V dnešnom čísle košice:predmesiacom opäť ďalšie Remetove výhovorky. Vraj takáto rekonštrukcia by zniesla aj trojročný harmonogram ? Již vzhůru psanci této země, již vzhůru všichni, jež hlad zhnět...
?
To sa nevylučuje s faktom, že niekde chodec prejsť cez koľajisko musí. Stále je lepšie, keď tak budú chodci činiť na jednom vyznačenom mieste než hocikde na trati.
Keďže veľa ľudí nie je dostatočne edukovaných o pravidlách cestnej premávky, pravdepodobne áno. Síco to stav neospravedlňuje, ale v Košiciach je ale zvykom vypínať semafory bez ohľadu na to, či sa jedná o utorok alebo nedeľu o polnoci bez ohľadu na vyťaženie ciest.
Semafory a tieto ďalšie nezmysly na trati sú typická košická úchylka. Raz niekoho niekde z rôznych dôvodov zrazí auto a už sa tam ide dať semafor, lebo nebezpečný prechod/nebezpečná križovatka. Všetci podobne zmýšľajúci nech idú na výlet hoci len do Viedne, spiatočný lístok s MHDčkou z/do BA stojí nejakých 19 €. Treba sa pozrieť, ako sú riešené prechody cez trať a trojprúdovku mimo hlavných križovatiek. A že tam je onakvejšia hustota dopravy, než kdesi na Kuzmányho v Košiciach, to je tutovka.
... zábradlie je evidentne ukončené, vrchná tyč je na oboch koncoch zaoblená, takže v prípade budúcej výmeny by sa museli zháňať nové komponenty s inými dĺžkami.
Onedlho sa pozrieme bližšie na zúbok zastávke Dom umenia. Je tam krásne vidieť, že projektant zastávok na danom mieste v živote nebol, maximálne v kanclíku niekde v Brne si prezral výrezy z katastrálnej mapy bez toho, aby vnímal blízke okolie nástupiští. A ešte mal možno aj zlé zameranie celého stavebného objektu...
Ak by ste sa na tú fotku aj pozreli, tak by ste vedeli, že sa nejedná o žiadne vybraté sklo, ktoré sa dá kedykoľvek vložiť a vybrať niekde inde. To zábradlie je tam fyzicky ukončené, sú tam použité iné segmenty ako v priebežných častiach.
Je tam CSS pre električky a chodcov, v tom prípade je tam priechod správne. Že je to absurdný semafor de facto na nástupišti a len pár desiatok metrov za križovatkou za ktorou už žiadne ďalšie kríženie nie je, to je druhá vec.
Ako autorizovaný inžinier - projektant by ste nemali tliachať také nezmysly. Z-prechod vyzerá úplne ináč. A ja verím tomu, že to viete, len z akéhosi neznámeho dôvodu pociťujete potrebu tento nezmysel obhajovať.
Odvolal som sa vyslovene len na tototo jedno "zalomenie" priechodu, ktoré spomínate ako riešenie zo zahraničia. Je to ale úplne iný prípad, keďže to, čo vaši kolegovia predviedli v košickom projekte s ním absolútne nijak nesúvisí. Pokojne priložím aj fotografiu ako sa to robí v zahraničí a môžete všetkým vysvetliť, kde vidíte paralelu ? Napísal som len, že zľahčujete a košický stav (tento konkrétny pseudopriechod) a prirovnávate k nemu niečo, čo s ním absolútne nijak nesúvisí, pričom absolútne nechápem, prečo sa staviate do pozície obhajcu tohto stavu...
Čo sa týka ostatných polovičatých riešení, nedorobkov, absurdít a zarážajúcich prvkov celej revitalizácie, o tom tu bolo napísané už viac než dosť.
Cez trať nemá byť vôbec vyznačený prechod pre chodcov, električka nedáva chodcom prednosť. A električky nejazdia v súvislom prúde, aby tam musela byť svetelná signalizácia. Maximálne v štýle červená - prerušovaná žltá.
To nie je o 10 metroch naviac. To je o tom, že projekt za desiatky miliónov má ľuďom (= cestujúcim, platiacim zákazníkom) život čo najviac uľahčovať.
A nie, nie tak, ako pri Dome umenia, že po starom bolo z autobusu na električku (a vice versa) prejsť 200 metrov a prestne tých istých 200 metrov treba prejsť aj po novom (akurát, že teraz za 40 miliónov). Pridaná hodnota nulová, opäť a zas prepásnutá šanca, status quo zabetónované na ďalších 25 rokov.
Neviem prečo taký tón a čím zavádzam. Prečítajte si ešte raz čo som napísal. S riešením zastávky, zábradlia, bezbariérovosti nemám nič, ja som to neprojektoval. Napísal som iba to, čo sa okolo toho udialo. A priložil poznámku o zalomených priechodoch cez električkové trate. Mimochodom, to vybraté sklo sa dá hocikedy za pár minút vložiť naspäť a otvoriť to zábradlie o pár metrov ďalej. Robota na pol hodiny. Ak už niekto má problém prejsť o 10 metrov naviac....
To zavádzate úmyselne? Veľmi dobre viete, že zalomenie sa robí pred samotným vstupom do koľajiska, nie priamo v ňom. Pointa spočíva v tom, že chodec je nútený pred krížením trate urobiť niekoľko krokov v štýle cik-cak, aby nevstúpil kolmo na koľajisko. To vaše "zalomenie" medzi vstupom a výstupom z koľajiska na zastávke pri športovej hale tento bezpečnostný prvok postráda.
hej a také aby sa držali zábradlia tam netreba dať? aj také je v/pri USS, bezpečnosť treba noooooo
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA