Ničomu nerozumieš, to sa všetko ešte dokončí. Už sa pozeraj na svet nepokrivenou optikou, prečítaj si diskusiu pod článkom alebo choď na kavej s SBSkárom ?
Stavba nie je ukončená, stavba nie je ukončená, stavba nie je ukončená, stavba nie je ukončená, stavba nie je ukončená, stavba nie je ukončená, stavba nie je... ?
aký je zmysel električkového semaforu na zastávke Radica St.mesta smer Kuzmányho (voľno 10s z 90s cyklu), keď má na križovatke Hlavná pošta fungovať preferencia? Leda že by nemala...
Hlavný dôvod presunu priechodu bol posun zastávky smer Krajský súd. Priechod smer Tajovského ostal mimo, a skrátil sa odbočovací pruh doľava do Kuzmányho na 15 metrov, čo nepostačovalo. tak sa vytvoril súvislý priechod na západnom ramene križovatky. Kritizovať je ľahko, navrhnúť funkčné riešenie je ťažšie.
Obhajoba nového stavu znela, že sa vytvorí nový priechod pre chodcov na západnej strane križovatky. To je síce pekné, ale že sa zrušil na východnej strane je značné negatívum. Rád by som sa dozvedel aspoň jeden rozumný dôvod, čo sa získalo zrušením časti priechodu pre chodcov. To, že doprava stojí bližšie k hranici križovatky zabezpečí možno tak sekundu času navyše pre prejazd križovatkou.
Celkovo mám dojem, že po spustení nových signálnych plánov sa zase uberá čas chodcom. Teda to nie je pocit, ale fakt. Pri hlavnej pošte sa znovu skrátilo voľno pre chodcov na západnej strane križovatky na úkor pravého odbočenia Kuzmányho -> Vojenská. Pritom voľno tým smerom sa ešte aj v špičke zriedkakedy plne využije a už tam nemá kto odbočovať. Navyše jeho rozdelenie do 2 fáz počas 1 cyklu zase znížilo efektívnosť signálneho plánu, keďže 2-krát musí uplynúť vyprázdňovacia doba počas 1 cyklu. Neviem v tom nájsť jediné pozitívum. V tomto konkrétnom prípade sa zhoršila situácia pre vodičov aj chodcov.
Tak samozrejme, ze je to nezmysel. U nas mame potrebu vopchat semafor vsade a staci, ze je krizovatka bez semaforov a polovica vodicov zmatkuje. Ten prechod na Kuzmanyho pri radnici by sa zisiel no, hlavne ten dalsi pri Csl armady nie je velmi bezpecny, ale na to sa v Ke nepozera.
Pri svetelnej križovatke "Dom umenia" teraz skáču ľudia pod kolesá áut lebo jeden prirodzený peší ťah zrušili a prechod presunuli na opačnú stranu križovatky. No a ešte presunuli jeden prechod ktorý vedie od novej električkovej zastávky tak do stredu, presne nikam (predtým pokračoval priamo na Tajovského, druhý skoro priamo na Moyzesovu). A projektant si myslí, že keď tam postaví plot, tak ľudia si poslušne a dobrovoľne spravia stometrovú zachádzku namiesto toho aby plot obišli a prešli mimo prechodu. Podobný plot som si všimol aj na zastávke pri Radnici, tiež tam je prehradený priechod od zastávky na Moyzesovu lebo "mesto športu" a cestujúci sa radi prejdú sto metrov dookola.
No dobre, ale čo má napr. semafor od Radnice Starého mesta smerom ku Kuzmányho 9 spoločné s TT? Nič, len šikana pre chodcov. Na to prechode neboli nikdy žiadne problémy. A teraz po novom? No ľudia budú proste prebehávať na červenú.
Namiesto toho, aby sa z toho ostrovčeka spravil ešte minimálne jeden prechod, od označníka na druhú stranu ulice, tresneme tam zbytočný semafor. Ľudia si aj tak budú hľadať svoje cestičky. Skôr by sa mala hľadať cesta, ako tieto cestičky v rozumnej miere zlegalizovať. V Nemecku, Švajčiarsku (...) nie je nič výnimočné, že na jeden ostrovček vedú hneď tri prechody, lebo tam sa MHD cestujúcim (zákazníkom) snaží čo najviac približovať...
To mame tak, ked projekt bol robeny pre tram train.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Corey