Petícíu za záchranu trolejbusovej dopravy v Košiciach budete môcť v stredu 12.9.2012 podporiť na týchto stanovištiach:
1. Námestie osloboditeľov (pred Hiltonom) v čase od 9:00 do 18:00
2. zastávka Mier (smer Tesco) v čase od 14:30 do 18:00
3. sídlisko KVP (zastávky Moskovská, Cottbuská, Poliklinika KVP). Toto stanovište nebude v tento deň fixné, zberač podpisov sa bude pohybovať medzi týmito zastávkami v čase od 17:00 do 19:00
Cestovny poriadok zverejneny na imhd- L20L, odchod 13:16 zo zastavky Peres- je nespravne napisany doplnujuci udaj- spoj nepremava po zastavku Peresska, ale po zast. Lorincik.
No ten dovod je dost jasny, autobus tak ako auto len kupis nalejes do neho naftu a jazdis, ziadne vedenia, trate, ziadna specificka udrzba a technika k nej potrebna, dopravny podnik rovnez sa nestara o udrzbu ciest po ktorych autobusy jazdia kdezto o trate sa musi(aj ked si obcas myslim ze elektrickove trate su v lepsom stave nez nase cesty). Aj napriek tomu ze sa mohli kupovat aj trolejbusy, nahradili sa ikarusy 280(sry 280 fans ale bolo nacase), co bol v tej dobe velky upgrade, cize obnova vozoveho parku citelismi bola opodstatnena.
Dufam ze raz radnych prejde ta neskutocna lenivost a neschopnost a bude sa rozsirovat aj trolejbusova siet, no uvidime po 16tom ze co sa stane.
ku koridu je jasné že keby sa toľké peniaze dali do trolejbusov ako sá má dať na korid tak máme celé Košice zosieťované a máme na 20 rokov relatívny pokoj s dopravou, samozrejme okrem výmeny trolejbusov ,stačilo by kupovať 1 trolej každý rok, ale by sa niekto nenabalil na províziach za autobusy preto máme v Košiciach toĺko druhov autobusov nemyslíte?
V utorok 11.9.2012 bude možné podporiť záchranu trolejbusovej dopravy na nasledovných miestach:
1. Sídlisko KVP, zastávka Miestny úrad KVP (smerom ku Poliklinike KVP) v čase od 14:00 do 18:00
2. Námestie osloboditeľov (pred Hiltonom) v čase od 9:00 do 18:00
3. zastávka Mlynská bašta (smer Mier) v čase od 14:15 do 18:00
4. Dargovských Hrdinov, zastávka Poliklinika Východ (smer Tesco) v čase od 14:00 do 18:00
A okrem toho... Ja som za naučenie ľudí prestupovať. Ale odtiaľ potiaľ. Naučiť (resp. donútiť) ľudí niekde z Belehradskej, Činskej, Pekinskej nasadnúť na autobus, ktorý ich odvezie na električku (ktorá naňho aj možno bude nadväzovať), je podľa mňa ťažké sci-fi. Podľa mňa by to viedlo jedine k ešte väčšiemu zneatraktívneniu MHD.
Na ŤHC sa dajú urobiť aj oveľa efektívnejšie riešenia, ktoré budú hlavne oveľa lacnejšie ako nič neriešiaca električka priamo na Nám. MM alebo PriamoNaStanicuOkľukouPoKuzmányho.
osobne by som elektrickou nechodil aj keby mi mala ist po oknami, ked sa raz potrebujem dostat na mier, alebo na amfik, alebo na namestie maratonca tak mi je na nic nejaka elektricka na stanicu
elektricka v planovanom variante nie je prave najstastnejsie riesenie, ale bude sa dat pracovat aj s tým. ak budu na odchody a prichody elektriciek nadvazovat 1 (2) autobusy, na ktory bude rychly a jednoduchy prestup, a ktory pojde do sidliska rozviest cestujucich a nabrat cestujucich na dalsiu elektricku, myslim si, ze to az take zle nebude. tak isto to bude moct byt casom riesene aj z juznej strany amer. triedy... jeden prestup (bus - elektricka) potrebny na to, aby som sa dostal do centra mesta je slusne spojenie
ludi treba naucit prestupovat, no zaroven treba zabezpecit taku nadvaznost a kapacitu, aby bolo taketo spojenie atraktivne... elektricka bude urcite rychlejsia ako bus v sucasnosti... ak vsak nastane to, ze sa vybuduje elektricka, ale starosta tahanoviec bude proti reorganizacii dopravy a tak ako je v KE folklor, odmietne zrusenie akehokolvek autobusoveho spoja a bude chodit do centra subezne bus aj elektricka, cele budovanie tejto trate sa moze zastavit a eurofondy pouzit na nieco aspon o trochu viac prospesnejsie...
Riešenie čistoty mesta, mestskej hromadnej dopravy (...) boli jednými z tém stretnutia vedenia mesta Košice a primátora rumunského mesta Oradea v Historickej radnici. http://www.kosice.sk/article.asp?id=11503
v súčasnosti by stačilo spraviť bus pruh na rannú špičku, spraviť zelenú vlnu a pri rovnakej výprave by aj autobusy mohli jazdiť hustejšie, keby na jednom polkole ušetrili len 5 minut jazdy, pri 10 minutovom intervale je to už silne čislo. A naklady na vybudovanie bus pruhu a preferencie by sa rychlo vratili, narozdiel od milionov utopenych v megalomanskej elektricke
Ja som tvrdil, že jediná trasa električky, ktorá by dávala akú-takú logiku by bola Americká trieda-Európska trieda-Austrálska trieda. Na Európskej triede by sa IMHO tých 10-12 metrov pri dobrej vôli našlo (je pravda, že by sa tým zabralo niekoľko parkovacích miest). Netuším, aké sklonové parametre (ne)zvládajú električky, ale nemyslím si, žeby bola Európska trieda prudšia než stupák za amfiteátrom smerom na Terasu.
Samozrejme, takáto trať by bola podmienená realizáciou Austrálskej triedy a teda aj plánovanej zástavby bytových domov. Takáto električka by obsluhovala väčšinu sídliska.
Trať na Americkej triede bola vymyslená dávno pred rokom 1989, keď sa počítalo s výstavbou 40-tisícového sídliska ŤHC-západ, čiže celé Ťahanovce by mali cca 80-tisíc obyvateľov. Toto je dnes vysoko nereálne (najmä zástavba pod Americkou triedou - nejasné majetkové pomery). Obchodná zóna pozdĺž Americkej triedy ostala z veľkej časti nedobudovaná, bloky sa nachádzajú až za týmto pásom (ďalej od cesty = menšia atraktivita). Urbanistická štúdia na toto územie existuje od 90. rokov, no naplnená nebola - horko-ťažko čo sa dostaval skelet na Bruselskej (Lidl).
Na toto netreba mať absolvovanú 4×UNIZA, stačí použiť sedliacky rozum. Poďme počítať. Rátajme, že na tú električku čo sa plánuje v rámci pseudoIDS, by chodili ľudia zo spodnej časti "starej časti" sídliska a z celej "novej časti". "Novú časť" rátam zámerne celú, lebo najmä Helsinská a Viedenská je od MHD "odrezaná" už aj teraz.
Takže počítajme: Americká trieda (2×48 bytov), Budapeštianska (576 bytov), Európska trieda (64 bytov), Berlínska spodok (278 bytov), Sofijská (579 bytov). Spolu 1593 bytov. "Nová časť" Ťahanoviec má 2084 bytov. To je dokopy 3641 bytov, vynásobme to koeficientom 2,75 obyv./byt, dostávame cca 10000 obyvateľov, vrátane dojčiat, nezamestnaných, dôchodcov a detí, ktoré navštevujú ZŠ/MŠ priamo na sídlisku apod.
Ranná špička trvá cca dve hodiny, ja si naozaj neviem predstaviť, žeby sa za tento čas takouto električkou (priamo na Nám. MM, resp. možno na stanicu) prepravila čo i len polovica z týchto 10 tisíc ľudí, čím sa dostávame pod hranicu rentability trate (netreba zabúdať, že to nebude len taká trať po hotovom povrchu, súčasťou bude niekoľko estakád, mostov).
Neviem teraz z hlavy číslo (možno niekto doplní). Rentabilita TD je aspoň 1000 cestujúcich/špičková hod., ED aspoň 3000 cest./šh a metro cca 10000 cest./šh (?)
Tak zase má pravdu, lebo najviac ľudí je hore a nie dole na Americkej triede. Takže aj tak sa budú musieť zvážať dole.
Úplne sci-fi by bolo viesť električku pod sídliskom, niečo na spôsob metra. Ale myslím, že veteran je v tomto zbehlý a už neraz navrhoval inú trasu električky, tuším na Austrálsku triedu.
nemas pravdu, vzhladom nato ze tam elektricka nie je, su mnohi ludia odkazani nato aby cestovali autami, vela ludi vlastni auta, no nie kazdy chce chodit autom, ma nato peniaze a tak dal\
Dispecer, mi daj nejaky kontakt na teba, chcem dake fotky z updatu vo velkom rozliseni ale na maily neodpovedas
niečo ku koridu, korid ak bude zrealizovaný tak to budú vyhodené peniaze to sú veľké náklady a ľudia to nebudú používať kto pôjde na spodnú časť Ťahanoviec, aby sa odviezol na stanicu skoro je peši tam kde potrebuje za ten čas čo pôjde na tú slávnu električku a to nehovorím o o súkromných autách ĺudia budú využívať inú dopravu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KiWiK