jaj forrest,pochop že to nefunguje tak,že si niekto z dpmk zmyslí,že teraz vyberieme škodu a hotovo ? ešte ani výberové konanie nebolo ale máš "zaručené" info ?
ani LF3, ani LF4, mam info ze na 99,9% budu dalsie elektricky pre kosice dodane od skody ? zdroj nemozem uviest kedze dotycny si to z logickych dovodov nezelal.. zda sa ze mesto aj dpmk sa poucili z predosleho nakupu ? kazdopadne ich dodanie je viacmenej planovane az po dokonceni projektov rekonstrukcie trati IKD, MET a MET2 takze zatial sa s tym neponahla kedze sa este musia dodat vsetky vysutazene LF2+ ktore maju prioritne nahradit odchadzajuce T3
Tych sudruhov zhora ja nemusim pocuvat, oni pocuvaju mna, ja som ich tam dosadil a robia to co chcem ja. S variami som tiez spokojny, kedze som snim nesiel ani raz, nepostrehol som ziadne poruchy ani problemy. Ziadne problemy = vsetko funguje perfektne a ja mam radost ked veci funguju tak ako maju, proste co si viac clovek moze priat. Variom so nesiel ani raz nie preto zeby som nechcel ale tak ked vyvazam svoju tlustu rit na mojej najnovsej S8 za prachy danovych poplatnikov, nemozem ich znehodnotit tym ze auto bude stat chapes.
Ta čekáááj, to ne ceľkom tak budze - ak na jednom voze, jednom podvozku sa postupne uvolnia 3 kolesá, tak to celkom s kostolným poriadkom nebude, je to závažná vec ohrozujúca bezpečnosť, nie 2 x spadnutý chmuľo zo schodov. Lenže tieto veci naše médiá nejak nevzrušujú...
takze ovce ako sheep su vlastne s variami celkom spokojne nie? ? takze ked sa nad tym tak zamyslam vlastne naco takym ovciam skody, caf-y alstomy ci bombardiery ked je potom vsetko naprosto v uplnom poriadku,ked su tu sami zastancovia rasiho kadibudiek co vzdy vsetko pekne spapkaju co im sudruhovia hodia zhora.. ? a podla plusiek co ti dali vidim ze vacsina z vas je s tymto stavom vlastne maximalne spokojna ? tak nakupme rovno a vymenme hned aj vsetky ostatne briky za tie iste varia a bude..a zvysok eurofondovej sumicky nech sa opat stuneluje.. ved naco ovciam nieco lepsie ze? ? hlavne ze budu v meste nove duhove kolajnice.. ?
S tymi variami to vlastne vobec nie je take zle, ked nase CKD elektricky boli nove, tak sa v nich obmenila vacsina elektroniky kym sa dali uplne do poriadku. To ze dneska media zarabaju na tom ze napisu otom ako nejaky dedo spadol zo schodov alebo zdochla brika na polceste na stanicu neodraza skutocnost - spolahlivost alebo technicku kvalitu vozidiel.
Ale to iste možeme napísať o Varich, ako som už spomenul, v Česku jazdia Varia vo všetkých mestách s električkovou dopravou bit pod roznym označením (LF, LF +, LF3, LF2 / 2 IN..atd) a sú bezporuchové. Povedzme, že tá "zlá séria" vyšla na Košice, ikdyž o sériu nemožem asi hovoriť, pretože je to inakší typ než v Česku. Porovnávam čo si napísal o Škode (závada iba v Prahe, ale v ostatných mestách ok), aby som bol neutrálny, je otázka do akej miery médiá skresľujú informácie o poruchovosti u Škodovky, či je to tak vážne alebo nie. Tým by som chcel nadviazať na kolegu, či to médiá u nás prezentovala ako fatálne poruchy a pritom o technické veci stránky nemajú ani páru, čo predpokladám, že sa mohlo stať, pochybujem, že redaktor košického korzára má vzdelanie v technickom směru.Tím to nechcem nejako zľahčovať , pretože je tu fakt, že v prvých dňoch električky blokovali dopravu z roznych důvdů (technické problémy, zlé riadenie vodičov). Avšak Varia ako taká mi nevadí, ikdyž jem zástanca Alstom alebo Bombardieru, inakšie vdaka za info ohladom "múch u Bombardier".
Ostrava nie sú Košice a sú tam ine podmienky iná prevádzka. Ťažko vychytáš muchy v inom meste s inou dopravou a podmienkami. Akokeby si na suchej asfaltovej ceste testoval offroad a potom ked vojde do blata tak sa čuduješ že nikto na ceste nevychytal muchy ?
nezabúdajte na to, že to sú značky pre západný trh, ktorý sa od nášho predsa len trochu odlišuje a ja neviem, či mu závidieť. Za neporovnateľne vyššiu cenu tie briky musia byť v niečom aj lepšie, veď by to bola hanba, keby neboli. Ale porovnajte si napr. náklady na vývoj a prácu. Pri našich električkách by skúsený člen konštrukčného tímu bol spokojný povedzme s 1800€ a robotník napr. s 900. V tamtých krajinách to je ale "sociálka", nie plat. Štandardne sú mzdami na 2- až 3-násobku. Ich subdodávatelia detto atď. Možno niekedy vedia robiť efektívnejšie a lacnejšie – teda keby sa firmy porovnávali v rovnakých podmienkach (v rovnakej krajine...) – ale aj to nie vždy. Podľa toho ako aj osobne poznám pomery v tých štátoch, tie briky pre nich nie sú drahé, sú taký ich štandard ako keď my kúpime Vario. Tí výrobcovia ani nevedia ísť cenovo už veľmi nižšie, neuživilo by ich to. Týmto chcem podložiť svoje tvrdenie, že tamtie značky sú určené prevažne pre západný trh za západné ceny. Skutočne to nemusí nutne znamenať oveľa lepšiu kvalitu a podobne.
V našich krajinách je zase problém inde: býva podfinancovaný vývoj a výskum v porovnaní s nimi. Naši ľudia sú šikovní a vynaliezaví, ale firmy do R&D dávajú o poznanie menej, kým západ na vývoji&výskume fičí. (Je to zároveň ich jediná šanca ako sa udržať vpredu, ostatné parametre už nie sú také prestížne, aj keď nie sú zlé.) Preto ja po Alstomoch v našich uliciach netúžim, hoci v jednom meste na strednom východe som sa na nich poctivo vozil od konečnej po konečnú Hlavu hore, neberte to tak, že nemať ich je veľká škoda. Sú to prirodzené rozdiely medzi regiónmi. Isteže sme mohli byť ďalej aj na Slovensku a ostatných krajinách v tejto časti Európy, keby u nás neokomunisti (ale často aj nekomunisti) hromadne nerozkrádali financie v neuveriteľných množstvách, ale to je už iná téma. Samozrejme, ani západ na tom nie je s korupciou nejako dobre, napríklad koľkokrát podplácal získanie zákaziek taký Siemens... Ale tá miera je tam o menšia a hlavne to nejde vždy tak dobre ututlať ako u nás a ide sa za to aj pred súd. Späť ku brikám: keby sa nám darilo, možno dosiahneme na Škodu (a možno časom na CAF). A to vedia aj výrobcovia. Zvonku to vidieť napr. na tom, kto sa v našich krajinách hlási do tendrov a kto nie.
a inak velmi by ma zaujimal system tendrov ako ma zadefinovany napr taky Debrecen ze tam dokazal vyhrat CAF urbos,lebo zas neverim ze sa tam skoda do sutaze neprihlasila.. zrejme tie podmienky na ziskanie vitaznej licencie su tam kus odlisne od tych nasich..
no o brikach bombardier a alstom mozeme tak akurat snivat mokry sen.. ? kedze kriteriom(prezitym este z cias komancov) pre tunajsie tendre je najnizsia cena, tieto znacky nemaju jednoducho sancu v tendri obstat aj ked sa zadefinuje v kriteriach plna nizkopodlaznost ci klimatizacia ci viaclankovost a ine kriteria, vzdy ich cenovo pretlacia skodovky cize ani od vyssie spominanych lacnejsia spanielska firma CAF velke sance na uspech nema.. co je velka skoda.. ?
Krásny príklad ? Nielen na tomto fóre si viacerí myslia, že renomované firmy zo západu musia vyrábať bezporuchové zázraky. Stačí im vidieť jednu fotku krásnej električky z Prahy, Viedne, Paríža, Záhrebu, Budapešti atď a už to automaticky znamená, že sú bezproblémové, lebo oni o problémoch nikdy nikde nič nečítali...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jan099