Ď.
Pretože na lístku je písané že neplatí na nočných spojoch, zrýchlených a linky s označením R. Tak mi nešlo do hlavy že ktoré sú to tie zrýchlené spoje
Jednorazový papierový cestovný lístok je neprestupný, neplatí pre nočný spoj, a neplatí na zrýchlených spojoch a spojoch označených "R" do U. S. Steel Košice. Z toho vyplýva, že tento lístok neplatí ani na zrýchlených spojoch, čo sú spoje, resp. linky ktoré sú tak označené.
Toto je celkom sranda, treba za to DPMK trochu popotahovat Je fascinujuce, ze sa im podaril takyto nezmysel ked riesenie je vcelku jednoduche.. bud to vyriesit tak ze by sa vydala priloha tarify, ktora by stanovovala kde 4-zastavkove listky neplatia, alebo to uvadzat do CP (a na to sa odvolat v tarife).
Kazdopadne, stanovovat platnost listka podla poctu zastavok je podla mna nezmysel, radsej to obmedzit casovo, alebo zaviest nejaky "listok na kratku cestu", ktory by platil do zastavky uvedenej na CP, pricom tato vzdialenost by sa stanovovala kilometricky s prihliadnutim na miestne specifika.. rieseni by bolo mnoho.
časť D, odsek 5, bod c hovorí len o optimalizácii cestovného lístka, ale v časti B sa ozaj hovorí len o papierových lístkoch, teda možnosť priameho zakúpenia jednorazového lístka po nástupe do spoja sa tým nevylučuje. Avšak pochybujem, že sa bude dať zakúpiť cez označovať, určite to bude softvérovo ošetrené, čím ale samotný DPMK poruší svoju vlastnú tarifu.
tak doteraz tam bol tusim 4 minuty rozdiel medzi tymi zastavkami, spoje chodili nacas- na habursku dosiel nacas, ale na otocku prisiel s nadbehom a castokrat sme na otocke vystavali s otvorenymi dverami a cakali na cas odchodu. . Takze teraz tam budeme cakat este dlhsie a nebude sa stihat na peresskej prestup na L56, diki, super krok.
je to síce len moja domnienka, keďže presný výklad pozná len autorka, ale pôvodný návrh znel tak, aby jednorazový lístok neplatil ani na akože zrýchlené linky. Je to však len v rovine čítania medzi riadkami, keďže je to napísané len tak, ako je. No a MZ schválilo tento návrh bez akejkoľvek zmeny, čiže predsa len tie akože zrýchlené linky by mali pod to spadať.
V zastávke Pereš je 3-min. pauza na vyrovnanie meškania už dosť dlho, teda autobus by mal počkať na čas odchodu. Ako sa to v praxi dodržiava, radšej ani nechcem vedieť.
Ináč to uznesenie o zneplatnení 4-z lístkov hovorilo iba o papierových lístkoch, nie EP (práce chvatná, málo platná...) Ale vo výslednej tarife sa zničohonič objavilo aj obmedzenie pre lístky z karty (D.5.c - a písal to zjavne nejaký maďar)
Takto to schválilo MZ. Vysvetlenie a jej aplikovanie do praxe je také, ako som napísal. Neexistujú tu žiadne zrýchlené linky (číselný rad 5x nemožno považovať za zrýchlený, ani licencie takto udelené nie sú), a teda zmena sa týka len železiarenských liniek R a RA, samozrejme v plnej trase a obojsmerne. To schválené znenie "spojoch označených R do USS KE" bolo predkladateľkou a je aj Mestom KE chápané opisným spôsobom ako "linky jazdiace do železiarní". A teda linky R1-R8 a RA1-RA8.
inak, ak už chceme doslovne dodržiavať tarifu, tak potom "jednorazový papierový cestovný lístok je neprestupný, neplatí pre nočný spoj, a neplatí na zrýchlených spojoch a spojoch označených "R" do U. S. Steel Košice", teda na všetkých ostatných spojoch – nekončiacich v USS – možno tieto lístky využívať. A teraz môže to znamenať:
1. tieto lístky nemožno využívať len v smere do USS;
2. tieto lístky nemožno využívať len na daných spojoch spojoch ozaj končiacich v USS – taký spoj a ani taká linka, pochopiteľne, neexistuje, keďže všetky okrem vnútrozávodnej dopravy končia pri USS;
3. tieto lístky nemožno využívať len v spojoch, ktoré začínajú alebo končia v USS, teda ostatné spoje inkriminovaných liniek nekončiace a nezačínajúce v USS sú vyňaté spod tohto pravidla – napríklad výjazdy z vozovne nie smerom k USS.
Takto diletantsky napísať vetu, ktorej exaktnosť by mala byť prvoradým atribútom, je fakt umenie. Každé jedno vyššie uvedené vysvetlenie sa dá chápať na jej základe.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus