No ja som len zvedavý kedy (a je jedno už z akých fondov, či penazi) príde na rad aj kompletná reko trate na jazere+obratisko Važecka.. Na jazere je NAJSTARŠIA bkv trať v KE , a od kedy je je aj najfrekventovanejšia, jazdi po nej dosť liniek, asi najviac z ED a jazdi občas aj teraz ešte po nej často náhradná autobusova doprava.. atd.. Podľa mňa mala byť v niektorom zozname ak už nie na prvom mieste, ale určite nie ako posledná - ako že "možno že raz aj na ňu dôjde.." Neviem podľa akých kritérii (ak nie vek a opotrebenie) sa zadelovali jednotlivé trate a uzly do projektov - len aby sa skôr kôly zlému stavu nestalo nejaké neštastie, alebo sa zničia nové vozy, alebo sa bude musieť skôr odstaviť ako na ňu dôjde rad... Ved uvidíme.. ?
Až tak do detailov nevidím do problematiky vrchného vedenia, ale to, že v Košiciach máme najpomalšie trolíky Tr 14 a Tr 15 v prevádzke v celej Európe je bezpochyby zásluha Elzy (a občas padajúce trakčné stĺpy na vozidlá MHD).
cize defacto mimo METu ostali uz "len" zvysne useky ktore su paradoxne v jednom z najhorsich stavov a priam kricia po rekonstrukcii.. krizovatka VSS-Barca s obratiskom a Krizovatka VSS-Jazero Bajkal s obratiskom ,juznu triedu nepredpokladam ze maju v plane.. a to este nevravim kedy chcu spravit tu novu trasu NMM-Terminal Sever- Tahanovce sidlisko s obratiskom lebo nejak to stichlo ?
Stavby MET budú financované z dvoch období (respektíve majú byť, tu už nie je isté nič):
– projektová dokumentácia z obdobia 2007–2013
– realizácia z obdobia 2014–2020
...s tým, že z pôvodného METu, ktorý bol zrušený, boli vyňaté úseky uzlov, ktoré budú aj zrealizované ešte z peňazí obdobia 2007–2013 a namiesto nich boli do projektu zahrnuté ďalšie (nové) úseky:
– UČS 12 Zimná–Boženy Němcovej
– UČS 13 obratisko Botanická záhrada
– UČS 14 Námestie Maratónu mieru–Havlíčkova
– UČS 15 Križovatka VSS, kruhový objazd
Ako to ze nie? Nejako som sa sice stratil v tom, co sa nakoniec bude stavat ale tie kolajnice sa kludne mozu pouzit na ulici CSA alebo na Amfiteatri. Zalezi len od toho, ci nam EU vramci MET dovoli pouzit svoje kolajnice alebo budeme musiet nakupit nove.
Zoberú úver a vec je vybavená. Trápiť ich to nemusí, veď sa nejedná o ich vlastné peniaze.
Mesto však má ešte dosť majetku na rozpredanie – len aby napríklad mestské lesy napokon neskončili v dúhových rukách.
V tom prípade ale stavby pod pomenovaním MET nebudú môcť byť preplatené z uplynulého programového obdobia. Alebo sa mýlim? Je to priveľký luxus pre nás nevyužiť takúto možnosť a v podstate len tak vyhodiť € do vzduchu. Aj keď budú financované už zo súčasného obdobia, tak pre zmenu prostriedky určené na toto obdobie sa mohli použiť inde.
Kapacity? Kto Dúha?
Však oni nemajú skoro žiadne kapacity. . . drvivá väčšina nákladiakov a strojov sú stroje od subiek. Takže kde oni mohli niečo presunúť, keď prakticky nemajú nič k dispozícii ?
No nie je to úplne tak, že ich to nemusí zaujímať.
Ide o stavbu za cca 37mil.€ + DPH. Mesto nemá žiadne voľné prostriedky a videli sme, aké problémy narobilo mestu platenie prehratého súdneho sporu za 10 mil. eur (to im ešte darovali pozemky s kasárňami).
Takže ak by bolo treba zaplatiť 43 mil. € z vlastného vrecka, tak neviem ako to urobia, keďže celkové daňové príjmy na rok 2014 sú plánované vo výške 89 mil.eur a z toho pre vašu predstavu daň z nehnuteľností a stavieb predstavuje 20,9 mil. eur.
Proste si mesto nemôže vôbec dovoliť takto veľkú investíciu nedokončiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Alco