Reiprich a Fraj odchádzajú, nového riaditeľa DPMK vyberú do 15. decembra
Generálny riaditeľ DPMK Ing. Igor Reiprich odchádza v januári do dôchodku po vzájomnej dohode s novovymenovaným predstavenstvom podniku. Do penzie odchádza aj technický riaditeľ Ing. Imrich Fraj a všetci zamestnanci, ktorí spĺňajú podmienky odchodu do starobného dôchodku. Už na budúci týždeň by sa v tlači mali objaviť inzeráty o konkurze na post generálneho riaditeľa.
"Do 15. decembra by mal byť známy víťaz výberového konania, ktorého vyberie spomedzi uchádzačov komisia zložená zo zástupcov DPMK, poslancov mestského zastupiteľstva a magistrátu," informoval Korzár predseda predstavenstva Ing. Ján Bendžala, ktorý sa do konkurzu prihlásiť nehodlá. "Nikto z členov predstavenstva ma o takých ambíciach neinformoval."
Zdôraznil, že úplnú prioritu má v súčasnosti príprava finančného plánu podniku na budúci rok. "Predstavenstvo plán už spracovalo, teraz sa musíme s mestom, našim stopercentným akcionárom, dohodnúť na takom kompromise, aby podnik fungoval a boli dodržané všetky zákonné postupy, napríklad odpisy, ktoré sa doteraz nerobili. Na stretnutí s primátorom sme si vyjasnili naše stanoviská a dohodli sme sa na vytvorení spoločnej pracovnej skupiny, ktorej úlohou bude zladiť možnosti mesta a potreby DPMK."
Podľa predsedu predstavenstva je v súčasnosti predčasné hovoriť nejaké čísla, všetko závisí od koeficientu, ktorý pre mesto Košice schváli vláda a z toho vyplývajúceho balíka finančných prostriedkov, ktoré mesto dostane z daní v budúcom roku v rámci fiškálnej decentralizácie.
Členovia predstavenstva by v rámci investičného plánu podniku chceli v budúcom roku začať realizovať ďalšiu etapu zavádzania trolejbusovej dopravy do MHD a to v úseku z námestie Medzinárodného maratónu mieru na sídlisko KVP.
"Chceme vniesť transparentnosť a jasné pravidlá do obstarávania tovarov a služieb prostredníctvom verejných súťaží tak, aby boli realizované v zmysle zákona s jasnými podmienkami," doplnil Bendžala s tým, že nové predstavenstvo bude po 100 dňoch od nástupu informovať verejnosť prostredníctvom médií o všetkých krokoch a opatreniach, ktoré zrealizovalo. Chystá sa aj nový organizačný poriadok podniku, ktorý by mal nielen zeefektívniť jeho chod a riadenie, ale ušetriť aj náklady.
Autobus mestskej hromadnej dopravy Solaris Urbino 15, ktorý sa stal začiatkom júna účastníkom tragickej dopravnej nehody, pri ktorej zahynuli dvaja ľudia, je už v prevádzke. Premáva na linke č. 36, avšak za jeho volantom nesedí vodič, ktorý ho riadil v inkriminovanom momente. Ten je od nehody práceneschopný a od havárie si za volant autobusu nesadol. Nik nevie, či sa zaň ešte vráti.
K nehode došlo na ceste od Lunika IX smerom na KVP a autobus bol po nej v prednej časti takmer totálne rozbitý. S jeho opravou si nevedeli poradiť ani technici Dopravného podniku, pretože išlo o vážne poškodenie.
"Solaris dostal poriadny náraz a vážne sa poškodil. Dlho sme nevedeli zhodnotiť rozsah poškodenia jednotlivých častí, ani jeho spoľahlivosť. V záujme bezpečnosti sme sa rozhodli poslať ho do Poľska. Tam, priamo u výrobcu, sa naň pozreli a dali ho dokopy," povedal nám dopravný riaditeľ DPMK Štefan Dutko.
Ako dodal, spočiatku nebolo jasné, či autobus neskončí v šrote. "Bol to nový autobus, bola by ho škoda. Momentálne vám neviem povedať, aká je škoda, bude však vysoká. Faktúru som ešte nevidel. Škodu si však uplatníme v rámci zákonného poistenia a časť budeme aj vymáhať," uviedol Š. Dutko.
Podľa klinickej a dopravnej psychologičky DPMK Mgr. Anny Kuchtovej je schopnosť vodiča vrátiť sa po takejto dopravnej nehode za volant odlišná. "Je to v každom prípade iné. Môže totiž nastať posttraumatická porucha v súvislosti so stresom prežitým pri nehode. My sa tomu snažíme predísť. Preto každý vodič, ktorý havaruje, či už svojou vinou, alebo pričinením iného šoféra prichádza na psychologické pracovisko. Prechádza psychoterapeutikou," hovorí Mgr. Kuchtová a dodáva, že z lekárskeho hľadiska nemôže špecifikovať vodiča spomínaného prípadu.
"I ieto veci sú príliš intímne. Ale môžem povedať, že podobné psychické problémy je možné dostať do pôvodného stavu. Človek sa vylieči, hoci sa nikdy dopredu nedá povedať, či bude liečba úspešná. Máme dvoch ľudí, ktorí sa v súvislosti so svojim zamestnaním stali účastníkmi smrteľných nehôd. Bolo to skutočne zlé, ale pomohli sme im. Dnes opäť jazdia. Máme však aj skúsenosti s tým, že ľudia po nehode radšej opustia toto zamestnanie."
Zdravím všetkých v Košiciach ?
V decembri 2004 vyjde kniha Košické koľaje, intenzívne sa pracuje na DTP spracovaní, do tlače by mala ísť koncom novembra, ak všetko dobre pojde, tak bude hotová do Vianoc. Formát B5, tvrdá vazba s farebnou obálkou a laminom, počet strán do 90, kriedový papier, 8 farebných strán so 14 fotkami, limitovaný počet výtlačkov 800 ks, predpokladaná cena do 250 Sk.
V prilohe najnovsieho Trendu Polsko, je reklama na busy Solaris. Dobry slogan: made in Poland, made for Europe
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Diggi
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=6.11.2004/49694K
?