Všimné bolo samozrejme vždy ale po vstupe do EÚ do toho ešte nesmierne zhubne vstúpil faktor "eurofondy proste sú" a "bez eurofondov by sa nič nespravilo", pričom nikomu nedochádza, že sa stavalo a rekonštruovalo aj v časoch predeurofondových a že so vstupom Rumunska, Bulharska, Srbska, Moldavska sa aj Slovensko čo nevidieť preklopí z príjemcov do platcov a potom tí istí politici budú škrečať, že oni chcú len brať ale dávať nie, lebo slovenské špecifiká.
snáď aj mne milí diskutujúci prepáčite, že som naznačil niektoré veci zahmlene. Naše príspevky sú na verejnom webe a mnohí viete, že to značí odtiaľ-potiaľ. Kto nesledoval celú diskusiu a niektoré nedávne formulácie sa mu vidia "dosť mimo", môže si pozrieť posledných cca 100 príspevkov (=5 strán), snáď potom niečo bude jasnejšie.
@myslavcan: prosím pozrite ten príspevok, na ktorý som reagoval
@afeno: neviem či doteraz existovala politická strana, ktorá by v KE odolala. Ani červení ani tí pred nimi to neboli Ja osobne si už nerobím nádeje, že príde iná farba a tá odolá.
@Dispecer: eurofondy iba preplatia časť ceny výrobcovi. Výrobca teda dostane plnú cenu. Čo s ňou spraví...
Daný "jav" sa vyskytoval za každej ponovembrovej éry, za každej vlády. Nie je to žiadna novinka spojená so súčasnými účinkujúcimi, pred nimi bolo to isté. Novinkou je výrobca v segmente, v ktorom v našom regióne ešte nie je pretlak konkurencie. A tam sa preto dá rozprávať o celkom iných ekonomických ukazovateľoch. TD je pre svoju štandardnú ekonomickú výhodnosť, ktorá nie je ničím novým, momentálne bez šance. Naopak, finančne niekoľkonásobne výhodnejšie ekologické vozidlá majú zelenú a nadmieru spokojné mesto preto rado uvíta ďalšie série dodávok hneď ako to bude možné. Normalizácia situácie nastane až keď sa sa ekonomické ukazovatele pre ekologické vozidlá priblížia štandardným, takže ekonomika nebude tak silno nútiť odberateľov uprednostňovať jeden typ pred ostatnými.
vsjo okej, keďže ako som sa dočítal na smetisku od keiyetiho z DPMK, tak elektrobusy sa hodia na špičkové výkony v trhaných smenách... asi pretože sú najdrahšie na kúpu a najlacnejšie na prevádzku, tak aby jazdili čo najmenej, logicky
U nás sú tieto cirkusy s dvojicou vozidiel na jednu službu tiež len testovacia fáza projektu zavedenia elektrobusov? A cez víkendy, keď nie je vonku ani jeden, je výskumná prestávka? ?
Dozornej rade toto zjavne nevadí (lebo držhubné). Médiá poriadne o elektrobusoch ani nevedia, nieto ešte kam a koľko ich posielajú. Takže vsjo okej, lebo "jeden kus nás stál len 21-tisíc".
Elektrobusy predsa nie sú najvýhodnejšie pre podnik, ale pre pohlavárov, ktorí za ne odoberú všimné.
A na racionalitu Nemecka by som sa pr ich posadnutosti pseudoekológiou nespoliehal - tam práve fičia elektrobusy vo veľkom (Mannheim, Berlín, Braunschweig).
A keby mal niekto záujem objednať si jazdu trolejbusom- tak ako bola cez víkend tá jazdá s KT-čkami..Bolo by to uskutočniteľné,či by to dpmk hneď zamietol?
Ono každému normálnemu človeku je jasné, že keby sa veľmi chcelo, tak za peniaze EU by sa dala kompletne zrekonštruovať celá trolejbusová sieť vrátane kompletnej obmeny vozidiel a vybudovania nových úsekov. Lenže SOR je len výrobca vozidiel a spriatelená firma na rekonštrukciu trolejovej siete sa asi nenašla ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Davidoshmhd