71 či 72, takže tlačiť si sa musel tak či tak

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.