Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #79999:
Ako presne funguje to nahlasovanie? Skusal to uz niekto, z akehokolvek dovodu? Aky bol vysledok?

Dalsia vec, staznosti su povazovane za anonymne, pokym nie su poslane postou, resp. nie su podpisane, takze ak staznost riadne vyplnim, meno, osobne udaje, len to nepodpisem, kedze cez net to nejde, tak sa to oficialne riesit nemusi - ale co osobne skusenosti, je sacna ze sa to riesit bude?

Este nieco, mozem sa stazovat len na konkretnu situaciu, jediny skory odchod, musim napisat vsetky udaje o buse, datume a case? Co potom, sofer povie ze skor neodisiel, co bude nasledovat?

Aj keby som to reklamoval, ze som kvoli skorsiemu odchodu nestihol dalsi bus a potreboval som dalsi listok - a reklamaciu by mi uznali, tak ta suma ktoru by som dostal by mi nepokryla ani cas a namahu ktoru by som vynalozil, kvoli 60 centom to asi nikto robit nebude.

Ak by som ale spocital iba peniaze (nie cas), ktore ma stali skorsie odchody a nefunkcne, ci zle fungujuce zlte citacky, tak za posledne roky by to boli nie desiatky, ale uz stovky Eur.

Ked sledujem, ako cestujuci pouzivaju karty, pri vystupe prilozia, nasledne prestupuju, takto aj pri 20 min. ceste pouziju 2 listky, alebo cestuju viac ako 30 min., ale malokto si tukne aby si kupil 60 min. listok, takze na 40 min. cestu tiez pouziju 2 listky, aj keby im stacil jeden. Kolko penazi neinformovani cestujuci minu zbytocne a kolko kvoli skorsim odchodom...

Nemozem si pomoct, ale myslim ze to chce systemove riesenie, aj v tejto diskusii sa nasli ini cestujuci ktori maju pravidelne skusenosti so skorsimi odchodmi, takze to nie je ojedinely pripad.

Zaujimalo by ma este, ak by mi kvoli skorsiemu odchodu nevystacil povodny listok a neoznacil by som si dalsi, prisiel by revizor a listok by bol par minut neplatny, ako by sa toto vyriesilo, kedze ako spotrebitel sluzby mam iste prava a zakupil som si sluzbu za urcitu cenu a spoj v dany cas neprisiel, ze prisiel o 2 min. skor ma nezaujima, ja som bol na zastavke v cas odchodu, mal som zakupeny a oznaceny listok, svoje povinnosti som si splnil, DPMK si svoju povinnost nesplnil, ako by sa to riesilo? Mozno sa to zacne riesit az ked takato situacia nastane a niekto nebude ochotny platit pokutu za chybu ktoru sam nespravil.
Reakcia na: dewj #80007:
Klima uz minuly rok isla v niektorych spojoch silnejsie a bol to obrovsky rozdiel, takze mozne to je, len to z nejakeho dovodu silnejsie pustene vo vacsine spojov nie je.
Reakcia na: romeo #80005:
Aj ja som zatiaľ v každom Sore zažil klímu čo som tento týždeň išiel ale to musím stáť v strede uličky, inak ani necítim že niečo fúka. Avšak minule som bol v Prešove a tie klímy v trolejbuse sú podľa môjho názoru A. pustené na chladnejšie alebo B. oveľa silnejšie lebo tam bolo tak príjemne ako v tých nových vlakoch kde je až zima.
Reakcia na: 110mat110 #80004:
Vcera cca o osmej rano uz vyhlasoval dispecing, ze sa ma pouzivat klima.
Reakcia na: 110mat110 #80004:
No ja som cez týždeň zažil klímu a to vonku ani nebolo horúco a presne som na to myslel,že niektorí vodiči ani v lete nezapnú ani za svet..Ale to ešte nič,v buse máš akú takú šancu na klímu, ale v električkách môžeme snívať ? sauna v cene lístka ?

Inak práve tatra ťahala 6289 niekde smerom k vša
Teploty uz druhy den atakuju 30tku a klima nist...
Reakcia na: blackbox7 #80002:
ja neviem, ci v tomto meste bola za posledne roky nejaka sutaz ktoru by nejaky uchadzac nenapadol ?
Reakcia na: dewj #80001:
po 3 mesiacoch sa konecne zdohadali? ?
úrad už rozhodol o námietkach k stavbe MET. Výsledok bude čoskoro zverejnený
Reakcia na: Dead #79998:
Skoré odchody: Nepomôže nič iné, iba: http://www.dpmk.sk/kontakty/vybavovanie-staznosti

Označovač: Myslím, že v DPMK tiež budú radi, ak im o tom napíšeš aj s číslom vozidla a umiestnením toho konkrétneho označovača, nech to vedia čo najskôr vyriešiť / zahlásiť TransData. ?
Nedavno sa tu riesili skore odchody zo zastavok, boli tu pochybnosti ohladom presneho casu, takze dnes som si to odsledoval...

Odchod busu, ktory odisiel skor bol 20:08 (overene), presny cas na displeji u vodica busu z ktoreho som vystupoval bol 20:07:19, v tom case sa ten druhy bus uz pohol, zaujimave tiez bolo, ze mal na semafore cervenu este vyse minuty, takze neusetril ziadny cas.

Nechapem preco si cas ochdodu nedokazu soferi odsledovat aspon na prestupovych zastavkach, hlavne ked jeden spoj meska a dalsi opusti zastavku skor, ludia sa marne snazia dobehnut a soferi im pribuchnu dvere casto doslova pred nosom. Cestujuci pritom casto nema na vyber a je to este horsie, ak musi cakat na dalsi spon 20 ci 30 minut.

Vsimol som si ze na displeji to je farebne rozlisene, kym nema byt odchod, je pozadie cervene, mozno by sa to mohlo dopnit slabym pipnutim v case odchodu, ak by bus meskal, piplo by to az pred odchodom zo zastavky, takze sofer by odisiel zo zastavky az po tom pipnuti. - Alebo naopak, po zatvoreni dveri by to parkrat piplo, ak by este nebol cas odchodu, to by upozornilo sofera, ze ma este pockat.

Dnes sa mi stal opat aj problem so zltou citackou, tukol som si na 60-min. listok a zakupilo mi 30-minutovy, dotykova plocha je posunuta, musel som si teda kupit dalsi 30-min. listok - toto sa mi stalo uz aj v minulosti, neda sa s tym robit nic, kedze je to posunute len v niektorych spojoch, ak by som tukal nizsie, mohol by som si omylom kupit aj 24-hod. listok
Reakcia na: S499.1023 #79996:
Dieselgate nie je následkom prísnych amerických noriem, ktoré by boli porušené. Šlo o klamanie, rozpor medzi udávaným údajom a realitou, takže je to následok prísnej kontroly, čo môže súvisieť s tlakom americkej vlády a silnou podporou domácich áut. Takže nezaťahuj do toho politiku, keďže to, že normy sú tam miernejšie, je fakt. Áno, dane sú tam nižšie, to uznávam a má to zásadný vplyv na cýslednú cenu. Po odrátaní spotrebných daní v Európe sú ceny veľmi podobné americkým. Nízka cena fosílnych palív má ale priamy vplyv na pomalší rozvoj alternatívnych foriem pohonu, to poprieť nemožno. Samozrejme sú tu roôzne výnimky ako Kalifornia alebo Aljaška, kde miestne vlády zaviedli ekologické dane a, hlavne v prípade Kalifornie, aj intenzívnu podporu elektromobilizmu. Čo sa týka utlmovania električiek a trolejbusov - tu som odkazoval na pôvodný príspevok, ktorý písal Alco ohľadom nápadnej podoby vágneho prístupu rozvoju TD v Bologni a v Košiciach. Nezvťahoval som to na Európu všeobecne. Ty si do toho zatiahol neporovnateľné USA.
Reakcia na: Bjorn #79995:
Máš typické pomýlené informácie z nejakého ekoteroristického zdroja. Napr. emisné normy sú tam prísnejšie (viď aféra Dieselgate). Taktiež nižšie ceny benzínu a nafty majú úplne iný dôvod ako ťažbu ropy. Volá sa spotrebná daň.
A električky a trolejbusy NIE SÚ v Európe rušené, utlmované a zanedbávané, naopak, zažívajú svoju novú zlatú horúčku.
Reakcia na: S499.1023 #79993:
Rušenie električiek a chabý rozvoj trolejbusov v USA v minulosti má úplne iné dôvody, ako ich rušenie, utlmovanie a zanedbávanie v Európe v súčasnosti. Vieš dobre, že v USA mali a majú výrazne nižšie ceny benzínu a nafty, keďže tam ťažia ropu. To malo za následok tamojší enormný nárast automobilizmu posledných desaťročiach. Okrem toho v Amerike majú diametrálne odlišný postoj k ekológii, nekladú sa tam také nároky na emisné limity, ako v Európe. Už len samotné porovnanie Spojených štátov a Európy je totálne odveci. Ale to by nebola laminátka, keby sa nestavala do opozície voči každému jednému názoru, alen preto, aby mohla vyčnievať.
Reakcia na: Alco #79992:
A v Paríži, v desiatkach amerických miest tiež? Skús si niečo prečítať aj o svete.
Reakcia na fotogalériu (peknú) z Bologne: "nevedia" dokončiť trolejbusovú trať, v minulosti rušili električkové trate... Nepripomína to niečo? Žeby v Bologni vládli soudruzi z Československa...
Reakcia na: Rudyke902 #79979:
Opravy Varií sa nerobia našimi pracovníkmi, ale v Košiciach je vždy skupinka ľudí z Pragoimexu ktorí vykonávajú opravy v rámci podmienok na servis popísaných v nákupnej zmluve. Skupiny technikov sa striedajú, chodia do Košíc na "týždňovky". Len pre informáciu... odp. na tvoju otázku v druhom riadku 🙂
Reakcia na: Dispecer #79987:
No neviem aký je postup - ale preberá si vodič ráno (alebo pred službou) voz a nejak ho kontroluje ?? Ak zistí nejakú závadu, ako postupuje? Určite je nejaký "manuál" alebo postup čo má a čo nie v kompetencii, nie? Určite sú vo vozidlách nejaké vozové knihy - kde sa zapisuju alebo eviduju nejaké poruchy či nie? No a nefunkčný informačný systém , či "zamrznutý" LCD displej, atd, to sa nemusí nikde zapisať či nahlásiť?? Ak za stanu počas služby nejaké "závady" (také že voz môže dokončiť službu) asi ju aj dokonči.. (napr vypadne osvetlenie, hlasenie zastávok, zmrzne dispej atd) ale podľa mna by sa malo s tým potom niečo robit - ak je to aj v záruke dokonca, a nie aby voz takto vyšiel aj na dalšie dni do dalších služieb, len sa dá "papier s číslom linky" za sklo a vybavene,,, Zase ich tu nemáme tak málo, (tých plusiek), aby ich nebolo čím nahradiť.. (napr 803 "hapruje" zadný displej už od kedy vyšla prvýkrát do ulic) ... Toto teda za "bonzovanie" nepovažujem, ale povinosť vodiča to "niekam" hlásiť asi ano,,

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.