Jednoducho Hlavná ulica rokmi zmenila svoj charakter. Pri takýchto zmenách sa nemôžeme pozerať do minulosti, treba zohľadniť aktuálne požiadavky a stiuáciu, nie historické fakty.
Čo sa týka MHD na Hlavnej zdieľam taky isty názor ako diskutujúci podomnou. Chcel by som len dodať, že potreba MHD na Hlavnej sa podľa mňa rokmi vytratila a to hlavne vďaka tomu, že mesto sa rozrástlo a všetky dôležité inštitúcie a ciele ktoré boli kedysi sustredené na Hlavnej sa presťahovali do iných častí mesta, napr. známe obchody a banky. Postupne na Hlavnej ostali iba reštaurácie, kaviarne, bary a pivárne ktorým MHD rozhodne netreba. Je treba si uvedomiť, že v prvej polovici 20. storočia keď sa tam električky zaviedli vyzeralo mesto úplne inak a Hlavná bola fakt hlavná v pravom slova zmysle práve kvôli tomu čo som spomínal vyššie, dnes už toto neplatí, je to skôr turistická destinácia a miesto pre nedeľné prechádzky s rodinou, rôzne podujatia pre verejnosť.
Električka na Hlavnej ako bežná prevádzka to fakt nie, minulý týždeň som bol v BA a keď sme prechádzali cez Obchodnú ulicu po ktorej jazdia len električky,tak to sme šli krokom a každú chvíľu zvonil..a to tam ľudia vedia,že tam električky jazdia. Je to pomalé a hlučnosť by sa riadne zvýšila. Ak nejaká premávka,tak len tie nejaké vyhliadkové jazdy občas,ale normálne určite nie
Su na Hlavnej nejake dolezite urady, nemocnice alebo dajme tomu posta, aby musela byt Hlavna dostupna priamo MHD? Pre turistov by bolo vhodne opat zaviest kona ktory by tahal vagon, je to tiez ekologicka forma dopravy a navyse sa do historickeho centra hodi ako atrakcia.
To je prave problem mestskych ludi, malo sa hybu a potom v starobe uz ledva prejdu par krokov. Na dedinach su ludia ovela vitalnejsi a je to prave aj vdaka pohybu. Trat cez Masarykovu OK, ale na Hlavnej to uz povazujem za luxus mat v centre elektrickovu trat na kazdej ulici. Ide aj o atmosferu Hlavnej ulice, kde je pesia zona a nechodia tam ziadne auta ani zvoniace elektricky, takto by mesto prislo o pomaly jedinu pokojnu zonu v centre. Z dlouhej sa na Staromak da pohodlne dostat autobusom cislo 207 a Na Prikope a Vaclavak je skor snaha urobit z toho pesiu zonu a skutocne tam opatovne nepchat elektricky. Casy 60tych rokov su prec a pri tych mnozstvach ludi v centre je diametralny rozdiel mat tam elektricky.
ved dajme elektricku na hlavnu som zvedavy ako budes vysvetlovat mrtve deti pod elektrickou ktore este zive vybehli z parku ... ako bude prechadzat elektricka ked budu podujatia nejake alebo zimne trhy a este jedna vec vtedy nemali mobily .... dnes kazdy druhy na ktoreho zvonis ma mobil pri uchu a zije si vo svojej galaxii a potom na teba čumi ze odkial sa nabrala brika na kolajniciach ....podla mna by to nebol dobry napad to by museli aj vecerne spravy predlzit o pol hodinu s tolkymi obetami ...
Autobus/elektricka ktora ide po hlavnej 5-10km/h a ma 4 zastavky je neefektivna. Hlavne ak bude interval 30minut a linka bude chodit len po hlavnej a nie ako napr v PO.
Ak by mala doprava chodit rychlejsie tak narazis na ovce na hlavnej. Urcite by trebalo vyasfaltovat macacie hlavy na trati aby sa tamad vobec dalo jazdit a hned sa ti tam natrepu kocikari a slecinky na vysokych opatkoch. Staci sa prejst na biku a uvidis, ze po jednej dvoch jazdach to bude o nervy.
Zdravie a schopnost prekonávat bez únavy a problému akékolvek vzdialenosti považujete zrejme za univerzálnu vlastnost bez rozdielu veku a kto to nezvláda , tak do sanatoria, že. Vekom dospejete k tomu, že je to inak a to vám určite ešte nebude ani šestdesiat.
Trasovanie električky cez Hlavnú a okružná trat cez Masarykovu malo svoj zmysel aj uplatnenie ,absencia týchto spojení bola citelná od ich zavedenia. Chápem, že generácia, ktorá dopravu na Hlavnej nepamatá, tak to berie ako daný trvalý stav. Zastavenie dopravy na Hlavnej bolo zavedené ako dlhodobá výluka nezbytná z dovodu reštaurátorských prác na divadle a dome. Potom mala byt obnovená. Dovody k výluke dávno pminuli.
Pražská pešia zona je sice rozsiahlejšia, ale uprostred Václ.námestia vedie tram.trat, dostupnost častí pešej zony je lepšia vdaka pomerne hustému rozmiesteniu stanic metra v uvedenej oblasti. Ani v Prahe nie je situácia ideálna, sú snahy o obnovu el.dopravy cez Václ.n. , Na příkopě, chýbajúce spojenie centra s Vinohradskou tř. Sú snahy o zavedenie minibusovej linky cez Dlouhou na Staromák a Pařížskou. Len mimochodom, ked zrušili začiatkom 60-tych rokov dopravu cez Celetnou na Staromák a dalej, tak sa to stretlo s velkým odporom.
Ja sice pochopím ak niekto vo svojej mladosti a zdravosti NEPOTREBUJE mhd na Hlavnej , ale nechápem prečo mu to vadí a brojí proti tomu. Z vašeho príspevku tento pocit je.
V Prahe vytvorim spokojne omnoho vacsiu oblast nedostupnu MHD a nikomu to nevadi. Od Narodni tridy cez Mustek a Dlouhu tridu a cez Dvorakovo nabrezi, Karlovy lazne az ku divadlu. Tato oblast je mozno porovnatelna s celym centrom Kosic a mozno je to aj vacsia. Zastavky Vodna, NO, MMM, Radnica, Rozhlas, Vodna, Palackeho/Senny trh vytvaraju taku dostupnost, ze do 10 minut sa viem z hociakej zastavky dostat kamkolvek v centre. Na Hlavnej vobec MHD nechyba a ked uz niekto nevladze ani tych par krokov prejst, tak moze ist rovno do sanatoria alebo si zabezpecit vozicek, lebo toto je minimalna vzdialenost, ktoru musi kazdy clovek bez ohladu na vek (mimo batolat samozrejme).
Električky tam zaviedli od samého počiatku ed a dopravné kolízie neboli častejšie než na iných miestach. Obmedzenie rýchlosti na 10 - 15 km/h v centre by také kolízie velmi výrazne obmedzilo. Patrím do generácie /a je nás dost/ čo považuje zrušenie mhd na Hlavnej ako necitlivý a škodlivý zásah do infraštruktúry mesta. Nepoznám v Europe porovnatelné ani vačšie mesto, kde by bez akejkolvek mhd zostalo tak velké územie v centre mesta.
Do úvahy pripadá aj víkendová turistická linka (stanica)-Hlavná-čermel-Alpinka./napríklad/
Napisy na zemi by mali asi taku efektivitu ako nejaka reklama vo vyklade a tabule tak isto, ľudia su hlupe ovce. Viď posledne dopravne obmedzenia ktore platia už niekoľko tyždňov a ľudia stale jazdia do zakazu vjazdu a podobne a to su vodiči aut, u ktorych sa predpoklada, že sleduju značky, nie to ešte chodci čo nesleduju nič....
Neviem či je to najlepši nápad poslať do dlhoročnej pešej zóny tichý elektrobus, asi by to dopadlo tak ako keď sa zavidel električky, časté kolízie s chodcami v dôsledku nevšímavosti, nezvyku a žiadneho zvukového "upozornenia" že sa niečo blíži.
Pri súčasnej "taktike boja" proti TD mám taký zlý pocit, že po rekonštrukciách tratí a ulíc už nevyjdú.
A ked už tu máme elektrobusy, taká malá úvaha. Nejaká linka Ebus končí na NO, čo ju tak predlžit cez Hlavnú ? Stačí 30 min int. v čase od 8:00 do 20:00. Možno by to evokovalo úsilie o návrat ED do centra.
30 min. interval je likvidačný v mhd. Pripadá v úvahu len pre spojenie menších okrajových častí, obcí. Neatraktívny interval v mhd odrádza od jej používania. V mestách velkosti Košic musí byt v hlavných trasách zaistený celodenne interval 10 min. /Krásna-NO, NO-Terasa, NO-stanica, NMM-Terasa, NMM-Komenského, -príklady z ed, v ad sú podobné trasy/ Naviac pokial v ed nie je potrebný v nejakom úseku taký interval, stojí za to zvážit opodstatnenost takej trate. ED MUSI´ JAZDITˇ! inak sa nevypláca. (rýchlodráha je špecifická výnimka).
Samozrejme 10min. interval v hlavných trasách nemusí byt zaistený jednou linkou ale (v KE obvykle) preložením intervalov viacerých liniek v danom smere.
Treba povedat, že v KE je v poslednej dobe ako tak táto zásada dodržovaná . (Chýba 10min int v smere NO-Terasa cez Moldavskú, alternativou by mohlo byt zavedenie linky pokračujúcej z NO cez Kuzmányho na Terasu)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus