Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rudyke902 #66274:
novšími ako novšími, je to približne tak isto, ako na 28 jazdil tedom, tak občas dnes zachadza do mysle crossway, a tak ako jazdili ikarusy, tak aj dnes eurobus do mysle posiela 20 rocne karosy po GO
Reakcia na: Kami #66275:
tak ja som ti len odpovedal na otazku ? vobec si nemyslim, ze by to mal byt vzor pre kosice ?
Reakcia na: tbus #66273:
Kedze v SNV je podla iMHD 21 autobusov, tak nahradenie kazdeho jedneho vozidla dokaze pohnut percentami. Pri pohlade na skladbu vozidiel si vsak nemyslim, zeby mal byt Eurobus nejaky vzor. A naco aj. Ved pre potreby SNV to asi staci. Nove vozidla znamenaju vacsie odpisy a tym aj vyssie naklady, ktore musi mesto dorovnavat.
Reakcia na: Sheep221 #66270:
Prevádzkuje - jeden príklad už bol zverejnený , čítaj nižšie 🙂 a aj na pôvodne zrušenej linke 28 do Nižnej M. teraz prevádzkuje eurobus novšími vozidlami ?
Reakcia na: Kami #66268:
v SNV , co sa tyka novsich vozidiel, tak je tam lepsi vekovy priemer (ked neratam tie 24 rocne karosy v zalohe ? ) aj listok je o 5 centov lacnejsi
Reakcia na: Sheep221 #66269:
si robis srandu? najstarsi auutobus co tu jazdi je z roku 1987 , neviem odkial si nabral ten rok 2000. Robili sa samozrejme generalky , ale aj tie maju svoju zivotnost, a mnoho busov je uz po zivotnosti, a su castokrat uz nebezpecne na cestach...

Tie 961 nahradzuju nie kvoli veku, ale kvoli EU fondom, ako my sme museli vyradit za kazdy novy Citelis jeden naftovy autobus, tak aj v BB nahradzuju. Zial, musia sa vyradovat aj 8 ci kolko rocne 961ky ...

A co sa tyka "keby jazdili kazdy den dookola" , tak PRESNE NA TO su trolejbusy, autobusy, elektricky, aby jazdili kazdy den dookola a nie aby sa susili a setrili na dvore. Co najviac aby jazdili.
Reakcia na: Sheep221 #66269:
tbus píše o troch vozoch, takže vrátane akejsi zálohy - no ale NP trolejbus je triviálne nahraditeľný NP autobusom, čiže ani pri dvoch kusoch by vôbec nemuseli jazdiť "každý deň dookola".
Reakcia na: Kami #66268:
Neprevadzkuje, Rudyke ale rad polemizuje nad kadecim moznym ?

Co sa tyka dopravy na tahanovce, v spicke to nie je ziadna vyhra ale viac sa asi zmenit neda.
Reakcia na: Rudyke902 #66267:
AD v Kosiciach by som riesil podstatne menej ako TD, hlavne pretoze autobusy sa aj napriek tomu ze maju kratku zivotnost, obmienaju v dostatcnom pocte a dostatocne rychlo a vozovy park autobusov mame v KE si myslim slusny. Od roku 2000 sa snad obmenil takmer cely vozovy park autobusov. Zatial co elektricka prisla pred rokom nova len jedna a TD sa od posledneho rozsirenia v roku 1999 nedockala ziadnej podstatnej modernizacie ci rekonstrukcie ci novych vozidiel.
Eurobus by ale tak ako SAD zvolen, dopravu len spomalil a obmedzil.

Kami, ich 961 uz su tak stare ze ich treba nahradit?

tbus, da sa spravit, ale pokial by sa tieto veci riesili na vela vozidiel si myslim ze aj lacnejsie by vyslo nasadenie vozidiel novych, nakolko hlavne opravy starych karoserii su velmi narocne a pracne.
Vidis ze s 941tkami ktore dojazdili aj Ikarusmi 435 sa nebabrali, jednoducho ich po dodavke citelisov vyradili.

Co sa tyka dvoch NP vozidiel na garant linkach, neviem ci by to bol az taky dobry napad pretoze keby jazdili kazdy den dookola asi by velmi skoro dojazdili.
Reakcia na: Rudyke902 #66267:
Prevadzkuje Eurobus niekde MHD lepsie, lacnejsie, s novsimi vozidlami?

Co chyba DPMK aby zlepsilo dopravu na TH?
Reakcia na: Sheep221 #66263:
Veru tak - je ťažko predvídať ako by to bolo tu v KE - ale práve pre našu TD jednoznačne by to prinieslo len pozitívum, ak by sa taký scenar zopakoval ako v BB, preto som to spomínal ?

Ináč keď sme už v tej rovine - čisto teoreticky - ak by "pustilo" mesto celú AD z MHD do súkromných rúk (teda eurobusu predpokladám, ak mal záujem v minulosti), bolo by veľmi zaujímavé sledovať ako by sa eurobus "popasoval" so zabezpečením dopravy na TH (a aj inde kde "gro" dopravy je na busoch) k spokojnosti mesta a aj cestujúcich.. Myslím že dlho by záujem nemal, a skôr či neskôr by sa aj toho asi vzdal.. ? ?
Vidim, ze sa tu rozobera BB. Zjednodusene sa da povedat, ze v snahe o setrenie nahradili jedneho sukromnika (BBDS) druhym (SAD ZV). Po niekolko rocnom prechodnom obdobi, kedy sa kvalita vozoveho parku vyrazne zhorsila, sa teraz vdaka EU fondom zlepsuje az do absurdnej podoby. Tento rok sa budu Karosy B 961 nahradzat Citelismi. Mesto neusetrilo nic, aj spatne doplatilo ovela viac, ako keby jednoducho pokracovalo vo financovani podla povodnej statnej dotacie.

Keby si par ludi nepostavilo hlavu a nesfunkcnilo DPMBB, tak nie su ani trolejbusy, ani intervalove CP, ani mesacne listky. Je sice 19 novych trolejbusov, ale uz nie su velmi peniaze na poriadnu udrzbu tych starsich. DPMBB (z 51 % vlastneny SAD ZV) ma velke dlhy. Zhruba podla systemu, ze zisky su sukromne a straty verejne.

Zabudnite na to, ze sukromnik by spasil MHD v KE. Nie, ten bude jazdit podla toho, co si mesto objedna a zaplati. Ak si mesto nevie (nechce) ustrazit hospodarnost v DPMK, ako by si ju ustrazilo pri sukromnikovi, s ktorym ma "iba" zmluvu? Netreba tiez zabudat, ze niektori sukromnici vedia patricne motivovat kompetentnych.
Reakcia na: Sheep221 #66263:
Pri GO sa dá aj z otrasného voza spraviť "nový", plus by Košice potrebovali navyše nejaké NP vozidlá aspoň na 2 nízkopodlažné služby nech je aj na trolejbusoch NP spoj cca každú hodinu čiže nejaké 3 nové vozy pre začiatok by hádam stačili na zatraktívnenie. No a potom postupne obmieňať vozový park, aby sa potom o niekoľko rokov nestalo, že začnú trolejbusy dožívať naraz, ako je tomu teraz.
Reakcia na: Rudyke902 #66261:
Tazko predpokladat ze ako by nieco take dopadlo, kazdopadne BB je mensie mesto, s mensim systemom MHD. A nikto v tej dobe nevedel co s trolejbusmi bude, nastastie sa po roku a pol spamatali a zalozili dopravny podnik sice to dopadlo happyendom, tieto veci sa na Slovensku deju raritne preto by som sa na obdobny scenar v KE vobec nespoliehal.

Aj ked priznam sa nase trolejbusy potrebuju nie modernizaciu ci generalku ale rovno nahradu pretoze niektore su v otrasnom stave.
ale ako? Intervaly dlhe, zdvojene spoje, listok kupujes u vodica. Radsej starsi ako ziadny tbus
Reakcia na: Sheep221 #66256:
O.k, to mi je jasné,netvrdil som kto obnovoval a kedy aký vozový park - len koniec koncov a suma - sumárum dopadlo to všetko tak, že TD tam funguje a v lepšom techn. stave, a s novšími vozmi ako u nás... Takže ono malo to aj teoreticky zmysel, ak to tak vezmeme, že celá ta "rošáda" so zrušením, a preberaním prevádzky súkromníkom, a opäť vytvorením DPMBB priniesla pozitívum.. Podobný "scenár" by teda pomohol doprave v KE, aspoň v zmodernizovaní našej TD ? nemuselo by to dopadnuť katastrofou, tak ako je to teraz v BB, funguje tam doprava opäť. ?
Reakcia na: KVKV #66258:
spravanie revizorov je v zhode so spravanim manazmentu uz davno ci si si to este nevsimol? ?
ja mam s revizormi dobre skusenosti. Zvacsa ked pride, povie ze kontrola, ja mu ukazem isic, ze nech sa paci. On skontrolujem obcas precedi dakujem.
Reakcia na: Sheep221 #66257:
Ale treba, no zrejme nie sťažnosťou u DPMK, tá je neúčinná.
Každý má mobil a ten je vybavený foťáčkom, prípadne aj s kamerovým režimom, zvukovým záznamníkom. Dokumentovať všetky sporné situácie a nevhodné chovanie revízorov s následnou medializáciou (tlač, tv, tieto stránky...artd). Inak by to znamenalo ďalší nárast vulgarizácie výkonu revizorského povolania. DOSLEDNE VYŽADOVAŤ PO REVÍZOROVI PREDLOŽENIE SLUŽOBNÉHO PREUKAZU !
Mne napríklad chýba u revizorov pozdrav "Dobrý deň, prepravná kontrola, prosím si Váš cestovný doklad, ...ĎAKUJEM, prajem Vám príjemnú cestu" . A u každého cestujúceho, trebárs aj dvatisíckrát keby to mal opakovať za smenu.
Revízor by mal byť vizitkou menežmentu a vedenia dpmk. Aký revízor , taký menežment.
Revízor REPREZENTUJE DPMK !

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.