Tak blizia sa len parlamentne volby, tie podla mna az taky vplyv na obsadenie v Kosiciach vplyv mat nebudu. Snad jedine urychlena vystavba stadiona, ked to vyhra cervena sebranka
Zaujímavé úvahy!
A v tom našom Bananistane to nie sú, až také nereálne konšpiračné teórie. ?
Rozhodne v tom vidím námet pre novinárov z košických plátkov! Lenže dobiť hradby agresívnej ignorácie na Bardejovskej a magistráte bude fest tvrdý orech a stavať na dohadoch sa nedá... ?
DPMK mal vyhovorku, ze sa dvakrat pokusal o financie z EU a o sutaz na nakup novych trolejbusov. Ved my sme ich predsa chceli.. Uhm... Vsetko toto sa udialo za byvaleho riaditela. Nikto z DPMK totiz vtedy nahlas ludom nepovedal, ze pri rozdelovani penazi zo zruseneho OP pre Bratislavu sme mohli mat nielen elektricky, ale AJ trolejbusy. Tak, ako to urobila Bratislava. Vtedy sa ale manazment DPMK vyjadril, ze Kosice nove trolejbusy predsa nepotrebuju.
Az naraz... Primator zmenil retoriku a povedal, ze akonahle budu financie z EU, ktore pokryju aj vystavbu novych trati, trolejbusy nakupime, zgeneralkujeme siet a vybudujeme novu.
Nuz a tak DPMK chcel nechcel, skusil sa prihlasit do sutaze. Prva mu nevysla. Tusim sa vtedy ziadali financie na nakup TROCH (ano, TROCH) klbovych trolejbusov. Asi boli z toho na ekonomickom oddeleni DPMK velmi nateseni, pretoze podla mna sa zaujem iba predstieral a to preto, aby bolo konecne ticho, ved udajne niekto nema rad imhd diskuterov a sum okolo rusenia trolejbusov.
Tak sa teda DPMK prihlasilo do sutaze cislo dva. Co sa stalo? Neprihlasil sa ani jeden uchadzac. Vtedy zaznela povestna veta, ze na Slovensku nie je trh s trolejbusmi. Na Slovensku asi nie, iba v Banskej Bystrici :-)))
Skusme si to cele ale zhrnut: Najprv sme teda odmietli ponuku, kde sme mohli mat cca 20-24 trolejbusov. Potom sme dvakrat isli do sutaze o TRI trolejbusy a v tej druhej sa neprihlasil nikto. No preco by sa aj prihlasil? Ked ma vyrobca zakazku pre BB, pre Presov a pre Bratislavu, v poctoch vozidiel presahujucich snad stovku, budu ho zaujimat nejake blbe Kosice, ktore ich chceli len tri? Budu sa hlasit do sutaze, kde by kvoli trom trolejbusom museli cestovat taku dialku kvoli zarukam a podobne, kde nie je ziadna vizia, ze mesto kupi dalsie trolejbusy a kde raz padlo, ze ich nepotrebuje? Ja ako vyrobca by som sa tiez na taku megasutaz vykaslal. Myslim, ze to rovnako vedeli aj v DPMK. Ale teraz sa biju do prs a prezentuju sa ludom, ze MY SME PREDSA CHCELI.
Skusme ale teraz zajst trosku hlbsie... Stale mi rezonovala v mysli otazka, preco primator zmenil svoje rozhodnutie z nechcenia trolejbusov na rozsirovanie. Nedalo mi, lebo urcite to nebolo len volebnym programom. Dnes mi to zacina akosi zapadat. Mozno nemam pravdu, ale moje myslienky su asi take:
DPMK musi odist z VSA, to je vseobecne zname. A tym padom musi postavit/premiestnit plnicku plynu. Ale.. KAM? DPMK za cias byvaleho manazmentu prezentoval zaujem unifikacie vozidloveho parku plus odchod z VSA mi dava vysledok: Odstavenie, odpredaj prip. vyradenie vsetkych plynovych vozidiel. Co je 19 Tedomov a 29 citelisov. Spolu 48 kusov. Tym by sa sa eliminovala nutnost stavby plnicky plynu a v DPMK by zavladla takmer absolutna unifikacia .. K odstaveniu plynakov ma vedu aj prebiehajuce sumy o tom, ze sa v DPMK bude opat menit cele, resp. cast linkoveho vedenia. Ak sa zamyslime nad tym, co by mohlo byt tomu dovodom, tak okrem optimalizacie to moze byt aj znizenie vykonov a vozokilometrov prejazdenych za jeden rok. Po hrubom odhade, ak sa pocet vozkm znizi o 1,5 miliona, co je ale mimochodom az tretina vsetkych vozkm, ktore sa doteraz za rok jazdili, znamena to znizenie poctu vozidiel vo vyprave o cca 50. Co mi sadlo s odstavenim tedomov a citelisov, sadlo mi to k sumom o vypracovavani noveho linkoveho vedenia a k sumom o prepustani. Ved naco nam je tolko vodicov, ked km idu dole, ze?
Podme ale dalej, plnicku uz teda netreba, plynakov sme sa zbavili, unifikacia je takmer na konci, ostavaju nam Solarisy. DPMK ziada financie na nakup 30 elektrobusov, kde je podmienkou odstavenie rovnakeho poctu menej ekologickych vozidiel. Ak to vyjde, Solarisy su prec. Unifikacia takmer na jednotku, az na par vozidiel-jedincov.
A preco som pisal o zmene retoriky primatora? Nuz prave preto, ci mu niekto nepreratal cenu za stavbu plnicky v miestach, kde je velke mnozstvo kablov a trolejov oproti cene za prevadzkovanie trolejbusov. Zrejme ta plnicka vyjde drahsie a nutnost odstahovania sa z VSA nabera na obratkach.
Strategia rozvoja dopravy je iba papierom, nemusi sa vsetko robit tak, ako je v nej zadane. Je to iba akysi plan. Lenze co je raz na papieri...
A tak podme este dalej. Zrejme je tu este jedna, tretia moznost a tam to odstavenie vyjst musi. A aj toto tu uz raz bolo, prezentovane minulym vedenim DPMK. Nechame si elektricky a autobusy ponukneme sukromnemu dopravcovi. Lenze v ich areali je aj trolejbuska. (Trolejbuska, ktorej haly su mimochodom zalozene v prospech banky vdaka poslednemu, najvyssiemu uveru.Zaujimave)... Toto svojho casu primatorovi nevonalo, zmietol to zo stola. Zeby ho chcel niekto obist, alebo o vsetkom vie? Zunifikujeme autobusy, plnicka nebude potrebna, teda v areali sa nic stavat nebude, trolejbusy odstavime.. Ostane nam unifikovany (SOR?) vozidlovy park autobusov a nove trate s novymi elektrickami ako ceresnicka na torte. Prave tu ceresnicku si DPMK ponecha, lebo ide o kolajovu dopravu, na ktoru maju licenciu. A co autobusy? DPMK ma na nich predsa uver. Co ak sa (zazracnym?) sposobom prestane uver darit splacat? Co sa stane? Padnu do ruk vyrobcovi Sor? Vsetci vieme, kto je vlastnikom firmy Sor... A toto tu uz raz bolo...
Nuz, uvidime, co ukaze buduci rok. Ak sa mylim, opravte moje uvahy. toto vsetko sa stat moze aj nemusi. Kde je teda pravda? Ako bude postupovat mesto a DPMK? A... ako bude postupovat mesto po volbach v marci 2016, kedy je mozne, ze nas primator sa zmeni, pretoze co ak by tento nas terajsi siel do vlady?
Porovnávaš neporovnateľné. Všetko má výhody a nevýhody. Pre Košice s daným počtom obyvateľov, štruktúrou dopravných tepien a terénu je zoskupenie MHD električka- trolejbus- autobus výhodné. Práve pointa v budovaní trás TD v smere východ - západ bola dobrá pre náročný kopcovitý terén a jestvujúce vyhovujúce cestné trasy. Chybou je, že sa to celé nedokončilo podľa plánu, chybou je, že nie je trať na Podhradovú, chybou je, že sa do obnovy parku a infraštruktúry neinvestovalo za posledné roky nič. Teraz sa to cielene zneužíva v prospech likvidácie.Takže cesta jednoduchšieho odporu je zrušiť, rozobrať, zlikvidovať. A nebudem zbytočne špekulovať o možných úplne iných záujmoch likvidácie TD ako sú, "iba" ekonomické ukazovatele...
Citat k teme trolejbusov, vazne mi nehovorte, ze niekto v KE ma na trolejbusy alergiu, resp. dobry obchod s autobusmi/elektrobusmi.
"Ešte v septembri hovorkyňa DPMK pre Košice:dnes ohľadom kúpy nových trolejbusov uviedla:
„Žiaľ, musíme skonštatovať, že podľa našich skúseností a aj skúseností iných dopravcov, na Slovensku trh na trolejbusy v súčasnosti neexistuje.“
Zaujímavé, že práve dnes uviedol Dopravný podnik mesta Banská Bystrica do prevádzky 4 nové nízkopodlažné trolejbusy."
Po prve, ide o to ze chcu pravdepodobne, postupne, potichu trolejbusy zrusit uplne, ak dali milion za tu studiu a ktovie kolko za to, aby bol vysledok aky chcu, takze troleje uz existuju na istych trasach.
Po druhe, je rozdiel vykopat diery na stlpy a rozkopat cele mesto, betonovat cesty, kupovat a umiestnovat kolaje, budovat nove zastavky...
Nech rozmyslam ako dlho chcem, trolejbusy mi pridu ovela vyhodnejsie ako elektricky a chcel by som vidiet kolko presne stala ta cele rekonstruckia elektrickovych trati vratane novych elektriciek a kolko by stala modernizacia existujuceho trolejoveho vedenia, vybudovanie novych tras a nove trolejbusy, v tej suvislosti som zaznamenal dalsiu spravu, napisem to ale osobitne.
Víkendovú by zvládol aj elektrobus (resp. dva elektrobusy). Midibus Iveco teraz nejazdí kvôli sústavným poruchám, inak by tam bol určite nasadený. A hrbáče sa tam možno objavia po nejakej ďalšej zmene v zadeleniach, ktoré sa robia zvyčajne na kalendárny mesiac (od prvého), a táto zmena bola uprostred mesiaca...
Už keď došlo "k posilneniu" L 28 aj mimo špičky a cez sedlo , čakal som že tam nasadia bud midibus (ak ešte nejaký máme), alebo maximálne "hrbáča" (ako kedysi na začiatkoch ich zaradenia do premávky), a aj ten nebol kapacitne na tej linke využitý na 80% počas špičky ,, Nasadiť tam bežný SOR (a aj Tedom) je podľa mna zbytočný prepych (v sedle určite)
Ja im za pol miliona spravim studiu ako sa trolejbusy oplatia. Neviem, ale rozkopat cele Kosice, nove kolaje, vsetko nanovo betonovat, nanovo riesit zastavky a elektricky su vyhodnejsie, lacnejsie, ako nejake kable na stlpoch a trolejbusy? Ak tam prakticky netreba vobec kopat, betonovat, ziadne kolaje, ziadne nove zastavky...
S tým rátaj. Elektrika ako elektrika, ta ňe Pali? Len neviem ako ošetria tú vynútenú investíciu do trolejového vedenia trolejbusov v okolí IKD, platenú z eurofondov. Má sa to udržiavať päť rokov. Neviem či bude Bruselu stačiť mať to päť rokov pod napätím a doťahovať skrutky na kotvení... ?
Obavam sa, ze teraz na obcanov zautocia elektrobusmi, ktore absolutne nenahradia trolejbusy, ale to nebudu na magorstrate sudruhovia pre zelene mozgy pochopit.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dimi
Az naraz... Primator zmenil retoriku a povedal, ze akonahle budu financie z EU, ktore pokryju aj vystavbu novych trati, trolejbusy nakupime, zgeneralkujeme siet a vybudujeme novu.
Nuz a tak DPMK chcel nechcel, skusil sa prihlasit do sutaze. Prva mu nevysla. Tusim sa vtedy ziadali financie na nakup TROCH (ano, TROCH) klbovych trolejbusov. Asi boli z toho na ekonomickom oddeleni DPMK velmi nateseni, pretoze podla mna sa zaujem iba predstieral a to preto, aby bolo konecne ticho, ved udajne niekto nema rad imhd diskuterov a sum okolo rusenia trolejbusov.
Tak sa teda DPMK prihlasilo do sutaze cislo dva. Co sa stalo? Neprihlasil sa ani jeden uchadzac. Vtedy zaznela povestna veta, ze na Slovensku nie je trh s trolejbusmi. Na Slovensku asi nie, iba v Banskej Bystrici :-)))
Skusme si to cele ale zhrnut: Najprv sme teda odmietli ponuku, kde sme mohli mat cca 20-24 trolejbusov. Potom sme dvakrat isli do sutaze o TRI trolejbusy a v tej druhej sa neprihlasil nikto. No preco by sa aj prihlasil? Ked ma vyrobca zakazku pre BB, pre Presov a pre Bratislavu, v poctoch vozidiel presahujucich snad stovku, budu ho zaujimat nejake blbe Kosice, ktore ich chceli len tri? Budu sa hlasit do sutaze, kde by kvoli trom trolejbusom museli cestovat taku dialku kvoli zarukam a podobne, kde nie je ziadna vizia, ze mesto kupi dalsie trolejbusy a kde raz padlo, ze ich nepotrebuje? Ja ako vyrobca by som sa tiez na taku megasutaz vykaslal. Myslim, ze to rovnako vedeli aj v DPMK. Ale teraz sa biju do prs a prezentuju sa ludom, ze MY SME PREDSA CHCELI.
Skusme ale teraz zajst trosku hlbsie... Stale mi rezonovala v mysli otazka, preco primator zmenil svoje rozhodnutie z nechcenia trolejbusov na rozsirovanie. Nedalo mi, lebo urcite to nebolo len volebnym programom. Dnes mi to zacina akosi zapadat. Mozno nemam pravdu, ale moje myslienky su asi take:
DPMK musi odist z VSA, to je vseobecne zname. A tym padom musi postavit/premiestnit plnicku plynu. Ale.. KAM? DPMK za cias byvaleho manazmentu prezentoval zaujem unifikacie vozidloveho parku plus odchod z VSA mi dava vysledok: Odstavenie, odpredaj prip. vyradenie vsetkych plynovych vozidiel. Co je 19 Tedomov a 29 citelisov. Spolu 48 kusov. Tym by sa sa eliminovala nutnost stavby plnicky plynu a v DPMK by zavladla takmer absolutna unifikacia
Podme ale dalej, plnicku uz teda netreba, plynakov sme sa zbavili, unifikacia je takmer na konci, ostavaju nam Solarisy. DPMK ziada financie na nakup 30 elektrobusov, kde je podmienkou odstavenie rovnakeho poctu menej ekologickych vozidiel. Ak to vyjde, Solarisy su prec. Unifikacia takmer na jednotku, az na par vozidiel-jedincov.
A preco som pisal o zmene retoriky primatora? Nuz prave preto, ci mu niekto nepreratal cenu za stavbu plnicky v miestach, kde je velke mnozstvo kablov a trolejov oproti cene za prevadzkovanie trolejbusov. Zrejme ta plnicka vyjde drahsie a nutnost odstahovania sa z VSA nabera na obratkach.
Strategia rozvoja dopravy je iba papierom, nemusi sa vsetko robit tak, ako je v nej zadane. Je to iba akysi plan. Lenze co je raz na papieri...
A tak podme este dalej. Zrejme je tu este jedna, tretia moznost a tam to odstavenie vyjst musi. A aj toto tu uz raz bolo, prezentovane minulym vedenim DPMK. Nechame si elektricky a autobusy ponukneme sukromnemu dopravcovi. Lenze v ich areali je aj trolejbuska. (Trolejbuska, ktorej haly su mimochodom zalozene v prospech banky vdaka poslednemu, najvyssiemu uveru.Zaujimave)... Toto svojho casu primatorovi nevonalo, zmietol to zo stola. Zeby ho chcel niekto obist, alebo o vsetkom vie? Zunifikujeme autobusy, plnicka nebude potrebna, teda v areali sa nic stavat nebude, trolejbusy odstavime.. Ostane nam unifikovany (SOR?) vozidlovy park autobusov a nove trate s novymi elektrickami ako ceresnicka na torte. Prave tu ceresnicku si DPMK ponecha, lebo ide o kolajovu dopravu, na ktoru maju licenciu. A co autobusy? DPMK ma na nich predsa uver. Co ak sa (zazracnym?) sposobom prestane uver darit splacat? Co sa stane? Padnu do ruk vyrobcovi Sor? Vsetci vieme, kto je vlastnikom firmy Sor... A toto tu uz raz bolo...
Nuz, uvidime, co ukaze buduci rok. Ak sa mylim, opravte moje uvahy. toto vsetko sa stat moze aj nemusi. Kde je teda pravda? Ako bude postupovat mesto a DPMK? A... ako bude postupovat mesto po volbach v marci 2016, kedy je mozne, ze nas primator sa zmeni, pretoze co ak by tento nas terajsi siel do vlady?