Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KosickyTiger #73905:
Zhruba ako táto návesť na tratiach:
http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2010080101
Reakcia na: KVKV #73903:
Ako tá dálniční nálepka vyzerá ?
Aké asi budú na zrekonštruovanej trati? Žliabkové, či bez?
Reakcia na: monoblok #73896:
Praha bola donedávna špecifický prípad. Všade, aj na otvorenom telese sa museli používať výhradne žliabkové kolajnice. Súviselo to s profilom kola. K dnešnému dňu snáď už všetky prevádzkované vozy prešli úpravou profilu, takže možu jazdiť aj po bezžliabkových kolajniciach, ktoré sa novo zavádzajú kde je to možné. V dobe prechodu na tento systém bolo zaujímavosťou označovanie už upravených vozidiel nálepkou s profilom bezžliab. kolajnice . Pražskí tramvajáci tomu slangovo hovoria "dálniční nálepka"
Pozerám práce na združený cestovný poriadok liniek 20 a 20L – existuje nejaké zdôvodnenie, prečo cez voľné dni jazdia na spoločnom úseku tak nepravidelne?
Reakcia na: Brika #73899:
A "troška" sa sekli v hmotnosti ? nie 30-timi tonami ale 60-timi ?
Reakcia na: Brika #73899:
Trénuje na zrážku s vlakom??
Reakcia na: monoblok #73896:
Po zatrávnenom zvršku gumokoly asi nejazdia...?
Reakcia na: monoblok #73896:
Žliabkové sa používajú hlavne tam, kde je predpoklad, že by po trati mohlo jazdiť aj niečo nekoľajové... Na spomínanej trati ju nájdeš asi na všetkých zastávkach aj v obratisku...
Reakcia na: Tatranka #73895:
Vacsina rekonstruovanej a predlzenej trate z Vitezneho namesti na Podbabu pouziva kolajnice bezliabkove S49 a pritom je tam zatravneny zvrsok ?
Reakcia na: Terepin #73894:
Žliabkové koľajnice sú primárne určené na zabudovanie tam, kde je trať zadláždená alebo inak upravená tak, že povrch je cca v rovine s temenom koľajnice. A to je prípad väčšiny mestských tratí. Tam kde sa to nepožaduje je zbytočne pokladať žliabkové koľajnice (Južná trieda,rýchlodráha...). Žliabok prakticky vymedzuje voľný priestor pre okolesníky kolies vozidiel. V minulosti sa žliabkové koľajnice "vyrábali" aj domontovaním prídavných žliabkov k bežným koľajniciam, to bol aj prípad zadláždených úsekov prvých električkových tratí v Košiciach.
Reakcia na: Yogi616 #73882:
Mierny OT, ale k čomu vlastne slúži ten žliabok?
Reakcia na: S499.1023 #73889:
Tak tam pošlú každú noc jeden voz, ktorý 100-krát prejde nepoužívaný smer tam a späť. Bude to už potom lepšie?
Reakcia na: S499.1023 #73890:
Skôr ten bezpečnostný účel. Pretože vo väčšine miest sa v prevažnej väčšine jazdilo po tom priamom smere a tá spojka sa používala iba pri operatívnych alebo plánovaných výlukách (v priemere menej ako raz za rok rádovo na týždeň - dva.)
Reakcia na: Mike #73887:
Asi preto, že sa používajú alebo majú nejaký bezpečnostný účel.
Reakcia na: TA #73884:
Môj ty bože, tak si predstav, akým spôsobom sa opotrebuje srdcovka, ktorú budeš jazdiť len v jednom smere?
Reakcia na: Mike #73887:
Treba brať do úvahy rozsah koľajovej siete, hustotu premávky, "miestne zvyklosti"...
Beztak je to tu zbytočné riešiť, v praxi to bude mať nulový výstup...?
Reakcia na: S499.1023 #73878:
OK ale prečo sa potom tieto koľajové prejazdy (alebo spojky, alebo ako sa odborne nazývajú) nachádzajú na niektorých tratiach v Brne, ale aj v mnohých ďalších mestách v západnej Európe?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.