PvvS: Jo, už dávno. Na BA diskusi mě J. obvinil, že jsem Všeználek, tak jsem se upravil podle jeho přání? .A přesně toho samého jsem měl na mysli, když jsem psal Irisakovi, že mi někoho silně připomíná. Ale Martin už relativně přišel k rozumu:-P.
Noo, Irisak, mam pocit, ze tu na tejto stranke asi nikoho neudivis a "neprecuras" svojimi tvrdeniami. Kazdy ma svoj nazor, ktory moze byt iny ako ma vacsina, no mam dojem, ze ty si sem vpalil ako delova gula. Znova si otvoril nekonecnu temu (po kolkykrat uz boli tieto porovnavania uzavrete), zial len so subjektivnymi pocitmi. A presadzovanie svojho nazoru si ohranicil dost "divokymi"mantinelmi. Na jednej strane jazdou konkretneho vodica, na druhej urazkami. Este dobre, ze je to len vymena nazorov cez net.Pri osobnej vymene nazorov by si asi nevahal pouzit aj svoje päste.
bus za 13 milionov bez klimatizacie a chladnicky pre vodica je šrot. Vlete sa cestujuci idu podusit , lebo nieje co dychat, hmm a to je fakt. Okna sa len odklopuju nieje tam ziadna ventilacia. ak vypadne 29 smer kavecany a 13 smer Bana tak solaris tam nemoze chudacik. Spotreba ? ani nehovorim, ci som ja za alebo proti, tak to nezavazi , fakt je ten ze sa naozaj do kratkej karosy vojde viac ludi, ma lepsie vetranie nisiu spotrebu , ale nieje taka elegantna ako solaris, 33 solarisov je uctihodne cislo ale ludia pochopia casom sami ze to co je pekne nieje aj vzdy dobre..... cas ukaze. Co sa tyka S.C. ma psychotesty za sebou a je v poriadku, takze jazdi podla cp ktory napisali mudre hlavy DPMK ak 5241 robil L15 tak sa veru ani necudujem , tam su casy bez nakladania a vykladania cestujucich , na 55 prve spoje maju spickove casy a ked uz 18 predbehne 55 na ceste k amfiteatru tak sa treba zamysliet, aky je CP tak sa jazdi podla moznosti, hmm, trolejbus v rannom spoji od tesca smer na Klastor ma tak ponatahovane casy ze na Klastor pride ked ide normalne aj 15 minut skor, trolejbusy keby mali trolejove vedenie tak ako ma byt , to jest obluky ako maju byt a rovinky bez vlnenia tak lignu aj irisi, no ale kedze ak je to tak ako je tak miesto troleja idem na bus a ak nedajboze pristavy mojim smerom solar a karosa sadnem do karosy ,som paranoik??? Cestujuci chcu aby vsetko bolo podla predstav .... vsetky predstavy su ine..... niekedy (skoro stale) nic nieje podla predstav, nepaci sa mi ze si niekto dovoli kydat na cloveka ktory sa nemoze branit, smutne ze sa tu stoho pomaly stava "sťaziareň" ale vsetko bez dokazov, a co vadi vodicovi? to netrapi nikoho, na postovej pozdlzne porkovanie si mylia s kolmym, ak vo vyhradenom jazdnom pruhu na sturovej parkuju "jastraby" tak uz niet co riesit , perfekne idu prikladom, ale to sa uz v DPMK netyka to uz je o inom , zacneme tu preberat naladu soferov a ked skoncime zo zamesnancami tak prejdeme na cestujucich ...... A vies ta stara baba co na mikoviniho nastupuje..........atd. Neviem ci sa mam smiat alebo plakat. pritom mozte tu preberat dolezitejsie faktory (prepustenie veduceho odborov, strajk nebude?) alebo zacneme osocovat to ho a toho? Ako to bude vlasne dalej?
Irisak reagoval na anketu takto:
Som čítal tú anketu, kde sa pýtate ľudí, akým smerom by sa mal uberať nákup autobusov. približne 88% hlasuje za Solarisy. Ta čo ste už úplne potratili rozum ľudia, však to väčšiu chobotinu ani kupiť nemožno. Sa spamätajte, však za 1 solaris možu prísť do Košíc až 3 nové Irisbusy. Tým hlúpym ľuďom asi nedochádza, že do 1 krátkej Karosy vojde viac ľudí ako do 1 veľkého solarisu. A to ešte nehovorím o výkonnosti, o lepšej vhodnosti do mestskej dopravy a o "pohyblivosti".
Keby niekto normálny riadil DPMK, boli by tu len Karosy, či už dlhé alebo krátke. Solaris je úplnahlúposť. Kedy to ľudia pochopia.
Tak kto tu koho urážať ZAČAL? Kto potratil rozum, kto sú hlúpi ľudia?
irisak: uz si pochopil o com tato debata bola? pokrok sa zastavit neda. a este cosi: nesud, aby si nebol sudeny. a ked, tak si zabezpec dostatok informacii. akosi mi nie je jasne, ako sa mozes opytat cloveka, co ma dlhorocnu prax vodica mhd, ci vie ako sa jazdi na trojkolke? nemaj obavy, urcite to vie, na rozdiel od teba sedel aj na takej motorovej. a ak sa mylim a nesedel, tak urcite v case ovulacie tvojho buduceho embrya krutil volantom trolejbusu... to len tak, ako dovetok na zaver. mimochodom: si drzitelom vodicskeho opravnenia? akeho? odkedy? kolko (kilo)metrov si najazdil? kolko si nacuval? otazky na vzdialenost boli myslene na jednotky dlzky od toho kolieska, co sa volantom nazyva, nemyl si to prosim s rezervou, popripade s miestom spolujazdca v osobnom motorovom vozidle, resp. s miestom na statie vedla kabiny vodica, v ktorej sedelo asi 15 zamestnancov dpmk, z coho bolo niekolko ludi z najvyssich miest, nejaky garazmajster, skupinka mechanikov, par autoelektrikarov, dvaja vodici a drzitel "decka"
Moje osobné skúsenosti hovoria, že so zdrojmi informácií je to ako s uzavretým kruhom. Čím vyššie a čím nižšie pozície, tým menej sa dozviem. Najviac informácií sa dá získať strednou cestou u vedúcich pracovníkov jednotlivých oddelení, vedúcich prevádzok a ich najbližších podriadených.
irisak: sprav si tabulku. dve znacky busov. kazdu rozdel na tri stlpce 12kcb/12su, hovno/15su, 18kcb/18su. nechaj si dostatok miesta, aby si kazdy vzniknuty stlpec mohol rozdelit na podstlpec plusov a podstlpec minusov. urob velmi vela riadkov, do kolonky a1 dosad porovnavane hodnoty. lepsi vysledok zakruzkuj cervenou. do posledneho riadku tabulky spocitaj, kolko cervenych kruzkov si udelil a porovnaj ich pocet. cim viac hodnot porovnas, tym bude vyhodnotenie objektivnejsie. zakonite vsak viac kruzkov dostane soplaris. dovod jednoduchy: v kategorii 15metrov budu zakruzkovane hodnoty, nie pomlcky, ktore dosadis namiesto neexistujucich hodnot. chapem, ze ta to ako zaryteho privrzenca karosy nepotesi, ale taka je realita. tak asi budes musiet uverit 88%nemu vysledku ankety, bmkovym, diggiho, isidorovym, papyrovyma sarkovym argumentom a vsevedkovmu tvrdeniu taktiez. asi sa ti to pacit nebude ale je to tak. nemozes totiz porovnavat 12-15rocnu koncepciu renaultu a 5 rokov stary vykres povodom z nemecka od manu...
no, chrumkava ***ata sa nam tu rozbehla. prepecena, spravne korenena, jemne pikantna... len zopar veci ma fascinuje. tak napriklad: preco porovnavat instalovany vykon v dvoch rozlicnych vozidlach? ale, ale irisak a to je uz co za nezmysel? vyraz merny vykon poznas? add2: co to je za nezmysel vzajomne porovnavat automat a mechanicku prevodovku? boli ste v americku na spionaznej misii, sudruh irisak? add3: co to je za nezmysel vzajomne porovnavat vozidla klasicke/nizkopodlazne, 12m/15m, karosu/autobus, a vela inych? add4: efektivita prace vodica vzhladom na pocet prepravenych cestujucich? merna spotreba paliva na jedneho cestujuceho? add5: nespocet inych objektivnych faktorov. irisak, ak porovnavat, tak iste ano, ale v rovnakej kategorii. tak skus porovnat vzajomne renault sragoru delfina karosu slintyhnus 12m/soplaris urbino 12m. potom hovno reprezentovane karosackou dierov na trhu/su15m a na zaver slintak18m/sopel18m. len takto sa dopracujes k objektivnym zaverom.
Keď som študoval nejaké materiály DPMK, zaujala ma z dobových záznamov informácia, že od 7.11.1964, teda dátumu, ktorý sa všeobecne považuje za začiatok prevádzky, mala prevádzka štatút skúšobnej prevádzky. Jasné, ide tu len o slovíčka, nič sa nemení na skutočnosti, že boli zavedené linky R-2, R-3 a R-4. Definitívnu podobu cestovný poriadok nadobudol až tuším 2.5.1965, kedy sa skúšobná prevádzka skončila.
Zaujímavosťou je, že spočiatku mala rýchlodráha veľké problémy s absolútnym nezáujmom cestujúcich mimo špičky a riešilo sa to výraznejším obmedzovaním sedlovej dopravy. K rovnomernejšiemu využívaniu rýchlodráhy po celý deň a v oboch smeroch malo slúžiť aj zrušenie autobusových spojov Košice - Šaca. Kto chcel ísť do Šace, musel použiť R-ku po vstupný areál a tam prestúpiť na bus kyvadlo VSŽ - Šaca a späť.
Dopravak: Mas uplnu pravdu, ze kydat na vodicov a opisovat ich celym menom je nemiestne. Ide len o to, ze som na Irisakov prispevok MUSEL reagovat prave mnou spominanou prihodou, aby aj nezainteresovani pochopili, ze kazda karta ma rub aj lic. Aj ked je pravda, ze stacilo dalej pouzivat len inicialy ?
Iriisak: Zlaty moj, mojou zivotnou snahou urcite nie je byt taky dobry ako S. C.. V podniku je velmi vela vynikajucich vodicov, ktori maju x km bez nehody. Vodic je skutocne dobrym vodicom, ak dokaze zvladat svoju viacmenej stresovu pracu s rozvahou. Cize jazdi bez nehod ako vravis, a aj rychlo, ale aj bezpecne, nerozhadze ho situacia okolo a sprava sa k svojim zakaznikom = cestujucim slusne. A prave ta ostatne menovana vec tomuto panovi chyba. Spominana dama v mojom pribehu totiz na Secovskej musela z abusu vybehnut a nasledne davit nie preto, lebo sa doma prejedla alebo ze by mala pociatocnu tehotensku nevolnost, ale kvoli jazde 80 km-ovou rychlostou zakrutami dole Furcou, kedy sa aj cestujuci na sedadlach museli poriadne drzat. A prave tu som Ti napisal, ze tuto jazdu si odmyslam, ale ze nasledna vodicova osocovacia a hanliva reakcia bola uboha.
S tymto panom jazdievam z Lingova na DP pravidelne a ak skutocne nema svoj den, castovane nadavkami je bezne (dokonca aj nadavanie radiu!). A uznaj, ze v tom pripade asi nieco nie je v kostolnom poriadku.
A este nieco ako od BUSE fachmajstra - ak niekto pouziva system BUSE na nemiestne zarty typu "Pasmo: 69", tak no comment.
A zaver - ja Ta neurazam, tak neurazaj ani Ty mna. Lebo si tu vsetci budeme nuteni pomysliet, ze kultivovane spravanie chyba nielen S. C. , ale aj Tebe ?
hopáá, nevšimol som si...
Ale ani tentoraz si neviem vybrať: Áno v žiadnom prípade, Nie tiež nie a tak mi ostáva zlatá stredná cesta "v rámci možností", ale to by som tiež nepovedal... No, veru neviem, budem premýšľať! ?
Hehe...tie fotky z Maratónu sú super, živo si ten chaos viem predstaviť ;p Rozdiel oproti minulému roku bol asi hlavne v tých dvoch spojoch L5 naviac, že? No ale aj tak...nedal sa počet služieb zredukovať? Aby tam stála vždy max. 1 električka danej linky?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vševedko