Ak uzavrú prejazdy pri plavárni aj pri bužni, tak L19 a L13 budu smerom na Jazero premávať obchádzkou od Jakabovho paláca cez Rooseveltovu a Timonovu až na Kuzmányho a potom po Štúrovej naspäť na NO a Palackého?
Mal by as uzavrieť prejazd na Sennom trhu (čiže obmedzené budú linky smerujúce od Palackého na Námestie osloboditeľov, ľavé odbočenie pri McDonalde) a tak isto by sa mal uzavrieť podjazd pri "elektrárňach".
Ahojte. Dnes som sa dopočul, že od nedele bude ďalšia zo zmien v linkách MHD. Vie mi niekto bližšie povedať, nakoľko na internete niet ani zmienky? Ďakujem.
Poriadna zmluva musí byť spísaná tak, aby nevznikali nejasnosti a dvojaký výklad.
A tu mi to tiež nesedí, ak 30% a viac je jednotlivo, tak to asi fakt nehrozí, že tam má nejaký tretí subjekt taký podiel a ak všetky spoločne, tak je to potom "voľajaké čudné".
"...zoznam tretích osôb (subdodávateľov) podieľajúcich sa na vykonávaní DIELA, ktorých podiel na vykonávaní DIELA bude minimálne 30% z ceny DIELA (tzv. Vendor list)..."
30% spolu alebo jednotlivo? Lebo mesto si to jasne vysvetľuje, že jednotlivo a také firmy možno fakt nie sú...
Čo primátor podpísal? Zmluvu, ktorá sa odvoláva na projektovú dokumentáciu ešte pred pripomienkovaním. Zmluvu, ktorá sa odvoláva na Projekt organizácie výstavby, ktorý bol už niekoľko mesiacov pred podpisom zmluvy passé.
Ale hlavne že "štandardná zmluva". Štandardná možno pre krajiny na Balkáne alebo exZSSR mafiánske štáty, ku ktorým sa hrdo radíme. Nemám prílišné ilúzie o civilizovaných krajiných (čítaj krajiny na západ od línie Štetín—Terst), ale po prevalení podpisu takejto zmluvy by dotyčný zodpovedný už dávno odstúpil sám.
Čo vlastne primátor podpísal?
Zmluva o dielo pojednáva o subdodávateľoch v bode 2.2. Citujem: „V prípade vykonávania DIELA prostredníctvom tretích osôb (subdodávateľov) zodpovedá zhotoviteľ objednávateľovi za splnenie záväzku riadne vykonať DIELO akoby DIELO vykonával sám. Na základe dohody zmluvných strán zhotoviteľ zostaví zoznam tretích osôb (subdodávateľov) podieľajúcich sa na vykonávaní DIELA, ktorých podiel na vykonávaní DIELA bude minimálne 30% z ceny DIELA (tzv. Vendor list); Vendor list odovzdá zhotoviteľ objednávateľovi v dvoch (2) vyhotoveniach pri podpise zmluvy.....“.
A teraz porovnajme so skutočnosťou, ktorú mi Mesto Košice poskytlo 10. júna na základe mojej žiadosti o informácie. Žiadal som si všetky dohody so zhotoviteľom o subdodávateľoch (2.2) vrátane Vendor listu (príloha č. 7). Odpoveď – citujem: „Vendor list nebol predložený z dôvodu, že ku dňu podpisu zmluvy o dielo zhotoviteľ nemal subdodávateľa, ktorý by sa podieľal na vykonávaní DIELA s podielom vo výške minimálne 30% z ceny DIELA. Mesto nedisponuje žiadnymi dohodami so zhotoviteľom o subdodávateľoch“.
Z toho vyplýva, že primátor v roli štatutára mesta Košice (objednávateľ) podpísal zmluvu o dielo so skupinou zhotoviteľov DÚHA – ZUE s vedomím toho, že zhotoviteľ NEMÁ subdodávateľov. A to nielen pri podpise zmluvy. Za škandalózne považujem, že mesto ani ku dňu sprístupnenia informácii 10. júna „nedisponuje žiadnymi dohodami so zhotoviteľom o subdodávateľoch“. Pritom subdodávatelia musia spĺňať dôležité zákonné podmienky (zmluva ich vymenúva) týkajúce sa verejného obstarávania, pretože ide o zákazku z európskych peňazí. Ako teda mesto tieto podmienky kontroluje? Robia subdodávatelia načierno a pritom dostávajú za to platené z verejných zdrojov?
Mám pocit, že kdesi som započul (brať s rezervou), že stĺpy "sa dorobia" potom spolu s projektom MET (ak bude). Teda na Havlíčkovej spolu s Komenského a na ČSA, amfiteátri a križovatke pri Feráku spolu s SNPčkou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.