Reakcia na: master5228 #78382:
Poviem rovno, problematika EDB a vôbec regulácie pohonov nie je tak nejak predmetom môjho hlbšieho záujmu, takže na tie otázky ti neviem korektne odpovedať. Niečo mi len nesedelo, tak som nahliadol do literatúry, nezaškodí sa trochu dovzdelať, keď už sa tu načali tieto témy. A nakoniec, prečo to potom nehodiť do diskusie, že áno? Aj keď už je to skôr diskusia vhodnejšia na K report...?
master5228
A áno, ospravedlňujem sa, pomýlil som sa, rada 350 oproti 36x má slabšiu EDB, resp. s nižším účinkom (slabšia nie je)... nevenoval som pozornosť písanou príspevku a tak som sa obabral.
Aby som to napravil, pokiaľ mi je známe, EDB (tiež pulzno plynulá) u 350 je viazaná na odporníky (rovnako chladené axiálnymi ventilátormi napájanými úbytkom napätia na odporníku). Ak sa brzdí EDB, tak sú elektromotry cudzo budené a účinkuje do 60- 45 km/h a poptom by mala byť automaticky odpojená a brzdové jednotky sa naplnia tlakom zodpovedajúcim stupňom brzdenia samočinnou brzdou a to tuším tiež ak poklesne kotvový prúd pod 100 ampér.
Anyway, pokiaľ viem, brzdná sila u 36x slabne pri nižšej rýchlosti a u 350 je stále rovnaká... nie je tak?
A ešte - pri reko 350 (a českých odporových sestrách Krysách a Bastardoch) sa rekonštruovala aj EDB a to zvýšením jej účinnosti do 25km/h (ak nie menej) tým, že sa dvojstupňovo vykracujú odporníky pri poklese rýchlosti...