Aj v roku 2000, keď prišli 15-metrové autobusy, tak sme nechápali kde ich chcú nasadiť a bolo okolo nich rečí, aké sú to budare. Dnes majú svoje miesto a sype sa na ne samá chvála. Aj LF2+ si určite po nejakom čase najdú svoje miesto v linkovom vedení...
Presne tak. Takisto by narástli aj prevádzkové náklady na výpravu väčšieho vozidla. Čo by sa snažil dopravný podnik kompenzovať inak, ako píšeš napr. zmenou intervalu a mnohými inými aspektami...
Jedine v sne – kapacita liniek sa určite zvyšovať nebude. Ak by sa aj malo vypravovať niečo dlhšie, znamenalo by to predĺženie intervalu, čo by prinieslo ešte horší stav, ako je dnes.
Ide aj o to, že zámerom bola kúpa nízko kapacitného vozidla (náhrada za sólo T3). Pôvodne sa vraj rátalo zo sólo vozom ako náhradou (niekde sa písalo o LRF.S a pod.). Ale únia neumožnila ich nákup (muselo sa jednať o kĺbové vozy alebo pod.; s istou dĺžkou) a tak prišli na rad iné nízkokapacitné vozidlá.
Zámerom je nahradiť sólo vozy na nízkokapacitných linkách.
Keby sa nakúpili veľkokapacitné vozy ako napr: Škody 26T,30T,29T, CAF, Bombardier a pod... tak by sa vyskytla situácia, žeby sa na napr. celodennú dvojku muselo vypraviť to veľkokapacitné vozidlo príp. staršia súprava kt. by v sedle (niekdy aj v špičke) vozila vzduch.
Neviem si predstaviť dvojčlánkove vozidlo od škody či CAFu. Bombardier už také niečo vyrába.
Ale u nás bol zámer to aby sa tieto vozidla využívali na menej vyťažených linkách kde jazdili sóla. Nehovorím že neexistoval aj lepší výber... od TWT to mohlo byť aj EVO2, ale aj vozidlo lepšej novšej koncepcie ako LF2plus i od iného výrobcu napr. Bombardier a pod... Ale to môžeme len snívať ?
S nákupom veľkokapacitných vozidiel sa ráta z EU fondov v programovom období 2014-2020. Ako náhrada za KT a súpravy. Snáď sa dočkáme niečoho lepšieho.
Súhlasím s tebou že isté "predispozície" pre TWT tam boli.. no sme na Slovensku. Čo by sme čakali.
ale nikde nie je napisane ze do buducnosti mesto neplanuje aj 3clankove a viac nakupit..ved aj teraz mame KT8D5 v meste ktore su viacclankove.. a jak to ze napr taky Debrecen ci Miskolc alebo aj samotna Blava nemali viazany nakup takisto cez EU fondy na dvojclankove vozy? zaujimave.. nikde sa to "zahadne" neudialo len v Kosiciach.. ci to len v Ke su taki exoti na dpmk a vo vedeni mesta?oni uz velmi dobre vedeli dopredu ze sa budu nakupovat TWT..aby sa mohli z eu fondov dobre a kvalitne napakovat, tak tam dali podmienku ze musia byt dvojclankove..jednoduche jak facka.. a inak len tak na okraj niektore z tych spominanych miest su pritom rozlohou aj poctom obyvatelov este mensie mesta ako Kosice s ovela mensim rozpoctom a mensou elektrickovou sietou a dovolili si kupit 3 a viaclankove.. to nie je vobec o tom.. ja len dufam v jedno ze viac ako tych momentalne zakupenych 28 twt vysokopodlaznych kadibudiek bez klimy sa uz kupovat nebude..
Bolo by síce veľmi pekné mať tu 40/39T? , ale pokiaľ mám správne informácie tak nákup cez EU fondy bol viazaný na DVOJČLÁNKOVĚ vozidlá.
Takže si to zrekapitulujme: Uchádzači: CAF - tipujem, že dvojčlánkové nevyrába, keď, tak asi predražené.
: Pars Nova - To sú 50X väčšie kadibúdky ako TWT
: TWT - najlepšia dostupná možnosť
Neviem, či aj Škoda nevyrába dvojčlánkovú 15T alebo či sa ju nechystá vyrábať, ale vtedy sa nad takými 2 článkovými 15T asi neuvažovalo?
Tiež som to tak pochopil. Napísať to takto je ale vyslovene nedostatočné.
Celá tlačová správa pôsobí amatérsky. Obsahuje viacero faktických aj gramatických chýb. Keby sa aspoň kontrolovalo, čo sa vypúšťa von pre média. Takto to len pekne dotvára kolorit DPMK a vlastne celej rekonštrukcie električkových tratí.
a mame tu uz v poradi 11tu kadibudku http://www.kosicednes.sk/nova-elektricka-ide-kosic/ ? a kedy uvidime takto nalozene na aute na ceste do Ke napr caf urbos alebo 29/30T? snivat je pekna vec, okazuje sudruzka karaffa ?
Ja som to pochopil tak, že v čase odchodov R1 budú po novom odchody R4, R6 alebo R7 (v prípade každého súčasného spoja R1 ináč). Ktorákoľvek z troch uvedených cestujúcich po Spoločenský pavilón dovezie a ďalej aj tak budú musieť prestúpiť na X6. Ďalšie smerovanie električky je teda pre väčšinu súčasných cestujúcich, ktorí cestujú smer NO a stanica, irelevantné. Preto bližšie podrobnosti nechali na CP a nerozoberali to v ozname.
Aspoň dúfam, že som to pochopil správne (CP som nevidel). Je pravda, že je to trochu nešťastne formulované.
veď busov je dostatok predsa, na papieri počet určite sedí, len v reále z toho dostatku treba odrátať 5 elektrobusov, ktoré určite mino linky 22 nepôjdu, nejaké tie rozobraté nepojazdné Tedomy, Firsty, poodstavované citelisy s solarisy. Čoho bol prebytok, tak už išlo do Šace.
Ved ja viem ze je problem s busmi, ze sice sa kupilo plno novych sorov ale sa nezmysele vyradili solarisy 18, B941 a pod.. Len to som narazal na to oficialne vyjadrenie tusim hovorkyne ze je "dostatok autobusov". Aj v mojom povodnom prispevku som to chcel dat do uvodzoviek. ?
Aj som tipoval ze to je o "politickom" rozhodnuti.. preto bude zaujimave ze po tej vyluke ako bude na tom trolejove vedenie a ci (a kedy opat vyjdu tbusy von..
3212 je odstavena? A ani ziadna rozlucka? ? Kazdopadne na vyluku by schopne 941 ist mohli, namiesto displejov old school tabulky a ideme. Ale toto znie ako velmi rozumne riesenie a tie sa v DPMK nepouzivaju ☠
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus