Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sheep221 #66269:
si robis srandu? najstarsi auutobus co tu jazdi je z roku 1987 , neviem odkial si nabral ten rok 2000. Robili sa samozrejme generalky , ale aj tie maju svoju zivotnost, a mnoho busov je uz po zivotnosti, a su castokrat uz nebezpecne na cestach...

Tie 961 nahradzuju nie kvoli veku, ale kvoli EU fondom, ako my sme museli vyradit za kazdy novy Citelis jeden naftovy autobus, tak aj v BB nahradzuju. Zial, musia sa vyradovat aj 8 ci kolko rocne 961ky ...

A co sa tyka "keby jazdili kazdy den dookola" , tak PRESNE NA TO su trolejbusy, autobusy, elektricky, aby jazdili kazdy den dookola a nie aby sa susili a setrili na dvore. Co najviac aby jazdili.
Reakcia na: Sheep221 #66269:
tbus píše o troch vozoch, takže vrátane akejsi zálohy - no ale NP trolejbus je triviálne nahraditeľný NP autobusom, čiže ani pri dvoch kusoch by vôbec nemuseli jazdiť "každý deň dookola".
Reakcia na: Kami #66268:
Neprevadzkuje, Rudyke ale rad polemizuje nad kadecim moznym ?

Co sa tyka dopravy na tahanovce, v spicke to nie je ziadna vyhra ale viac sa asi zmenit neda.
Reakcia na: Rudyke902 #66267:
AD v Kosiciach by som riesil podstatne menej ako TD, hlavne pretoze autobusy sa aj napriek tomu ze maju kratku zivotnost, obmienaju v dostatcnom pocte a dostatocne rychlo a vozovy park autobusov mame v KE si myslim slusny. Od roku 2000 sa snad obmenil takmer cely vozovy park autobusov. Zatial co elektricka prisla pred rokom nova len jedna a TD sa od posledneho rozsirenia v roku 1999 nedockala ziadnej podstatnej modernizacie ci rekonstrukcie ci novych vozidiel.
Eurobus by ale tak ako SAD zvolen, dopravu len spomalil a obmedzil.

Kami, ich 961 uz su tak stare ze ich treba nahradit?

tbus, da sa spravit, ale pokial by sa tieto veci riesili na vela vozidiel si myslim ze aj lacnejsie by vyslo nasadenie vozidiel novych, nakolko hlavne opravy starych karoserii su velmi narocne a pracne.
Vidis ze s 941tkami ktore dojazdili aj Ikarusmi 435 sa nebabrali, jednoducho ich po dodavke citelisov vyradili.

Co sa tyka dvoch NP vozidiel na garant linkach, neviem ci by to bol az taky dobry napad pretoze keby jazdili kazdy den dookola asi by velmi skoro dojazdili.
Reakcia na: Rudyke902 #66267:
Prevadzkuje Eurobus niekde MHD lepsie, lacnejsie, s novsimi vozidlami?

Co chyba DPMK aby zlepsilo dopravu na TH?
Reakcia na: Sheep221 #66263:
Veru tak - je ťažko predvídať ako by to bolo tu v KE - ale práve pre našu TD jednoznačne by to prinieslo len pozitívum, ak by sa taký scenar zopakoval ako v BB, preto som to spomínal ?

Ináč keď sme už v tej rovine - čisto teoreticky - ak by "pustilo" mesto celú AD z MHD do súkromných rúk (teda eurobusu predpokladám, ak mal záujem v minulosti), bolo by veľmi zaujímavé sledovať ako by sa eurobus "popasoval" so zabezpečením dopravy na TH (a aj inde kde "gro" dopravy je na busoch) k spokojnosti mesta a aj cestujúcich.. Myslím že dlho by záujem nemal, a skôr či neskôr by sa aj toho asi vzdal.. ? ?
Vidim, ze sa tu rozobera BB. Zjednodusene sa da povedat, ze v snahe o setrenie nahradili jedneho sukromnika (BBDS) druhym (SAD ZV). Po niekolko rocnom prechodnom obdobi, kedy sa kvalita vozoveho parku vyrazne zhorsila, sa teraz vdaka EU fondom zlepsuje az do absurdnej podoby. Tento rok sa budu Karosy B 961 nahradzat Citelismi. Mesto neusetrilo nic, aj spatne doplatilo ovela viac, ako keby jednoducho pokracovalo vo financovani podla povodnej statnej dotacie.

Keby si par ludi nepostavilo hlavu a nesfunkcnilo DPMBB, tak nie su ani trolejbusy, ani intervalove CP, ani mesacne listky. Je sice 19 novych trolejbusov, ale uz nie su velmi peniaze na poriadnu udrzbu tych starsich. DPMBB (z 51 % vlastneny SAD ZV) ma velke dlhy. Zhruba podla systemu, ze zisky su sukromne a straty verejne.

Zabudnite na to, ze sukromnik by spasil MHD v KE. Nie, ten bude jazdit podla toho, co si mesto objedna a zaplati. Ak si mesto nevie (nechce) ustrazit hospodarnost v DPMK, ako by si ju ustrazilo pri sukromnikovi, s ktorym ma "iba" zmluvu? Netreba tiez zabudat, ze niektori sukromnici vedia patricne motivovat kompetentnych.
Reakcia na: Sheep221 #66263:
Pri GO sa dá aj z otrasného voza spraviť "nový", plus by Košice potrebovali navyše nejaké NP vozidlá aspoň na 2 nízkopodlažné služby nech je aj na trolejbusoch NP spoj cca každú hodinu čiže nejaké 3 nové vozy pre začiatok by hádam stačili na zatraktívnenie. No a potom postupne obmieňať vozový park, aby sa potom o niekoľko rokov nestalo, že začnú trolejbusy dožívať naraz, ako je tomu teraz.
Reakcia na: Rudyke902 #66261:
Tazko predpokladat ze ako by nieco take dopadlo, kazdopadne BB je mensie mesto, s mensim systemom MHD. A nikto v tej dobe nevedel co s trolejbusmi bude, nastastie sa po roku a pol spamatali a zalozili dopravny podnik sice to dopadlo happyendom, tieto veci sa na Slovensku deju raritne preto by som sa na obdobny scenar v KE vobec nespoliehal.

Aj ked priznam sa nase trolejbusy potrebuju nie modernizaciu ci generalku ale rovno nahradu pretoze niektore su v otrasnom stave.
ale ako? Intervaly dlhe, zdvojene spoje, listok kupujes u vodica. Radsej starsi ako ziadny tbus
Reakcia na: Sheep221 #66256:
O.k, to mi je jasné,netvrdil som kto obnovoval a kedy aký vozový park - len koniec koncov a suma - sumárum dopadlo to všetko tak, že TD tam funguje a v lepšom techn. stave, a s novšími vozmi ako u nás... Takže ono malo to aj teoreticky zmysel, ak to tak vezmeme, že celá ta "rošáda" so zrušením, a preberaním prevádzky súkromníkom, a opäť vytvorením DPMBB priniesla pozitívum.. Podobný "scenár" by teda pomohol doprave v KE, aspoň v zmodernizovaní našej TD ? nemuselo by to dopadnuť katastrofou, tak ako je to teraz v BB, funguje tam doprava opäť. ?
Reakcia na: KVKV #66258:
spravanie revizorov je v zhode so spravanim manazmentu uz davno ci si si to este nevsimol? ?
ja mam s revizormi dobre skusenosti. Zvacsa ked pride, povie ze kontrola, ja mu ukazem isic, ze nech sa paci. On skontrolujem obcas precedi dakujem.
Reakcia na: Sheep221 #66257:
Ale treba, no zrejme nie sťažnosťou u DPMK, tá je neúčinná.
Každý má mobil a ten je vybavený foťáčkom, prípadne aj s kamerovým režimom, zvukovým záznamníkom. Dokumentovať všetky sporné situácie a nevhodné chovanie revízorov s následnou medializáciou (tlač, tv, tieto stránky...artd). Inak by to znamenalo ďalší nárast vulgarizácie výkonu revizorského povolania. DOSLEDNE VYŽADOVAŤ PO REVÍZOROVI PREDLOŽENIE SLUŽOBNÉHO PREUKAZU !
Mne napríklad chýba u revizorov pozdrav "Dobrý deň, prepravná kontrola, prosím si Váš cestovný doklad, ...ĎAKUJEM, prajem Vám príjemnú cestu" . A u každého cestujúceho, trebárs aj dvatisíckrát keby to mal opakovať za smenu.
Revízor by mal byť vizitkou menežmentu a vedenia dpmk. Aký revízor , taký menežment.
Revízor REPREZENTUJE DPMK !
Reakcia na: KVKV #66252:
Preto som napisal ze netreba sa s revizormi vobec zaoberat, nech sa spravaju ako chcu proste ty ako cestujuci sa snaz mat platny listok vzdy pri sebe a viac neries.
Reakcia na: Rudyke902 #66255:
Obnova prevadzky TD zacala po zalozeni Dopravneho podniku(DPMBB), do ich zrusenia, MHD prevadzkovala SAD BBDS, potom vsak MHD "predali" SAD Zvolen a oni trolejbusy zrusili uplne. Cize samotny SAD Zvolen neobnovoval nic vo vozvom parku. Dodavka novych vozidiel sa diala az po vytvoreni DPMBB a vacsina z toho bola zaplatena z EU fondov.

Cize akakolvek zmena dopravcu v Kosiciach by bola ozaj katastrofou.
Reakcia na: Sheep221 #66254:
Neviem ako je to v BB teraz, pravda je že nastala tam tá zmena - ale pri tej zmene sa aj obnovil značne vozový park, a tuším TD v BB jazdí znovu, aj keď nejazdila jedného času.. A že či jazdí v "obmedzenejšom" režime ako predtým, to neviem posúdiť - no asi jazdí ekonomickejšie ak sú spoje a trasy liniek odlišné oproti bývalému stavu..
Reakcia na: Adamcool #66245:
Najskor by to skoncilo ako povedal Dispecer - ako v Banskej Bystrici, cize MHD by fungovala ale bola by razne obmedzena nehovoriac ze elektricky a trolejbusy by asi vymizli uplne a vsetko by sa nahradilo autobusmi. Cize ja si myslim ze by to bolo odost horsie ako je teraz, navyse vlastikom DPMK je mesto a to co sa deje v MHD je pod ciastocnou kontrolou mesta, kdezto keby to robila sukromna firma, mohla by si robit co by sa jej zachcelo.
Ku tej destskej zeleznici, v tomto pripade je potrebne si uvedomit ze jedna trat par km dlha urcena ako turisticka atrakcia sa svojou narocnostou na prevadzku nevyrovna systemu MHD ani nohodou.
Reakcia na: Adamcool #66245:
Snaha o niečo podobné už tu bola. Myslím to bola firma Eurobus (?), Vytvorili prekryvnú sieť asi piatich"veleokružných " liniek po vzore ČSAD-MHD v menších mestách, s intervalmi 30 - 60min. a roznymi variantami zachádzok behom dňa. Ešteže sa to zastavilo včas.
Okrem toho by súkromník postupne zrušil ed,td a rozpredal vozidlá.
Údržbu busov by robila "spriatelená " iná firmička, cestovné by sa ešte zdražilo , nákup len za hotové u vodiča (aby sa ušetrilo na revizoroch) a bohaté finančné dotácie z mestského rozpočtu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.