Reakcia na: master5228 #78382:
Poviem rovno, problematika EDB a vôbec regulácie pohonov nie je tak nejak predmetom môjho hlbšieho záujmu, takže na tie otázky ti neviem korektne odpovedať. Niečo mi len nesedelo, tak som nahliadol do literatúry, nezaškodí sa trochu dovzdelať, keď už sa tu načali tieto témy. A nakoniec, prečo to potom nehodiť do diskusie, že áno? Aj keď už je to skôr diskusia vhodnejšia na K report...?
Tatranka
Gorila má v EDB zvolený systém s trakčnými motormi budenými cez pulzný menič z energie dodávanej ich kotvami. A v tom je pointa! Kotva každého trakč. motora je pritom zaťažená samostaným brzdovým odporníkom. Signál na prechod do režimu EDB dáva tlakový spínač reagujúci na dosiahnutie tlaku 0,4 bar v brzdových valcoch alebo ručný pákový ovládač privádzajúci napätie na relé EDB. Pokiaľ je kotvový prúd nulový je menič napájaný z batérie, atď... Nebudem sa utápať v detailoch. S odporovou reguláciou výkonu to nemá nič spoločné.
Rad 363, práveže EDB je účinná takmer do zastavenia!