Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: forest #75313:
Bolo by fajn keby si aj porozmyslaj, predtym jak trepnes nejaku kravinu
Reakcia na: veteran #75307:
Síce to je pravda, ale pokiaľ sa na Kuzmányho budú šprtať, kto bude robiť na ostatných úsekoch, ktoré treba stihnúť dokončiť do 31. 12. 2015?
Druhá vec je, že už teraz nastáva kritická situácia v náhradnej autobusovej doprave. Neviem si predstaviť, čím by nahradili ďalší úsek 6, keď budú naraz vyradené križovatky na oboch koncoch Kuzmányho.
Reakcia na: forest #75313:
za vykolajenie nemoze elektricka, ale vyhybka .. tak co tu do toho melies kupu storocia?
pred par dnami uvolnene kolesa, teraz vykolajenie, bravo! ? tieto briky su pre dpmk doslova "kupa storocia" http://www.kosice.estranky.sk/clanky/fotoalbumy/stalo-sa-v-meste/vykolajena-elektricka-na-nam.-osloboditelov.html bo sme museli za kazdu cenu kupovat nove briky na stare vyjazdene kolaje ? radsej nech aspon pockaju s dodavkou a dalsie nechodia kym sa nevymenia vsetky kolajnice v meste..
Reakcia na: Rudyke902 #75310:
Samozrejme pokiaľ sa budu robiť aj výhybky v križovatke pri súde súčastne s celou Šturovou, tak potom nie .. ?
Reakcia na: romeo #75308:
No pokiaľ už bude Kuzmányho "funkčná - môžu jazdiť "obojsmerne" cez nu tzv "okružne" (nejaka vetva 6A a 6B) napríklad,, ? teda Moldavská by obslužená bola ?
Reakcia na: romeo #75308:
Pojdu z vozovni po najbľižšu križovatku a nazad bez kaliforňana ?
Reakcia na: veteran #75307:
Som zvedavý,či počas reko Štúrovej pôjdu električky aspoň k súdu a tam pomocou kaliforňana a obojsmerných kt sa vrátia,alebo či ani po Moldavskej nepôjdu briky
Na Kuzmányho sa nemajú kam ponáhľať. Tak či tak by sa tam nebolo ako dostať. Bude sa predsa meniť aj triangel pri polícii (nebude sa tam dať dostať ani od Moldavskej), koľajové kríženia a výhybky sa majú vymeniť aj pri radnici. Pohoda, klídek... Máme času.
Reakcia na: forest #75302:
Úspech je už len to, že vôbec niečo začali robiť na Kuzmányho. Bude to zázrak, ak stihnú do konca roka všetko, čo majú.
Reakcia na: forest #75302:
Ocividne ich prekvapil sneh v januari.
Reakcia na: forest #75302:
Ja to tipujem, tak cca na koniec mája, že to bude kompletne hotové a možno aj skolaudované. A odstavené, lebo Štúrova bude vtedy určite ešte "odrezaná" od zbytku siete...?
Reakcia na: veteran #75299:
Relatívne nedávno sa razilo heslo: "Socialisticky žiť, socialisticky pracovať!". No a dnes je pohrobkami tohoto zdanlivo minulého režimu, ktorí nám tu vďaka nostalgii a naivite voličov vládnu ďalej, razené inovované heslo: " Myslieť socialisticky, pracovať socialisticky, ale žiť si kapitalisticky!". Tak sa potom ničomu nečudujme prečo to u nás vyzerá ako vyzerá.
http://www.kosice.estranky.sk/clanky/vystavba/projekty---dopravne/rekonstrukcia-elektrickovej-trate-na-kuzmanyho.html pri pohlade na aktualne foto z kuzmanku to zial vyzera na dalsi posun terminov ? od noveho roku sa na kuzmanke takmer nic nepohlo.. asi cakaju kym odide ten sneh ? snad horsia firma sa uz asi vybrat nemohla ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #75300:
Čo oznámiť dopredu... Na tom mieste nie je dokonca nijaký oznam. Proste nič. Takže čakanie na Godota v priamom prenose. Najbližší papier je až na riadnej zastávke Národné námestie a má na hony ďaleko od moderných trendov písania výlukových oznamov (po grafickej i obsahovej stránke).
Reakcia na: Tatranka #75297:
Pritom oznámiť by to mali minimálne 2 dni dopredu. Inak nehorázna drzosť zo strany DP voči cestujúcim ?
Reakcia na: Tatranka #75298:
Nech povedia koľko a akých porúch tie čudá mali. Boli kúpené z verejných peňazí. V opačnom prípade budú vznikať pochybnosti.

V takom Mníchove problémy s Variobahn-mi (S 1.4 / 1.5) nezatĺkajú (a ide o opakované problémy), od stredy majú kvôli tomu dokonca aj výluku a dôvod je uvedený aj vo výlukovom ozname: https://www.mvg-mobil.de/betriebsaenderungen/2015-01-07-sev28-kas.pdf
Reakcia na: forest #75295:
Z takej správy sa dá vyčítať kulové. Dovolil som si z diskusie v Korzári stiahnuť asi jediný vecný príspevok k tomu:

Uvolnené kolesá?
Autor článku by mohol presnejšie zadefinovať, že čo znamená pojem uvolnené kolesá?

Koľajové vozidlá totiž majú tzv. dvojkolia, teda náprava a oba kolesá nápravy sú zlisované, či inak zmontované do jedného celku, teda ak sa točí jedno koleso na náprave a samozrejme aj samotná náprava, tak rovnako sa točí aj druhé koleso na opačnom konci nápravy.

Aké chyby tam môžu byť? Tieto:

1.)
Koleso sa oddelí od nápravy. Potom môže byť taký problém, že z nápravy sa nedostane ťažná sila na koleso, trakčný motor cez ozubený prevod roztočí nápravu, ale koleso nezaberie. Ale ak brzdové obloženie pôsobí na kolesá, či na brzdový kotúč, ktorý je nainštalovaný na koleso, tak je potom problém aj s brzdením.
Podobne je to aj v prípade, ak vozidlo brzdí elektrodynamickou brzdou. Vtedy trakčný motor pracuje ako generátor prúdu, vyrába elektrickú energiu, ktorú alebo rekuperuje do siete, alebo spaľuje v brzdových odporníkoch.

2.)
Samotné kolesá môžu byť tzv. monobloky, vyrobené z jedného kusu, tieto by nemali robiť problémy, ale sa vyhadzujú celé, keď sa zoderú. Pre malé rýchlosti, teda pod cca 120 km/hod, sa vyrábajú kolesá s nalisovanou kovovou obručou. V takých prípadoch sa mení iba zodratá obruč, koleso zostáva aj naďalej v prevádzke. Teda mohla sa od kolesa uvolniť práve táto obruč. Pri električkách sa medzi koleso a obruč dáva gumené tesnenie, aby vozidlo jazdilo tichšie, lenže táto guma sa môže tiež uvolniť, teda je to možný zdroj poruchy.

Závady spomenuté v bodoch 1 aj 2 sú samozrejme nebezpečné, lebo môžu mať za následok vykoľajenie vozidla. Nemci svojho času na svojich ICE vlakoch experimentovali s gumou odhlučneným kolesom, výsledkom bolo zlomenie obruče pri rýchlosti 200 km/hod, vykoľajenie a okolo 100-105 mŕtvych priamo na mieste nehody.

V našom regióne najznámejší výrobca železničných dvojkolí sa nachádza v Bohumíne, ale neviem, že kto vyrába kolesá, presnejšie dvojkolia pre košické električky. Ak sa ale jedná o hore spomenuté závady, tak je to chyba výrobcu týchto dvojkolí, nie chyba výrobcu električky, ten dvojkolia nevyrába, kupuje ich na trhu a montuje ich do električiek, presnejšie do ich podvozkov. Je to podobné ako pri autách, že pneumatiky nie sú produktom automobilky, teda za ich problémy nemôže, aj keď v rámci záruky ona to rieši so zákazníkom.

Dvojkolia sa montujú do podvozkov a na tieto podvozky sa ukladajú skrine električiek. Teda tu treba skúmať to, či autor článku, ktorý je iste laikom pod pojmom uvolnené koleso nemyslel to, že do podvozku nainštalované dvojkolia sa nejako začali uvoľňovať. Ak áno, tak je to opäť veľký problém, lebo z podvozku uvolnené dvojkolia, čiže pár kolies spojených s jednou nápravou do jedného celku môžu spôsobiť vykoľajenie vozidla.
Ak sa zas naruší väzba medzi nápravou, vypružením a tlmičom pruženia, tak zas okrem vykoľajenia hrozí akútne nebezpečenstvo prevrátenia vozidla.
Tu opäť treba skúmať to, či výrobca vyrába podvozky, alebo ich kompletne zmontované kupuje inde, podľa toho sa dá určiť vinník problému.

Informácií je málo, teda tento príspevok som písal všeobecne a hlavne pre laikov a laickým slovníkom, teda odborníkov žiadam, aby doň nezapárali, ale ak majú viac konkrétnych informácií o košickom probléme, tak nech ho zverejnia.
Reakcia na: veteran #75296:
Ta šak vikend, ta naco. U pondzelek ozda to napišu ta ňéééé...?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.