K riešeniu zastávky Športová hala iba krátko: zastávky tam boli aj predtým, projekt upravoval ich dĺžku. Priechod pre peších cez Kuzmányho tam bol aj predtým, v rámci stavby sa tam doplnila CSS-ka. Na dostupnosť zastávok od ulice Pri jazdiarni projektant zastávok zabudol, dodatočne na žiadosť mesta sa vynechalo jedno pole zábradlia. Kto vybral to konkrétne miesto neviem. Ale keď sa pozriete po riešeniach v zahraničí, cez električkové trate sa zvyknú robiť tieto zalomené priechody, aby chodec nevošiel priamo pod električku, ale pred vstupom do koľajiska bol nútený urobiť pár krokov - z dôvodu bezpečnosti. /viď priechody pred VA USSK/. Inak oficiálne tam priechod nemal byť, ani ho nik značiť nebude. A kedže je to dodatočné riešenie, nik neriešil na nástupisko bezbariérový prístup.
Tak ale nejaká koordinácia/spolupráca tam byť predsa musí. Nemôže niekto prísť a prásknuť niekde semafor alebo priechod podľa svojho vlastného uváženia. Aj keď je pravda, že keď pozerám na niektoré fotky, naozaj to vyzerá tak, že sa tí ľudia navzájom nikdy nevideli...
Takže to robili dve osoby nezávisle na sebe? Jeden človek nakreslí tvar a rozmiestnenie nástupišť a ďalší rozhodne kde budú nakreslené zebry a postavené semafory?
chyba nie je az tak v tom skle, ale skor v tom, ze ten prechod nepokracuje na druhu stranu ulice... toto jedno sklo by som radsej nechal vybrat preventivne natrvalo, aby sa tam dalo v pripade potreby prechadzat ?
Mna skor maximalne nasiera ze povacsina komentarov od ludi je typu "Naco sklenene skla mali tam dat tie stare zelezne zabriadlia" a podobne. potom sa ale nemozme cudovat ze tato rekonstrukcia dopadla tak ako dopadla a ze Met dopadne este horsia z hladiska "modernosti".
Myslím, že výrobcov, ktorí dodávajú vozy aj s viacerými motormi, bude viac. A také veci, ako rýchlonabíjanie, indukčné bezdrôtové nabíjanie, či nabíjanie z trolejovej siete ani nespomínam. Načo by sa niekto snažil o ekonomické, ekologické a moderné riešenie, keď to stačí zabetónovať zastaranou technológiou, ktorú dodáva kamarátska firma.
BTW, koľko ich už asi SOR nalakoval do žlto-modra? ?
Zaujalo ma:
- Je priatelný modernejší a ekonomickejší elektromotor v pohone autobusu?
- Predmetom tohto verejného obstarávania je obstarávanie nízkopodlažných elektrobusov a nie autobusov. Verejný obstarávateľ požaduje jeden elektrický asynchrónny motor s výkonom minimálne 120 kW. Elektrický pohon nízkopodlažného elektrobusu musí spĺňať požiadavky uvedené v bode 2. Prílohy č. 4 súťažných podkladov.
Prečo jeden? Prečo nie dva alebo štyri? Aby sa neprihlásil niekto iný? Celkový výkon sa pri elektromotoroch vyráta sčítaním výkonu všetkých motorov. Nie je pohodlnejšie mať motory priamo na nápravách? Jednak z priestorových dôvodov, jednak pre rozloženie výkonu.
BTW, tá prvá veta odpovede... Hložný z kamarátskej firmy ProTender sa nevie naučiť žiadnu inú frázu, že to používa ako odpoveď na všetko?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PTI