Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KosickyTiger #80074:
Celé je to hlúpe, električkou sa dá z areálu USS na 4-zastávkový dostať max. po Perešskú, pričom autobusom sa dá prejsť ešte aj dlhšia vzdialenosť. Cestujem tak pravidelne od Optimy do Šace na 4-zastávkový. Práve kvôli tomuto úseku sa zrušila platnosť lístka na tejto trase, čo je nelogické a prináša to len problémy. Áno, v tom čase sa zo Šace dalo s L56 na 4-zastávkový dostať až na Námestie osloboditeľov, ale to už neplatí, keďže sa pridali zastávky Moldavská OC, Perešská a Valcovne USS, v smere do Šace aj Optima. Ale nakoniec.. aj keby sa nepridali, 4-zastávkový lístok na linke 56 platil stále.
Reakcia na: Deluxe700 #80072:
Citácia z prepravného poriadku DPMK:

1. Jednorazový papierový cestovný lístok je neprestupný a je platný pre jedného cestujúceho na vzdialenosť maximálne štyroch zastávok. Cestujúci je povinný bezprostredne po nastúpení do vozidla označiť vopred pripravený cestovný lístok v najbližšom označovacom zariadení nastavenými údajmi. Cestovný lístok po precestovaní štvrtej zastávky od jeho označenia je neplatný.



· Jednorazový papierový cestovný lístok je neprestupný, neplatí pre nočný spoj, a neplatí na zrýchlených spojoch a spojoch označených „R“.


... ale, ktoré sú tie zrýchlené spoje, som sa nedopátral. Kedysi to boli 50ky. Zaujímavá je 56ka - ak nastúpite pri Optime a vystúpite na prvej zástavke v Šaci, tak sú to presne štyri zastávky ... aj niektoré eRky stoja častejšie v tomto úseku. A zaujímave je to aj na 14ke v úseku Čermeľ-Jahodná - tiež štyri zastávky.
Reakcia na: KosickyTiger #80074:
Všetky tieto otázky by som smeroval bývalej starostkyni Jazera, v súčasnosti mestskej poslankyni, pani Jenčovej, ktorá "vymyslela" slovné spojenie zrýchlený spoj.
Reakcia na: Deluxe700 #80072:
U nás existujú zrýchlené spoje? Lebo nikde sa už o tom nepíše. Maximálne sú rozdelené na nosné linky, linky do USS, lokálne linky a posilové linky. Skôr by ma zaujímalo, prečo sa nedá ísť napr. L R7 od Amfiteátra po Kino Družba. (lebo DPMK to odôvodnil tým, že na linkách R sú väčšie vzdialenosti medzi zastávkami) a sú predsa vzdialenosti štandardné.
Reakcia na: Deluxe700 #80072:
4-zastávkové platia na všetkých denných linkách, okrem RA1-RA8 a R1-R8 (na linke 54 platia)
Mal by som len jednu otázočku. Na linke 54, ktorá je zrýchlená nie sú platné 4-zastávkové lístky. Ale niekde som zase čítal, že na linkách 54 a 55 sú vraj platné. Je to pravda? Sú na linke 54 platné alebo nie? Ja osobne som vždy išiel s 54kou viac ako 4-zastávky ale na ďalší týždeň pôjdem presne na 4 zastávky a preto sa pýtam. Ďakujem za odpoveď ?
Reakcia na: Dead #80062:
priame spojenia ponukaju Taxisluzby ? aj nastup prednymi dverami, aj s konkurenciou.. MHD je o niecom inom
Reakcia na: Dead #80063:
"Ak nemoze byt verejna doprava ziskova, potom nech je zadarmo, prinieslo by to vela vyhod, mensie zapchy, viac cestujucich, menej poloprazdnych spojov, menej aut na cestach opat rozne vyhody, menej znicene cesty, usetrene na udrzbe, predsa kazdy plati dane, tak nech to je platene z nich."

To, že sa podieľaš na nákladoch za verejnú dopravu má viacero dôvodov. Aspoň čiastočne znížiš to, že na tvoju verejnú dopravu prispievajú aj tí, čo ňou nejazdia. Okrem toho, to čo nie je úplne zadarmo, to si viac vážiš. MHD využívajú aj ľudia, ktorí v danom meste nežijú, buď dochádzajú, alebo majú trvalý pobyt inde. Košíc sa to až tak netýka, ale zabúdať netreba ani na turistov - tým by si dopravu platil ty. Výhody, o ktorých hovoríš ty, nedosiahneš iba prenesením nákladov na samosprávu. Potrebuješ vhodnú parkovaciu politiku (veľmi aktuálne v Košiciach), fungujúci systém MHD (integrovaný), ktorý nebude zabúdať napríklad aj na P+R, K+R parkoviská a kde spoje budú jazdiť častejšie, ako raz za štvrť hodinu. Je milión ďalších spôsobov, ako lepšie využiť financie, namiesto 100%-ného preplácania nákladov za dopravu. Napríklad, v celých Košiciach je toľko automatov na lístky, ako majú niektoré mestá na desiatich zastávkach. Peniaze sa rozkrádajú pri nevýhodných tendroch na vozidlá, na rekonštrukcie, otázne je tiež aká veľká prezamestnanosť je v mestskej firme, atď, atď.

"Predsa by nepresli automaticky vsetci cestujuci ku konkurencii, zober si napr. mobilnych operatorov, podla tvojho uvazovania by mal byt signal iba vo vacsich mestach, lebo mimo sa im to ovela menej oplati."

Dopravný systém je prevádzkovaný na území mesta, regiónu, resp. na území miest a obcí, ktoré na ňom participujú. Mobilní operátori obsluhujú územie krajiny. Ty taktiež cestuješ a nezostávaš len na ohraničenom území, asi by si si teda nevybral operátora, ktorý nepôsobí na dostatočne veľkom území. Okrem toho, pri zavádzaní siete GSM v 90-tych rokoch bola podmienka vybudovania siete na celoštátnej úrovni, ak sa nepletiem. Tvoje prirovnanie je teda dosť mimo hneď z niekoľkých dôvodov.

Reakcia na: Dead #80067:
"...poznam ludi, ktori odlozili auto ked mohli cestovat tyzden na vodicak v MHD..."
Aj ja poznám. Zaujímavé by to bolo, keby si ich poznal aspoň 5 000. ?

"K tym dalsim vyhodam, pri bezplatnej MHD by sa usetrilo na oznacovacoch, predajnych miestach, automatoch na listky, revizoroch..."
Takže chceš, aby obyvatelia mesta budú MHD dotovať dochádzajúcim z okolia mimo mesta, turistom,...? ?
Reakcia na: Dead #80066:
Reagoval som na tvoj nápad nechať nerentabilné linky DPMK.

"...zober si napr. mobilnych operatorov, podla tvojho uvazovania by mal byt signal iba vo vacsich mestach, lebo mimo sa im to ovela menej oplati."
Veď nemáme kompletne pokryté SK všetkými 4 operátormi 4G sieťou... ?
Reakcia na: Dispecer #80065:
Ja netvrdim ze to ma byt jednoduche, ta bezplatna doprava by okrem uvedenych vyhod aj dalsie, poznam ludi, ktori odlozili auto ked mohli cestovat tyzden na vodicak v MHD, samozrejme to nepojde uplne hladko, chcelo by to aj zlepsit sluzby, prave casto spominane nefunkcne klimatizacie, alebo skorsie odchody a pod.

K tym dalsim vyhodam, pri bezplatnej MHD by sa usetrilo na oznacovacoch, predajnych miestach, automatoch na listky, revizoroch...
Reakcia na: Dispecer #80064:
Predsa by nepresli automaticky vsetci cestujuci ku konkurencii, zober si napr. mobilnych operatorov, podla tvojho uvazovania by mal byt signal iba vo vacsich mestach, lebo mimo sa im to ovela menej oplati.
Reakcia na: Dead #80063:
MHD zadarmo automaticky nezníži počet áut na cestách, ani (prudko) nezvýši počet reálnych cestujúcich v MHD (ako mnohí predpokladajú). O tom sa podľa mňa čoskoro presvedčí i Žilina, kde reálne k niečomu podobnému smerujú...

Riešenie podľa mňa nie je také jednoduché ako sa zdá, lebo taký komplexný problém ako je doprava v Košiciach sa nedá vyriešiť jednoduchým riešením, keďže každý mód vplýva na ostatné

P. S.: Kedy konečne už sa budeš v médiach sťažovať na skoro odchádzajúce vozidlá MHD? ? V K:D sa určite potešia: http://www.kosicednes.sk/vase-tipy-najnovsie-spravy/
Reakcia na: Dead #80062:
"Ze by na niektore miesta konkurencia nejazdila, ok, tak nech tam jazdi len DPMK, ako to verejna sluzba, nakoniec ma za do ako pisete dotacie."
Akurát, že keď odrežeš DPMK od "ziskových liniek", bude musieť mesto DPMK dotovať ešte viac, keďže mu zostanú len tie "stratové linky", ktoré už nebude môcť vykryť z tržbami...
Reakcia na: Bjorn #80061:
Ak nemoze byt verejna doprava ziskova, potom nech je zadarmo, prinieslo by to vela vyhod, mensie zapchy, viac cestujucich, menej poloprazdnych spojov, menej aut na cestach opat rozne vyhody, menej znicene cesty, usetrene na udrzbe, predsa kazdy plati dane, tak nech to je platene z nich.
Reakcia na: Dispecer #80058:
Tak prave plyn ponuka viacero spolocnosti a tiez plyn uz nejde len z Ruska. Voda ma aspon taku polo-konkurenciu a to studne, samozrejme nie dostupne pre kazdeho.

Vsetko co som napisal boli len prvotne navrhy, vedel som ze sa do toho niekto pusti, nastupovanie prednymi dverami by nemuselo byt 100%ne, napr. pri spicke by boli nahodne vyzvani cestujuci, napr. kazdy piaty, tiez by automaticky neboli tie nove busy hned preplnene. Priame spojenia by mohli byt len doplnkom, vsetko by sa dalo doladit, ako som pisal, to je to najtazsie a ja nemam vypracovany plan...

Ze by na niektore miesta konkurencia nejazdila, ok, tak nech tam jazdi len DPMK, ako to verejna sluzba, nakoniec ma za do ako pisete dotacie.
Reakcia na: Dead #80055:
Ty si ale riadne mimo. Nastupovať prednými dverami? To by si tým pádom vyriešil tie tvoje skoré odchody spojov, nechodilo by totiž načas nič. Spomínaš tu priamo spojenia, takže spoj každý 20 alebo 30 minút, naozaj myslenie hodné roku 2016.

K poslednému odstavcu. Počul si niekedy o pojme "služby vo verejnom záujme"? Počul si o dotáciách a licenciách? Vieš, že verejná doprava nemôže byť ziskový odbor podnikania v čisto komerčnom prostredí? Je mi jasné, že ani náhodou ti to nič nehovorí. Ale keď si tu práve vynašiel recept na košické problémy verejnej dopravy, mal by si sa do toho rýchlo pustiť a otvoriť aspoň 15 nových liniek. Ale rýchlo, kým si to tu niekto neprečíta a nepredbehne ťa.
Reakcia na: Dispecer #80059:
Ono sa stačí pozrieť, ako vyzerajú služby firmy menovanej v poslednom odstavci na jednej nemenovanej 445 km trase. Alebo ešte na jednej nemenovanej trase na Žitnom ostrove... ?
Reakcia na: Dispecer #80058:
Treba si uvedomiť jednu základnú vec - MHD je tu pre ľudí, nie pre zisk DPMK / mesta / kohokoľvek iného. Akonáhle by MHD fungovala na základe zisku, mohla by fungovať iba na trasách s najväčším dopytom, čo by donútilo ľudí, ktorí by prišli o MHD prejsť na iný druh dopravy - a nebudeme si namýšľať, že by začali viac chodiť pešo alebo na bicykli - išli by do áut a zhoršovali už tak miestami zlú dopravnú situáciu v meste.

P. S.: Ak si stále myslíš, že by to fungovalo, prosím, nájdi mi prímestskú autobusovú linku (teda linku z mesta do dediny) s dĺžkou trasy do 50 km prevádzkovanú dopravcom Student Agency / RegioJet na Slovensku alebo v Českej republike a povedz mi, koľko spojov denne má. Vopred ďakujem za odpoveď a zároveň pre Teba to bude odpoveď na to, ako by asi vyzeral otvorený trh s MHD v Košiciach. ?
Reakcia na: Dead #80055:
Obávam sa, že tá tvoja konkurencia by bola skutočnou konkurenciou asi iba veľmi krátky čas a hneď potom ako by "súťaž" vyhral podnikateľ s najnižšími cenami, začal by opäť monopol - akurát, že ťažšie regulovateľný...

"Konkurencia by bola vo forme cien, vybavenia vozidiel, doplnkovych sluzieb, trasami, pristupom, dodrziavanim cestovnych poriadkov, funkcnou a pouzivanou klimatizaciou..."
...neobsluhovaním lokalít ako je Pereš, Poľov, Lorinčík, Luník IX, Džungľa,... vzhľadom na to, že dopyt po doprave z týchto MČ je určite menší, než by bolo nutné pre zachovanie rentability linky pre podnikateľa (bez dotácií od mesta);
...neobsluhovaním mesta v okrajových časoch, napr. v noci (lebo však v noci predsa nik necestuje);

"Usetrit by sa dalo nastupovanim prednymi dverami a povinnym prilozenim karty, aj v pripade "mesacnika", tym by nepotrebovali revizorov, DPMK na ciernych pasazieroch prerabaju dost vela."
Pri súčasnom počte cestujúcich zo sídlisk v rannej špičke si povinný nástup prednými dverami predstaviť neviem - teda viem: na každú zastávku min. 5 min na nástup cestujúcich, čo by znamenalo akurát len to:
- odliv aj posledných "zabezpečenejších" cestujúcich z MHD do IAD, lebo cesta MHD by sa predĺžila atď. + predĺžili by sa zápchy,
- zníženie počtu cestujúcich by sa neskôr premietol do nižšieho počtu spojov (a neskôr aj liniek) a/alebo do vyššej ceny cestovného,
- to by opäť znížilo počet cestujúcich v MHD a opäť by sa obmedzovalo a tak do nekonečna... pardón, do zrušenia MHD.

Doporučujem sa ísť pozrieť v rannej špičke do Trenčína, kým ešte fungujú klasicky ako si to SADky vymysleli (a ty navrhuješ). V Košiciach by to vyzeralo dosť podobne. ?

"Napr. by mohli viac vyuzivat internet, teraz nie je mozne dobit si penazenku cez internet, nie je mozne kupit mesacnik platobnou kartou cez internet, konkurencia by mohla toto zaviest, usetrila by na pobockach a automatoch, mohli by to doplnit nakupom/dobijanim karty cez SMS, cestujuci by nemuseli stat v radoch a niektori sa tam ani nevedia dostat ak pracuju dlhsie."
To môže DPMK aj teraz... Keby sa niekomu chcelo (a keby v tom niekto zacítil príležitosť na €€€).

"Mohli by tiez vytvorit spojenia ktore momentalne nie su, alebo len s prestupom..."
Priame spojenia "od všadial všade" (s často hodinovým a dlhším intervalom) sme tu už mali... Chýba ti to?

"Inak stale je tu moja proti-otazka, ktoru som polozil uz skor, v ktorej inej oblasti plati 100%-ny monopol podobny ako v MHD? Otazka teda nie je, preco konkurencia, ako konkurencia, ale preco nie?"
Teplá úžitková voda, dodávky zemného plynu a ropy zo zahraničia (potrubiami),...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.