Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #79844:
Keď to naceňuje niekto, kto nemá šajnu o realite, tak sa nečuduj. Koho z potencionálnych kupcov zaujíma, že do VP konkrétneho voza bolo vtedy a vtedy investované toľko a toľko a odpisová hodnota je teraz práve toľko... Ani za cenu šrotu by som to nechcel. ?

Ak by sme chceli predať toto, tak... ttp://byznys.lidovky.cz/praha-prodala-bulharum-20-tramvaji-urcenych-k-vyrazeni-dobry-obchod-rika-krnacova-gpk-/doprava.aspx?c=A160504_130558_ln-doprava_pave
Reakcia na: afeno #79843:
Presnejšie boli ponúknuté na odpredaj, súťaž bola neúspešná – šokujúco sa nenašiel blbec, a to dokonca ani v krajinách exZSSR, ktorý by tie zhumpľované električky za takúto cenu odkúpil. Zjavne ho neprilákali ani farbou ponatierané sololity v interiéri ?
Reakcia na: LUKYmhd #79841:
T3 su ponuknute na odpredaj, avšak väčšina za nereálne ceny (10-20 000 eur) takže skôr ich čaká už iba šrot. Na linky asi nie, iba keby opäť hrozil nejaký hromadný výpadok Varií.
701 je na SP, nedavno bola na technologickej jazde
Asi už nevyjdu na linky, okrem Fotojazd, asi skôr Šrotovanie, neviem komu by bola električka, iba ak byy sa splnilo Sci-FI že by sme tu mali súkromného ELektričkoveho prepravcu a to Eurobus 😃 ?
Ahojte mam par otazok: Co bude so starými elektičkami T3? Planuje sa nejaky odpredaj alebo uz len šrotovanie? Predpokladam ze uz na linky von nevyjdu. A čo je so 701? Kedy pojde do premavky? Dik
Reakcia na: Bjorn #79837:
Presne moja reč s tou reklamou.
Áno vedenie DPMK je načisto hlúpe a vôbec ho neserie to, že reklamy do zvukových hlásičov zastávok NEPATRIA!!!
Žiadne Oresi kuchyne ale oznam ak je nejaká výluka alebo udalosť.

Milé DPMK HANBA-HANBA-HANBA.

Kedy dostaneš rozum a trocha ti bude ležať na srdci aj cestujúca verejnosť?
Reakcia na: Bjorn #79837:
Tusim som to hlasenie ze bus caka na cas odchodu uz pocul, v KE, ale pravdepodobne sa to musi spustit manualne, tiez som uz pocul podobne hlasky, ako "caka sa kym cestujuci uvolnia priestor prednych dveri", tusim aj "prosime cestujucich bez platneho listka aby vystupili", takze moznosti su, len ich pouzivat.

K reklamam, su na buse nalepene zvonku, zvnutra, na drzadlach, visia na rure, su v reproduktoroch, na zastavkach, na web stranke dpmk, to uz by malo byt cestovne zadarmo..

Inak som prave zistil, ze karta sa da dobit aj cez internet, ale iba mesacnik, nie penazenka, neviete preco? Automat pri Dargove takmer nikdy nefunguje, toto by bola zaujimava alternativa. Tiez sa neda platit kartou, len pri dvoch bankach a prevodom.
Reakcia na: Bjorn #79837:
To bola samozrejme reakcia na #79834 od Dead.
Reakcia na: 110mat110 #79835:
Mimo Košíc tvoju verziu s pípaním vyriešili tak, že z rozhlasu zaznie hláška o tom, že vozidlo čaká do času pravidelného odchodu. Informačné systémy to naozaj dokážu, okrem iného napríklad vodič vie pustiť hlášku o tom, aby si vystúpili cestujúci s jedlom a nápojmi, že vozidlo čaká na príchod polície/dispečera, alebo zahlási prestupné zastávky, či obchádzkovú trasu. V Košiciach sa také nerieši, tam je v kurze riešenie toho, ako dostať do hlásenia reklamu.
Reakcia na: 110mat110 #79835:
Marí sa mi, že palubák pípa, min. v čase odchodu zo zastávky ak sa vozidlo nenachádza v zastávke, resp. v jej blízkosti.
Reakcia na: Dead #79834:
Ten isty pipavy ton, ktory znie pred odjazdom z konecnej. To by mohlo fungovat
Najlepsie riesenie by asi bolo, ak by pri zatvarani dveri, ked este nema podla casu odchod, zacalo pipat ako pri nedovretych dverach, dvere by sa zatvorili (kvoli kureniu ci klime), ale pipalo by to kym by to nebolo na nule. Sofer by takto mohol opustit zastavku aj skor, ale myslim ze by sa to uz nestavalo takmer vobec. Samozrejme to pipanie nemyslim hlasne otravne pipanie na cely bus, ale iba taky tichsi, neagresivny ton ktory by pocul iba sofer, prip. ludia v prednej casti busu. Ci to ten "zazrak" dokaze, to uz je druha vec.
Reakcia na: Bjorn #79829:
K zltym krabickam by sa dalo pisat vela, casto nefunguje jedna, niekedy ziadna, ked potrebujem 60 min. listok, lebo planujem prestup, treba drzat kartu jednou rukou, tukat druhou a drzat sa (tretou?).

K intervalom, ano, ale pri 10-15 min. je to este ok, ale ked mimo spicky ide jeden bus o 3 min. skor, potom dalsi 4 min. meska, interval je 30 min., tak potom clovek caka aj 37 - a niekedy vecer v zime, ked je mraz a silny vietor, zastavka bez "budky", tak az vtedy je to "zazitok", za ktory si este clovek musi priplatit, kedze mu medzitym skonci listok.
Reakcia na: KosickyTiger #79828:
K tej hre, je to myslim ta extremne komplikovana s tazkopadnym ovladanim, prakticky je nemozne sa dostat na prvu otazku, ano ma to byt simulator, ale to by chcelo specialny kurz aby sa clovek naucil vsetko spravit, pre sofera ked sa to uz nauci to je rutina, ale pre bezneho cloveka ktory si chce vyskusat soferovat bus to je utrpenie.

Ked uz si spomenul hru, tak tam je za skore opustenie zastavky co i len o par sekund vysoka pokuta, strata bodov, je to teda povazovane podobne ako jazda na cervenu.
Reakcia na: Dead #79827:
Pri tom úžasnom systéme, ktorý podnik do svojich vozidiel nakúpil, je takáto personalizácia priam vylúčená. Systém je proste primitívny a okrem toho, neverím, žeby na to vôbec bola ochota. Samozrejme, v dnešnej dobe, keď existujú všelijaké asistenčné systémy a rôzne vynálezy na zjednodušenie by toto vôbec nebola požiadavka odveci...

K tomu meškaniu - keby boli normálne intervaly, tak by človeka príliš nemuselo trápiť, že mu spoj odišiel, lebo o pár minút pôjde ďalší. Áno, sú linky, ktoré nemajú dopyt na 6-minútový interval, ale tých by malo byť čo najmenej, čo v Košiciach rozhodne neplatí.
Myslím, že farebne rozlíšené to tam majú. A k tým nadbehom. Stáva sa, že linka 4 má nadbeh 2 minúty na konci Južnej triedy, ale ani ten nadbeh jej nestačí, aby sa dostala na Havlíčkovu bez meškania. Väčšinou naberá meškanie na NO a na Kuzmányho, kde stojí 1 a pol minúty pred každým semaforom, pričom časové rozdieli medzi týmito zastávkami sú myslím 1 min. Tak to pokračuje až po Nám.m.m. a na Havlíčkovej má linka meškanie také 3 minúty.

Kto si to chce vyskúšať : http://mhd-simulator.websnadno.cz/
Reakcia na: S499.1023 #79826:
Mozno preto to soferov myli a myslia si ze meskaju. ☺

Inak ma napadlo riesenie aj pre toto, napr. ked sa nedovru dvere, tak to soferovi pipa, mozno by slo spravit aby im pipalo aj ked opustaju zastavku skor, alebo nejak farebne to rozlisit, myslim ze farby sa tam aj pouzivaju, ale mozno to zvyraznit, kym ma naskok, bolo by to cervene, na nule sa to zmeni na zelenu, pri 2 a viac min. meskani by sa to zmenilo mozno na oranzovu, teda cervena stoj/cakaj, zelena mozes ist, oranzova "pridaj ako blazon, meskas" ? - nie, to som zartoval, ale pri meskani by sa mohla farba mierne zmenit, napr. po 2 a 4 minutach by bola ta zelena tmavsia a este tmavsia.

Mozno to tak nejak aj funguje, neviem, ak ano, je potom otazka preco to soferi ignoruju, dolezite je, ze nie je nutne citat informacie, farba pozadia je vidiet aj perifernym videnim, ta cervena posobi aj podvedome.

Este k meskaniu, niekto sa pytal, kde sa da nadbehnut 3 min., tak ja som sa stretol aj s tym, ze ma linka nadbehnutu 1-3 minuty uz po 3, 4 zastavkach, jednoducho zacne skor len o minutu, na prvych zastavkach nie su cestujuci, potom na tretej, stvrtej aj piatej zastavke ludia dobiehaju vo velkom, teda je logicke ze na vine asi nie su vsetci ti cestujuci, ale sofer. Toto som uz dlhsie nespozoroval, no stavalo sa to pomerne casto.

Ked uz mam rozne pripomienky, tyka sa to taktiez meskania, ked niekto dobieha, skoro vzdy sofer pocka, ale niektore CP su tak nestastne spravene, ze pri prestupovani stoja 2 busy na jednej zastavke v rovnaky cas, niekedy sa to stane aj z dovodu meskanie jedneho z busov, vtedy ten prvy sofer pocka malokedy, pritom je to len par sekund, menej ako na dobiehajuceho.

Toto by sa mozno malo stat aj (ne)pisanym pravidlom, aspon na zastavkach kde sa casto prestupuje, Sud, Palackeho a pod., samozrejme na NO (smer Palackeho) kde su zastavky daleko sa to neda, ale napr. v opacnom smere ano. Hlavne mimo spicky, ked kazdy vie, ze dalsi bus ide o 20 ci 30 minut by to velmi pomohlo.

Pre sofera je to casto posledna jazda a tak sa ponahla, no keby si uvedomil, ze jeho by to stalo 10 sekund a pre cestujuceho to moze byt 30 minut, mozno by pockal - navyse ked sa vratim k nadbehnutiu, jeden bus meska, pri prestupe odchadza dalsi bus skor, ked je navyse zima a silny vietor...
Reakcia na: Dead #79821:
Logicky je to tak, ako píšeš - náskok je mínus a meškanie plus a tak sa to aj používa na želelznici, len dopravné podniky si z nejakého dôvodu obľúbili označovať to opačne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.