Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V dnešnom čísle košice:predmesiacom opäť ďalšie Remetove výhovorky. Vraj takáto rekonštrukcia by zniesla aj trojročný harmonogram ? Již vzhůru psanci této země, již vzhůru všichni, jež hlad zhnět...
?
Reakcia na: S499.1023 #77937:
To sa nevylučuje s faktom, že niekde chodec prejsť cez koľajisko musí. Stále je lepšie, keď tak budú chodci činiť na jednom vyznačenom mieste než hocikde na trati.
Reakcia na: S499.1023 #77942:
Keďže veľa ľudí nie je dostatočne edukovaných o pravidlách cestnej premávky, pravdepodobne áno. Síco to stav neospravedlňuje, ale v Košiciach je ale zvykom vypínať semafory bez ohľadu na to, či sa jedná o utorok alebo nedeľu o polnoci bez ohľadu na vyťaženie ciest.
Reakcia na: S499.1023 #77942:
Semafory a tieto ďalšie nezmysly na trati sú typická košická úchylka. Raz niekoho niekde z rôznych dôvodov zrazí auto a už sa tam ide dať semafor, lebo nebezpečný prechod/nebezpečná križovatka. Všetci podobne zmýšľajúci nech idú na výlet hoci len do Viedne, spiatočný lístok s MHDčkou z/do BA stojí nejakých 19 €. Treba sa pozrieť, ako sú riešené prechody cez trať a trojprúdovku mimo hlavných križovatiek. A že tam je onakvejšia hustota dopravy, než kdesi na Kuzmányho v Košiciach, to je tutovka.
Reakcia na: S499.1023 #77941:
Pre úplnosť: reč je o štvrtom obrázku z tohto článku: http://imhd.sk/ke/doc/sk/14873/IKD-Zastavky-po-kosicky.html

... zábradlie je evidentne ukončené, vrchná tyč je na oboch koncoch zaoblená, takže v prípade budúcej výmeny by sa museli zháňať nové komponenty s inými dĺžkami.

Onedlho sa pozrieme bližšie na zúbok zastávke Dom umenia. Je tam krásne vidieť, že projektant zastávok na danom mieste v živote nebol, maximálne v kanclíku niekde v Brne si prezral výrezy z katastrálnej mapy bez toho, aby vnímal blízke okolie nástupiští. A ešte mal možno aj zlé zameranie celého stavebného objektu...
Reakcia na: PTI #77928:
To mi skôr pripadá, ako keby projektant ani nevidel tu zástavku na vlastné oči. Alebo skor, že videl Košice len z rýchlika.
Reakcia na: Bjorn #77940:
A v prípade neaktívnej CSS bude zebra evokovať v chodcoch falošný dojem, že majú prednosť.
Reakcia na: PTI #77934:
Ak by ste sa na tú fotku aj pozreli, tak by ste vedeli, že sa nejedná o žiadne vybraté sklo, ktoré sa dá kedykoľvek vložiť a vybrať niekde inde. To zábradlie je tam fyzicky ukončené, sú tam použité iné segmenty ako v priebežných častiach.
Reakcia na: S499.1023 #77937:
Je tam CSS pre električky a chodcov, v tom prípade je tam priechod správne. Že je to absurdný semafor de facto na nástupišti a len pár desiatok metrov za križovatkou za ktorou už žiadne ďalšie kríženie nie je, to je druhá vec.
Reakcia na: PTI #77928:
Ako autorizovaný inžinier - projektant by ste nemali tliachať také nezmysly. Z-prechod vyzerá úplne ináč. A ja verím tomu, že to viete, len z akéhosi neznámeho dôvodu pociťujete potrebu tento nezmysel obhajovať.
Reakcia na: PTI #77934:
Odvolal som sa vyslovene len na tototo jedno "zalomenie" priechodu, ktoré spomínate ako riešenie zo zahraničia. Je to ale úplne iný prípad, keďže to, čo vaši kolegovia predviedli v košickom projekte s ním absolútne nijak nesúvisí. Pokojne priložím aj fotografiu ako sa to robí v zahraničí a môžete všetkým vysvetliť, kde vidíte paralelu ? Napísal som len, že zľahčujete a košický stav (tento konkrétny pseudopriechod) a prirovnávate k nemu niečo, čo s ním absolútne nijak nesúvisí, pričom absolútne nechápem, prečo sa staviate do pozície obhajcu tohto stavu...

Čo sa týka ostatných polovičatých riešení, nedorobkov, absurdít a zarážajúcich prvkov celej revitalizácie, o tom tu bolo napísané už viac než dosť.
Reakcia na: TA #77936:
Cez trať nemá byť vôbec vyznačený prechod pre chodcov, električka nedáva chodcom prednosť. A električky nejazdia v súvislom prúde, aby tam musela byť svetelná signalizácia. Maximálne v štýle červená - prerušovaná žltá.
Reakcia na: S499.1023 #77917:
Načo by tam bol neriadený priechod pre chodcov? Skôr mi zvláštne pripadá to, že ten priechod rozdeľuje samotné nástupište.
Reakcia na: PTI #77934:
To nie je o 10 metroch naviac. To je o tom, že projekt za desiatky miliónov má ľuďom (= cestujúcim, platiacim zákazníkom) život čo najviac uľahčovať.

A nie, nie tak, ako pri Dome umenia, že po starom bolo z autobusu na električku (a vice versa) prejsť 200 metrov a prestne tých istých 200 metrov treba prejsť aj po novom (akurát, že teraz za 40 miliónov). Pridaná hodnota nulová, opäť a zas prepásnutá šanca, status quo zabetónované na ďalších 25 rokov.
Reakcia na: Bjorn #77933:
Neviem prečo taký tón a čím zavádzam. Prečítajte si ešte raz čo som napísal. S riešením zastávky, zábradlia, bezbariérovosti nemám nič, ja som to neprojektoval. Napísal som iba to, čo sa okolo toho udialo. A priložil poznámku o zalomených priechodoch cez električkové trate. Mimochodom, to vybraté sklo sa dá hocikedy za pár minút vložiť naspäť a otvoriť to zábradlie o pár metrov ďalej. Robota na pol hodiny. Ak už niekto má problém prejsť o 10 metrov naviac....
Reakcia na: PTI #77928:
To zavádzate úmyselne? Veľmi dobre viete, že zalomenie sa robí pred samotným vstupom do koľajiska, nie priamo v ňom. Pointa spočíva v tom, že chodec je nútený pred krížením trate urobiť niekoľko krokov v štýle cik-cak, aby nevstúpil kolmo na koľajisko. To vaše "zalomenie" medzi vstupom a výstupom z koľajiska na zastávke pri športovej hale tento bezpečnostný prvok postráda.
Reakcia na: terribowden #77931:
Posli vyhernu SMS s textom blbci na cislo 158. Vyhrava kazdy!
Reakcia na: Furčan #77929:
Keď už, tak: "Stoj! Rozhliadni sa! Počúvaj!" ?
Reakcia na: PTI #77928:
hej a také aby sa držali zábradlia tam netreba dať? aj také je v/pri USS, bezpečnosť treba noooooo

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.